Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Ajattelin pistää tälläsen pystyyn, kun maailmalta löytyy MSDtä, Hestekkiä, Tatechia, Greddyä ja megaruuttaa ja vaikka mitä muuta erilaista boxia vakion tilalle.
Tarkoitus siis tällä topicilla on siis keskustella moottorinohjauksien erilaisuudesta, säätämisestä, jne että päätöksen teko etsimäänsä helpottuu.
Ajattelin aloittaa Senaattorin tulevan piristelyn moottorinohjauksesta, päivittää se 2010 luvulle jos vaikka sattuisi tehoo löytymään enemmän suhteessa bensan saantiin..
Omasta mielestä paras olisi moottorinohjaus millä voi ohjata vähintääkin automaattia ja moottoria sekä se että saadaan tallennettua eri karttoja eri käyttötarkoituksiin niin kadulle, vartille kuin radallekkin ja voidaan vaihtaa nappia painamalla haluttu kartta boxiin.
Tarkoitus siis tällä topicilla on siis keskustella moottorinohjauksien erilaisuudesta, säätämisestä, jne että päätöksen teko etsimäänsä helpottuu.
Ajattelin aloittaa Senaattorin tulevan piristelyn moottorinohjauksesta, päivittää se 2010 luvulle jos vaikka sattuisi tehoo löytymään enemmän suhteessa bensan saantiin..
Omasta mielestä paras olisi moottorinohjaus millä voi ohjata vähintääkin automaattia ja moottoria sekä se että saadaan tallennettua eri karttoja eri käyttötarkoituksiin niin kadulle, vartille kuin radallekkin ja voidaan vaihtaa nappia painamalla haluttu kartta boxiin.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Taitaa olla sillei, että saman hintaluokan purkeissa on kokolailla samat ominaisuudet. Säätämisen helppoushan taitaa taasen olla kiinni siitä mihin on tottunut. Jos on Megaa roplannut vuosia, niin voi se Vipecin käyttöliittymä vaikuttaa ensialkuun oudolta. Mä aikoinaan valitsin Tatechin, kun asuin Tampereella niin oli tech support ja penkki sit lähellä.
JEEEEEEEEEEEEE!
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Jos on vapari-senatori kyseessä tai perus turbotuskin, niin kaikki uutena myytävät purkit hoitaa hommansa. Asennus ja johdotukset vaan pitää tehdä pätevän henkilön toimesta ja joku purkin tunteva henkilö säätää. Muuta ei tarvitse moiseen hommaan.
Hommaa vaikka Tatekki, asennuta jollain autosähköjä hyvin ymmärtävällä ja vie Pirkkalaan säätöön. Projekti tulee varmasti maaliin.
Mutta hommahan menee yleensä niin, että ostetaan HALVIN mahdollinen käytetty merkkiruisku 80-luvulta (ilman käyttöohjeita) tai joku epämääräinen megaversio mistä puuttuu tarpeellisia kortteja. Sitten tehdään johdot pihinä itse ja törmätään toinen toistaan merkillisempiin ongelmiin sekä purkin, säätöohjelman, että johtojen kanssa. Viimeksi kuukausi sitten kuulin, että DTA hukkaa säädöt itekseen, mikä on 100% potaskaa.
Itsellä on tällähetkellä kierrossa vanha kerran betonilattialle pudonnut DTA S60 (rokkaa mainiosti) ja asennusta toiseen himmeliin odottaa Motec 84. Ei ole ikävä ex purkkeja DTA exp48 ja Hestec 2.5.
Hommaa vaikka Tatekki, asennuta jollain autosähköjä hyvin ymmärtävällä ja vie Pirkkalaan säätöön. Projekti tulee varmasti maaliin.
Mutta hommahan menee yleensä niin, että ostetaan HALVIN mahdollinen käytetty merkkiruisku 80-luvulta (ilman käyttöohjeita) tai joku epämääräinen megaversio mistä puuttuu tarpeellisia kortteja. Sitten tehdään johdot pihinä itse ja törmätään toinen toistaan merkillisempiin ongelmiin sekä purkin, säätöohjelman, että johtojen kanssa. Viimeksi kuukausi sitten kuulin, että DTA hukkaa säädöt itekseen, mikä on 100% potaskaa.
Itsellä on tällähetkellä kierrossa vanha kerran betonilattialle pudonnut DTA S60 (rokkaa mainiosti) ja asennusta toiseen himmeliin odottaa Motec 84. Ei ole ikävä ex purkkeja DTA exp48 ja Hestec 2.5.
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Sitä säätämistä vähän itekkin mietin että paras varmaan olis Hestec tai Tatech kun muille ei taida pahemmin olla säätäjiä..motorsport kirjoitti:Jos on vapari-senatori kyseessä tai perus turbotuskin, niin kaikki uutena myytävät purkit hoitaa hommansa. Asennus ja johdotukset vaan pitää tehdä pätevän henkilön toimesta ja joku purkin tunteva henkilö säätää. Muuta ei tarvitse moiseen hommaan.
Hommaa vaikka Tatekki, asennuta jollain autosähköjä hyvin ymmärtävällä ja vie Pirkkalaan säätöön. Projekti tulee varmasti maaliin.
