Diesel koneiden viritys

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Onko kukaan löytänyt Y22DTR sopivia suutinkärkiä? Ja oliko tämä se mikä ei käy suoraan vakiopakosarjaan? Sisäänmeno näyttäis olevan soikea.
Kuva
Toi on kai GT25V mikä on BMW E46 330Dstä
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei käy vakiosarjaan. Mutta väliin 10mm latta uudella jaolla ja pinnapulteilla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Olisko tollanen muuten hyvän kokonen? Voi olla myös että toi on GT22nen, pitää tarkistaa.
Voiko olla "liian iso"? Ehän VNT ahtimissa ole edes oikein viivettä?
Katsastuksessa varmaan tulee sanomista jos hitsaan uuden pakosarjan?
Pystyykö noita pesiä kääntämään sillei että tulee sarjan yläpuolelle? Bemussa on alapuolella.
Jos ei niitä suutinkärkiä löydy niin ei kannata vaihtaakkaan.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei oo liian iso. Murhaavan alaväännön saa tollakin. Ja kyllä pesiä voi kääntää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Juho M-P kirjoitti:Ei oo liian iso. Murhaavan alaväännön saa tollakin. Ja kyllä pesiä voi kääntää.
Jos saa soppapuolen kuntoon. Joko kukaan ei tiedä, ole tehnyt tai se on jotain salatiedettä :lol:

Mites kun teetän pari pakosarjan laippaa niin se viides reikähän on egr:lle kannen läpi menevä kanava, niin sen voi jättää umpeen ihan huoletta? Eikai se tiedä liikkuuko siellä mitään kun egr toimintakin on ajettu alas/poistettu ohjelmallisesti.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Joo tee sokee irtolaippa vaikka siihen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Kellään tietoa noista suutinkärjistä? Teuwo kirjoitti aikaisemmin että "147 viuhkakulmalla olevia DSLA tyyppisiä kärkiä, joissa on yli 5 X .205 purkausaukot" tollasia ilmeisesti pitäisi saada? Onko vakio 5 X .205 ja siitä isompi pitäisi olla? Paljon?
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Terveeks tietäjät. Olen onnellinen astra g ecotec farmarin omistaja ja rupes tuo kulku heti tympäseen. Eli millä jutuilla saa tuota kulkua pikkusen piristymään. Koitin tätä topiccia kahlata läpi vaan ei mun päähäni mahtunu oikein mitään kun onneton olen tässä diisselitekniikassa. Joten mitenkä saa lisää jerkkua tuohon turbolliseen ecotykkiin. Tuntuu 80 vauhdissa vitosella ylämäkeen ajettaessakin hyytyvän. Auto on vuosimallia 2001 ja kakslitraisella koneella. Moottorikoodin kaivan jossain välissä ku ulkona valkenee
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Niin ja astran persiissä tämmoset merkinnät DTL16V ja etuovissa 2000 edition. Oliskohan tuo jotenkin paremmin varusteltu malli sitten. Kulusta sitä ei ainakaan huomaa :D
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Mulla ois ilmamäärämittari josta porattu takaseinä auki että huijaa immiä tuli itelle diisseli b vectraan vääntöä sillä lisää.

Jos kiinnostaa kokeilla tuota eikä rikkoa omaa niin lähtee halvalla laita yyveetä jos kiinnostaa
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Hänmiez
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2020, 23:25

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Hänmiez »

Mistä päin katsottuna se 1 johto ja 3 johto on? Ite poikkasin 1 johon keulasta moottorille päin katottuna ja kolvasin yköseltä kolmoselle 15kohm vastuksen mutta ei mitään vaikutusta.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Siinä liittimessä on numerot. Ruskea/valkoinen johto
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Hänmiez
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2020, 23:25

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Hänmiez »

Mulla on tuommonen X20DTH koneinen -99vm omega mistä egr tulupattu mutta laitettu maffille vastus vaan heittää silti välillä vikatilaan. Voisko vikatila johtua esim termarin toimimattomuudesta vai mistä lähteä vikaa paikantamaan?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vikavalon selvittäminen aloitetaan AINA vikakoodin lukemisella. Eikä nollaamisella vaan lukemisella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Hänmiez
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2020, 23:25

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Hänmiez »

Juho M-P kirjoitti: 11 Loka 2020, 22:14 Vikavalon selvittäminen aloitetaan AINA vikakoodin lukemisella. Eikä nollaamisella vaan lukemisella.
Joo vaan eipä anna ainuttakaan vikakoodia. Ainut vaan että kierroksilla ei anna ku 47%
Vastaa Viestiin