Celtic Tuning optimointi

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
Kilsberi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 11 Huhti 2005, 22:02
Paikkakunta: Helsinki

Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja Kilsberi » 14 Huhti 2017, 09:33

Kenelläkään kokemuksia Celtic Tuningin optimoinnista ?

Tarkotus olis piristää Vectran kulkua ja alkanut etsiskelemään mahdollisimman hyvää lastua/optimointia autoon.Törmäsin tähän Celticin optimointiin ja lupaavat aikamoisia tehonnousuja, jota kyllä skeptikkona epäilen :)

Lohjan ecutuningin sivuilta lainattua :

"Punaisella korostetut ovat HOT malleja eli lisää voimaa saadaan yli 60hv ja/tai yli 100nm"

Tässä omaan autoon luvattuja tehoja " 2.8 V6 183 KW (2006-2008) Lisää 64hv 104nm"

Paljonko automaatti kestää lisävääntöä ?
VECTRA 2.8 V6 TURBO -08

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 705
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja petrisa » 14 Huhti 2017, 15:41

Ei ole kokemusta eikä mitään tietoa tmv. kyseisestä virityspaketeista.

Suoraan sanottuna en sotkeutuisi tuohon ollenkaan vaan kallistuisin Maptunin tuotteisiin. Sille vaihtoehtona, eikä ollenkaan huonona, pidän Saab/Opel harrastajia ja heidän vastaavia.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Avatar
Kilsberi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 11 Huhti 2005, 22:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja Kilsberi » 14 Huhti 2017, 17:21

Eipä tosta Maptunistakaan näytä ainakaan täällä olevan kokemuksia, en ainakaan haulla löytänyt :D
VECTRA 2.8 V6 TURBO -08

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 705
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja petrisa » 14 Huhti 2017, 22:54

Lue Saab foorumia :wink:
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

_Bäri_
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 135
Liittynyt: 15 Syys 2016, 15:21
Paikkakunta: Raisio

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja _Bäri_ » 14 Huhti 2017, 23:24

Eräs celtic tuningin edustaja ainakin selittelee netissä puutaheinää. Samassa puljussa yrittivät yhden vivaron lastuttaa. Loppu tuloksena vivaro vietii merkkihuoltoo korjattavaks kun ei paku enää startannu heidän käsittelyn jälkeen. Olivat ajoneston sekottaneet ja loppu lasku kohtuu muhkee.
Bmw 535 -01
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12

Jupeteus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Loka 2015, 09:46

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja Jupeteus » 15 Huhti 2017, 10:13

Itse en laittaisi mitä tahansa ohjelmaa. EDS on varma valinta. Helppo itse ohjelmoida sillä kapulalla,seuraa vaan ohjeita. -(z)-
Vectra OPC 320/530 <arden blue mica>

Avatar
Kilsberi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 11 Huhti 2005, 22:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja Kilsberi » 15 Huhti 2017, 10:45

No eiks toi Maptun just sitä ole :D
Kaikki kiinnostaa, mitä on Vectroissa käytetty ja mikä toi EDS on.. en osannut googlettaa ja kerrotko tarkemmin siitä
VECTRA 2.8 V6 TURBO -08

Jupeteus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Loka 2015, 09:46

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja Jupeteus » 15 Huhti 2017, 11:38

Vectra OPC 320/530 <arden blue mica>

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4670
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 15 Huhti 2017, 21:37

Ei 2.8 moottorin ohjelmoinnista ole pakko Saab foorumia lukea, tässähän ei ole moottorinohjauksena jumalatrionic vaan yleinen Motronic jota pystyy moni paikka säätämään. Veikkaan että enemmän on 2.8 Opeleita liikkeellä mitä vastaavalla tekniikalla olevia Saabeja.