Mutta hommahan menee yleensä niin, että ostetaan HALVIN mahdollinen käytetty merkkiruisku 80-luvulta (ilman käyttöohjeita) tai joku epämääräinen megaversio mistä puuttuu tarpeellisia kortteja. Sitten tehdään johdot pihinä itse ja törmätään toinen toistaan merkillisempiin ongelmiin sekä purkin, säätöohjelman, että johtojen kanssa. Viimeksi kuukausi sitten kuulin, että DTA hukkaa säädöt itekseen, mikä on 100% potaskaa.
Itsellä on tällähetkellä kierrossa vanha kerran betonilattialle pudonnut DTA S60 (rokkaa mainiosti) ja asennusta toiseen himmeliin odottaa Motec 84. Ei ole ikävä ex purkkeja DTA exp48 ja Hestec 2.5.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Oonhan noita säätäjiä ja purkkivaihtoehtoja
tuossa muutama edullisesta päästä:
Sporttiauto / Vipec
AM-Works / KMS
tuossa muutama edullisesta päästä:
Sporttiauto / Vipec
AM-Works / KMS
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Se on näitä purkkeja valitessa kyllä huomioitava että kuinka hyvän "vierihoidon" siihen saa.
Mega ihan ok jos jaksaa vaivautua sitä tietoa etsimään mutta en kyllä menis täysin helpoksi haukkumaan vaikka melko laakistahan tuo lähtikin pelaamaan. Sen lisäksi että englanninkielentaito on melkolailla pakollista, täytyy ymmärtää jotain nuiden sähköjuttujen päälle sekä täytyy tietää kehenkä otat yhteyttä vikatilanteessa. 4-5 kaverin kanssa sain viikon vaihdella viestejä ennen kuin se ratkaiseva asetus ja piirin modaus löytyi kaverilta joka nuita oli asentanut ennenkin (huom. ei kavereilta jotka laittaa nuita työkseen). Sitten kun ihmiset on näitä asioita ratkaisseet niin monella tavalla niin se kultaisen keskitien löytäminen on aina oma hommansa.
Toki jos kaikki sattuu kohdalleen niin ei tule ongelmia.
Eli, kun maksat enemmän valmiimmasta paketista, maksat myös siitä ajatustyöstä jonka joku on jo tehnyt ennen sinua.
Edit. tämä oma kokemus siis MS2 v2.2. Toki uudemmat on taas uudempia ja esim V3.0 piirillä en välttämättä ois törmänny nuihin triggeriongelmiin.
Mega ihan ok jos jaksaa vaivautua sitä tietoa etsimään mutta en kyllä menis täysin helpoksi haukkumaan vaikka melko laakistahan tuo lähtikin pelaamaan. Sen lisäksi että englanninkielentaito on melkolailla pakollista, täytyy ymmärtää jotain nuiden sähköjuttujen päälle sekä täytyy tietää kehenkä otat yhteyttä vikatilanteessa. 4-5 kaverin kanssa sain viikon vaihdella viestejä ennen kuin se ratkaiseva asetus ja piirin modaus löytyi kaverilta joka nuita oli asentanut ennenkin (huom. ei kavereilta jotka laittaa nuita työkseen). Sitten kun ihmiset on näitä asioita ratkaisseet niin monella tavalla niin se kultaisen keskitien löytäminen on aina oma hommansa.
Toki jos kaikki sattuu kohdalleen niin ei tule ongelmia.
Eli, kun maksat enemmän valmiimmasta paketista, maksat myös siitä ajatustyöstä jonka joku on jo tehnyt ennen sinua.
Edit. tämä oma kokemus siis MS2 v2.2. Toki uudemmat on taas uudempia ja esim V3.0 piirillä en välttämättä ois törmänny nuihin triggeriongelmiin.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Lisätään listaan Vems.
Yksinkartaistetusti sanottuna megan kehittyneempi versio jonka saa tilattua halutuilla toiminnoilla raksi ruutuun tyylillä
En muista oliko optio mutta laajakaista lambdan voi kytkeä suoraan purtiloon ja induktiivinen tunnistus menee ilman lisäkikkailuja.
Yksinkartaistetusti sanottuna megan kehittyneempi versio jonka saa tilattua halutuilla toiminnoilla raksi ruutuun tyylillä
En muista oliko optio mutta laajakaista lambdan voi kytkeä suoraan purtiloon ja induktiivinen tunnistus menee ilman lisäkikkailuja.
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Itsellä ei ole kokemusta kuin Haltechista ja siihen luotin tälläkin kertaa. Osaksi siksi että kaveri kun auton säätää yms. on perehtynyt niihin vuosien ajan ja myös on maahantuo ja myy niitä, niin apujoukot lähellä Aika käyttäjäystävällinen purkki on. ei mitään modauksia tarvita, auton omat anturit käy suoraan ja jos ei niin ne voi kalibroida...
http://haltech.fi/
http://www.prodynosystems.fi/
http://haltech.fi/
http://www.prodynosystems.fi/
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kokemuksia eri moottorinohjauksista
Vähän vanhempaakin keskustelua aiheesta löytyy: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0&t=140437
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara