Kun tarkemmin katsoo, niin se reikätorxi pitäisi olla kaiken lisäksi 5-sakarainen. Helpoimmin löytyy rautasaha ja lattameisseli. Se ruuvi on onneksi meltoaMiseline kirjoitti:Anturi Signumissa on kahdella ruuvilla uppokanta torx jossa keskellä vielä semmoinen piikki. Mikä lie kanta avain sopiikaan?
Diesel koneiden viritys
Re: Diesel koneiden viritys
Re: Diesel koneiden viritys
Selventäkää. Eli x20dth. Laitoin tänään ahtomittarin.
Hukkaporttin alipaine ohjaus poistettu ja hukkaportti lukittu rautalangalla kiinni asentoon. Ahdot 0,5 bar.
Laitoin hukkaportin alipainekellon takaisin kiinni ja kaasupohjaan, niin ahdon käy siellä 1,0 bar, jonka jälkeen avautuu ilmeisesti tuo hukkis ja laskee sinne 0,5 bar.
Miksi paine ei nouse yli 0,5 vaikka hukkis lukittu kiinni?
Saako painetta nostettua tuon yhden kilon ylitse mitenkään?
Ja onko normaalia, että mittarin viisari värisee tyhjäkäynnillä? näyttää hieman alipainetta tyhjällä.
Hukkaporttin alipaine ohjaus poistettu ja hukkaportti lukittu rautalangalla kiinni asentoon. Ahdot 0,5 bar.
Laitoin hukkaportin alipainekellon takaisin kiinni ja kaasupohjaan, niin ahdon käy siellä 1,0 bar, jonka jälkeen avautuu ilmeisesti tuo hukkis ja laskee sinne 0,5 bar.
Miksi paine ei nouse yli 0,5 vaikka hukkis lukittu kiinni?
Saako painetta nostettua tuon yhden kilon ylitse mitenkään?
Ja onko normaalia, että mittarin viisari värisee tyhjäkäynnillä? näyttää hieman alipainetta tyhjällä.
Re: Diesel koneiden viritys
Ahtopaineen nousto mekaanisesti on mahdotonta. Moottorinohjaus menee vikatilaan kun ahtopaine on liian suuri.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: Diesel koneiden viritys
Kiitos vinkistä.rgs1 kirjoitti:Kun tarkemmin katsoo, niin se reikätorxi pitäisi olla kaiken lisäksi 5-sakarainen. Helpoimmin löytyy rautasaha ja lattameisseli. Se ruuvi on onneksi meltoaMiseline kirjoitti:Anturi Signumissa on kahdella ruuvilla uppokanta torx jossa keskellä vielä semmoinen piikki. Mikä lie kanta avain sopiikaan?
maf porattu 5mm reikä ja veto hieman tasaisempaa ja voimakkaampaa.
Mitään älytöntä tehon lisäystä ei kyllä tullut.
Pystyiskö tuommosen tehoboksin kopioimaan jos tutkis laatikkoa?
Tai on kait siellä jotain muutakin kuin johtojen välissä "vastuksia".
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Re: Diesel koneiden viritys
Onko normaalia ettei x20dth ahda kuin 0.5 kylmällä koneella. Lämpöjen noustessa yli 85 astetta nousee paineet noin 1,4.
Voiko asialle tehdä mitään. Ilmamassamittarin väliin laitettu vastus. Näyttää op-comilla koko ajan -20astetta.
Joutuu noin 15 km turraamaan että saa moottorin lämmöt sille tasolle, että alkaa omega kulkemaan kunnolla. Termostaatti vasta vaihdettu.
Voiko asialle tehdä mitään. Ilmamassamittarin väliin laitettu vastus. Näyttää op-comilla koko ajan -20astetta.
Joutuu noin 15 km turraamaan että saa moottorin lämmöt sille tasolle, että alkaa omega kulkemaan kunnolla. Termostaatti vasta vaihdettu.
Re: Diesel koneiden viritys
Tuli itekki tossa kokeiltua sitä vastusta imm johtojen väliin. Ei ollut mitään vaikutusta vaikka miten sen kytki, kokeilin 10 ja 15kohm vastuksilla.. Seuraavaksi kokeilin sitten myös sitä ilmamäärämittarin porausta ja silläkään ei ollut minkäänlaista merkitystä. Muistaakseni 7mm reiän porasin. Onko tuossa 2.0 dti:ssä polttoaineen lämpötila-anturia? voisiko sitä huijata vastuksella?