Itsellä BSR ja hyvin on toiminut. Penkissä en ole käynyt mutta vääntöä tulee paljon lisää. Ikävästi se kaikki voima tulee vaan keskialueelle koska ahdin on pieni eikä jaksa enää ylhäällä. Kärryn vetämiseen sopiva tehoalue :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 705
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja petrisa » 15 Huhti 2017, 22:37

vectraTBO kirjoitti:Ei 2.8 moottorin ohjelmoinnista ole pakko Saab foorumia lukea, tässähän ei ole moottorinohjauksena jumalatrionic vaan yleinen Motronic jota pystyy moni paikka säätämään. Veikkaan että enemmän on 2.8 Opeleita liikkeellä mitä vastaavalla tekniikalla olevia Saabeja.
En vastannutkaan kuin kysymykseen!
Kilsberi kirjoitti:Eipä tosta Maptunistakaan näytä ainakaan täällä olevan kokemuksia, en ainakaan haulla löytänyt :D
....johon vastasin siis...
petrisa kirjoitti:Lue Saab foorumia :wink:
Ja... jos Maptunista on kyse, on Saab-foorumi silloin paras paikka lukea siitä kommentteja.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4670
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 15 Huhti 2017, 22:55

^^Ok. Sun viesteistä sai vain sen kuvan ettei 2.8 moottoriin voi muuta laittaa kuin Saab specialistin tuotteita. Mun moka :)
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Ströbä
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 415
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja Ströbä » 25 Huhti 2017, 21:17

Netti pullollaan näitä valmissoftia, joita jälleenmyyjät latailevat autoihin. Paljon hevosia ja vääntöä lupaillaan, mutta mikä on totuus?
Sivusta seuranneena kun näitä autoja on sitten penkitetty niin kyllähän näistä lupauksista jäädään. Valitettavasti. Itse kallistuisin pajaan, joka tekee softat itse ja dynottaa auton. On sitten mustaa valkoisella. Maksat oikeasti niistä hevosista etkä lupauksista. Ja ei ole kokemuksia Celtikin tuotteista.
Astra Z20LEH x2

Mikgo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2015, 09:21
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja Mikgo » 18 Loka 2017, 14:48

No keltikki on kyllä aivan sysipaskaa, niin asiakaspalvelun osalta kuin muutenkin. Perus bulkkisofia mitkä poistaa kaikki rajoittimet käytöstä ja ilmamassapyynnit kattoon. Kaveri osti liikkeestä kutoskorisen gti-golffin jossa oli kyseisen firman softa, ei toiminut sitten pätkääkään ja otti yhteyttä haluten poistaa. Ei onnistunut kun ei ollut kyseessä asiakas joka softan hankkinut, ja kysyessä sytkä, bensa jne kartoista ja muutoksista mitä se valmissofta tekee niin ei mitään vastausta saanut heiltä.
Saab OG9-3 Aero -01
Omega 3000 24v -93

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 705
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja petrisa » 18 Loka 2017, 16:33

^ Tuonhan nyt saattoi arvata jo etukäteen ja niin myös tapahtui.

BSR on varmaan ihan hyvä paikka hankkia virisofta. Tosin Z20NET/B207 koneessa heidän softa ei kunnolla välttämättä toimi, joten niissä kallistuisin mieluummin Maptuniin. Näissä Z28NET koneissa voi BSR olla toimivampi. Maptun tekee myös näihinkin koneisiin softaa, joten minulla on tässäkin tapauksessa enemmän luottoa siihen.
Myös nämä tuolla toisella foorumilla (Saab) vaikuttavat harrastajat tekevät softaa myös tähän 2.8 koneeseen. Hyviä softia kaiketi myös ne.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

ZeiEizh
OCF Member 2016
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Marras 2010, 19:17

Re: Celtic Tuning optimointi

Viesti Kirjoittaja ZeiEizh » 24 Joulu 2017, 19:01

Mulla on ollut CT nyt pari kuukautta. Asiakaspalvelu oli Helsingissä hyvää ja tehoa tuli aimo annos lisää. Tuliko 310hv, en tiedä. Ei isoja ongelmia, satunnainen misfire.

Autossa oli ollut BSR, joka oli ongelmien takia otettu pois ohjelmoimalla auto marmorilla.

Yritin aluksi saada sen takaisin, mutta se osoittautui mahdottomaksi huonohkon asiakaspalvelun takia. Autoakaan ei kuulemma tietokannasta löytynyt ja uuden lisenssin olisi joutunut hankkii, niin ajattelin että pitäköön sitten tunkkinsa.

Vastaa Viestiin