Sivu 37/38

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 02 Joulu 2017, 17:47
Kirjoittaja jiivee666
Onko kukaan löytänyt Y22DTR sopivia suutinkärkiä? Ja oliko tämä se mikä ei käy suoraan vakiopakosarjaan? Sisäänmeno näyttäis olevan soikea.
Kuva
Toi on kai GT25V mikä on BMW E46 330Dstä

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 03 Joulu 2017, 20:23
Kirjoittaja Juho M-P
Ei käy vakiosarjaan. Mutta väliin 10mm latta uudella jaolla ja pinnapulteilla.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 22:44
Kirjoittaja jiivee666
Olisko tollanen muuten hyvän kokonen? Voi olla myös että toi on GT22nen, pitää tarkistaa.
Voiko olla "liian iso"? Ehän VNT ahtimissa ole edes oikein viivettä?
Katsastuksessa varmaan tulee sanomista jos hitsaan uuden pakosarjan?
Pystyykö noita pesiä kääntämään sillei että tulee sarjan yläpuolelle? Bemussa on alapuolella.
Jos ei niitä suutinkärkiä löydy niin ei kannata vaihtaakkaan.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 00:58
Kirjoittaja Juho M-P
Ei oo liian iso. Murhaavan alaväännön saa tollakin. Ja kyllä pesiä voi kääntää.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 08:54
Kirjoittaja jiivee666
Juho M-P kirjoitti:Ei oo liian iso. Murhaavan alaväännön saa tollakin. Ja kyllä pesiä voi kääntää.
Jos saa soppapuolen kuntoon. Joko kukaan ei tiedä, ole tehnyt tai se on jotain salatiedettä :lol:

Mites kun teetän pari pakosarjan laippaa niin se viides reikähän on egr:lle kannen läpi menevä kanava, niin sen voi jättää umpeen ihan huoletta? Eikai se tiedä liikkuuko siellä mitään kun egr toimintakin on ajettu alas/poistettu ohjelmallisesti.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 14:55
Kirjoittaja Juho M-P
Joo tee sokee irtolaippa vaikka siihen.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 20:03
Kirjoittaja jiivee666
Kellään tietoa noista suutinkärjistä? Teuwo kirjoitti aikaisemmin että "147 viuhkakulmalla olevia DSLA tyyppisiä kärkiä, joissa on yli 5 X .205 purkausaukot" tollasia ilmeisesti pitäisi saada? Onko vakio 5 X .205 ja siitä isompi pitäisi olla? Paljon?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 08:18
Kirjoittaja kallek505
Terveeks tietäjät. Olen onnellinen astra g ecotec farmarin omistaja ja rupes tuo kulku heti tympäseen. Eli millä jutuilla saa tuota kulkua pikkusen piristymään. Koitin tätä topiccia kahlata läpi vaan ei mun päähäni mahtunu oikein mitään kun onneton olen tässä diisselitekniikassa. Joten mitenkä saa lisää jerkkua tuohon turbolliseen ecotykkiin. Tuntuu 80 vauhdissa vitosella ylämäkeen ajettaessakin hyytyvän. Auto on vuosimallia 2001 ja kakslitraisella koneella. Moottorikoodin kaivan jossain välissä ku ulkona valkenee

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 08:27
Kirjoittaja kallek505
Niin ja astran persiissä tämmoset merkinnät DTL16V ja etuovissa 2000 edition. Oliskohan tuo jotenkin paremmin varusteltu malli sitten. Kulusta sitä ei ainakaan huomaa :D

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 08:48
Kirjoittaja blex84
Mulla ois ilmamäärämittari josta porattu takaseinä auki että huijaa immiä tuli itelle diisseli b vectraan vääntöä sillä lisää.

Jos kiinnostaa kokeilla tuota eikä rikkoa omaa niin lähtee halvalla laita yyveetä jos kiinnostaa

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 26 Syys 2020, 09:45
Kirjoittaja Hänmiez
Mistä päin katsottuna se 1 johto ja 3 johto on? Ite poikkasin 1 johon keulasta moottorille päin katottuna ja kolvasin yköseltä kolmoselle 15kohm vastuksen mutta ei mitään vaikutusta.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 26 Syys 2020, 10:30
Kirjoittaja Juho M-P
Siinä liittimessä on numerot. Ruskea/valkoinen johto

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 11 Loka 2020, 22:04
Kirjoittaja Hänmiez
Mulla on tuommonen X20DTH koneinen -99vm omega mistä egr tulupattu mutta laitettu maffille vastus vaan heittää silti välillä vikatilaan. Voisko vikatila johtua esim termarin toimimattomuudesta vai mistä lähteä vikaa paikantamaan?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 11 Loka 2020, 22:14
Kirjoittaja Juho M-P
Vikavalon selvittäminen aloitetaan AINA vikakoodin lukemisella. Eikä nollaamisella vaan lukemisella.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Loka 2020, 09:01
Kirjoittaja Hänmiez
Juho M-P kirjoitti: 11 Loka 2020, 22:14 Vikavalon selvittäminen aloitetaan AINA vikakoodin lukemisella. Eikä nollaamisella vaan lukemisella.
Joo vaan eipä anna ainuttakaan vikakoodia. Ainut vaan että kierroksilla ei anna ku 47%