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: Diesel koneiden viritys
Alkanut maf porauksen jälkeen tekemään joskus semmoista että pelkästään kytkimellä kun lähtee liikkeelle ettei anna kaasua kylmänä niin jää röhnöttään 600-800rmp ja putkesta tulee mustaa kunnes antaa jengaa ja palaa 1000rmp hen. Alkanut myös paikallaan kierrätettynä antamaan enemmän mustaa. Viikon päästä olis edessä katin tyhjennys ja ensimmäisen äänenvaimentajan poisto. Laitetaan infoa sitten. 55mm ulkomitalta oli Signumin orkkis pakoputki ja 1.3m putkella ohittaa "häkäpöntöt".
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Re: Diesel koneiden viritys
Minkälaisia viritys kokemuksia on 2.2 16v dti koneista, kestääkö perus moottori millaisia tehoja ja mihin asti vp44 ja vakio suuttimet riittää?
Re: Diesel koneiden viritys
Mulla on Y22DTR:ssä 140hv/340Nm, eikä mitään ongelmia vaikka 500tkm rajapyykkikin ylittyi. Mekaanisesti tuo kattila ottaa kaiken mitä sille vain saa annettua.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Diesel koneiden viritys
Ohjelmoitu tuo omakin on mutta tarkoitin pikkusen isompia lukuja kestääkö. 250-300hp ja vääntöä +500nm. Tuollaset luvut miellyttää.
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: Diesel koneiden viritys
Ei varmaan mitään mahdolluksia tuolla syöttöpumpulla paljon 160hv yli saada.popeye kirjoitti:Ohjelmoitu tuo omakin on mutta tarkoitin pikkusen isompia lukuja kestääkö. 250-300hp ja vääntöä +500nm. Tuollaset luvut miellyttää.
Katalysaattorin tyhjennys ja keskimmäisen vaimentajan poisto kyllä toi puhtia autoon.
Turbo jotenkin heräilee ja toimii paremmin ja isommissa vauhdeissa apu hevosia on kyllä tullut.
Pakokaasu haisee aika pahalle jos jää pihalle haisteleen ja turbo vislaa melko mukavasti ja hukkaportin elämääkin saa kuunnella kabiiniin.
Keskimmäinen vaimentaja kyllä on ihan läpi virtaavan mallinen että tuskin paljoa ahdistaa.
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Re: Diesel koneiden viritys
Itse väittäisin että itse syöttöpumpussa ei ole aivan varmasti mitään estettä ennen Boschin speksaamaa 200hv (50hv/cyl) ja kokemus isommissa moottoreissa olevista VP44 osoittaa että speksistä voi menestyksellä mennä yli ainankin tuplaan asti ilman muutoksia pumppuun.Miseline kirjoitti: Ei varmaan mitään mahdolluksia tuolla syöttöpumpulla paljon 160hv yli saada.
Ongelma on suutinkärjet ja hyvin, hyvin tehokkaissa moottoreissa mahdollisesti suutinputket.
Joka tietää mistä saa 147 viuhkakulmalla olevia DSLA tyyppisiä kärkiä, joissa on yli 5 X .205 purkausaukot, saa toki nostaa käden ja antaa vinkin.
Re: Diesel koneiden viritys
Oon samaa mieltä että kyllä vp44 antaa kakkua helposti 300hp asti. Suutinkärjet, turbo, putkisto, pakosarja. Noihin kun panostais niin saakin sanoa vakio kytkimelle moro.
Re: Diesel koneiden viritys
Olisko kellään haisua mistä autosta kannattais alkaa haalimaan garretin gt2052:sta ahdinta että sen sais kohtuu helpoilla muutoksilla menemään paikalleen? Tarkoitus on laittaa 2.2:sen suuttimet ja isompi välijäähdytin.. Putkisto on 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla ja softaa modattu (ohjelmointilaitteet kotona).
Re: Diesel koneiden viritys
Ja autohan toki on 1998 vectra 2.0dti x20dth koneella..Pumpkinca kirjoitti:Olisko kellään haisua mistä autosta kannattais alkaa haalimaan garretin gt2052:sta ahdinta että sen sais kohtuu helpoilla muutoksilla menemään paikalleen? Tarkoitus on laittaa 2.2:sen suuttimet ja isompi välijäähdytin.. Putkisto on 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla ja softaa modattu (ohjelmointilaitteet kotona).