Sivu 2/3

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 31 Joulu 2013, 15:31
Kirjoittaja motorsport
Yritänpä muistella kaikki penkitykset ihan mielenkiinnosta ja katsauksena menneeseen:

Ascona B, 20S missä LE-jetronic ja Y12 nokka, 122hv Harinen

Ascona B, porattu 1.9S, LE-Jetronic, Garrett T25 turbo, 185hv Harinen

Ascona B, 2l CIH 22-männillä, LE-jetronic, lisäruisku, T25, 194hv/305Nm Harinen

Ascona B, edellisen penkityksen moottori Hestecillä, Garrett T3, Lexmaul RAM imusarja, isompi cooleri, 230hv/324Nm Harinen

Ascona B, 22CIH takoromualakerta, DTA ruisku, iso cooleri, vuotava kansi ja varsin erikoinen nokka, 454hv/525Nm, Karala

Monza, 3.6 vakio alakerta, omatekoinen imusarja ja Rissen nokka, DTA ruisku, 233hv Karala

Monza, 3.6 vakio alakerta, vakio imusarja ja Rissen nokka, DTA-ruisku, 259hv Karala

Monza, 3.7 takoalakerta, läppärungot, tehty kansi, rullakeinuvivut, Maurin nokka, DTA ruutta, 349hv/420Nm Tuning World ( näitä moottoreita oli jokunen eri versio, ensimmäisen penkitin )

Tulevaisuudessa sitten toivottavasti lukemia viritetyistä X30XE moottoreista

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 28 Helmi 2014, 12:33
Kirjoittaja miksu01
juti kirjoitti:20 xe 523hv/570nm 1,5bar
Olisi paljon mukavempi lukea näitä penkitys tuloksia jos penkitystuloksen yhteydessä kerrottaisiin myös mitä moottorille on tehty tai millasilla palikoilla rakennettu.. Tietäis vähän että millasilla virityksillä saa minkäkin verran tehoa.

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 21:59
Kirjoittaja juti
Aihiona tuo c20xe. männät ja kanget vaihdettu, kantta viilailtu, Läppärungot, hestec (win), 285 asteiset nokat, holset hx40super... Ja niillä tuo 523hv/570nm 1,5 bar paineilla.(Harinen)

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 11 Heinä 2014, 14:34
Kirjoittaja hukkis
2,0 OHC:
Romukasoista pengottu 18NZ lohko,XEV pyörivät kamat,ite kairattu NE kansi,18E imusarja,XE pakosarja ja joku reilu 300 ast. nokka hierottu sopimaan toisiinsa ja varustettu megalla ja 350cc suuttimilla(etanolilla mennään). Tuosta löyty melko tarkkaan 180 heppaa ja 195 vääntöä tuolla:

http://noproblemracing.fi/

1,4 OHC 1-piste multec:
C14NZ alakerta,lievästi kairattu 1,3 kansi ja nokka,1,3S kaasari-imusarja,1,6SV pakosarja,18NZ läppärunko,C 14NZ moottorinohjaus.Noin 11 puristukset. Noilla tuli jrt-motorsport penkissä n.90 heppaa ja menee vähäpäästöisenä läpi leimasta.

SBC 383:
0,030" ylikoko 350 lohko,flat-top stroke sarja 5,7 veiveillä,edel rpm kannet ja imusarja,n. 11 rutut,demon 650 tuplapumppu,halpis peltisarjat,roller-tip vipat,howards hydroller nokka 231/235 ast. 0,050" 112LSA. santalan penkissä 456 hp 5400rpm ja 665nm 3600rpm, 2500rpm 571nm

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 17 Elo 2014, 21:40
Kirjoittaja cor54
Mun vanha A Vectra C25XE aut. , Simons catback ja oikeet osat oikeessa lohkossa, eli orkkis kone.
208hp / 279nm / 251kmh ..Bosch'n jarru ,Tuning World Nummela
..youtubessa jarrutus videot

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 07 Syys 2014, 08:14
Kirjoittaja wikke
wikke kirjoitti:20xev turbo 303hv/434nm-->1,1bar ja lukemat pyöriltä.
Lohko c20let öljysuihkuilla, Let männät h- profiileilla. x20xev kansi 18xe nokilla. Holset hx35 12. Pakopesällä sekä Megaruuta suorasytkällä. 1,3 bar 356hv ja 440nm tehoa pyöriltä.

Eroa edelliseen kokoonpanoon nokat ja ahdin.

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 08 Marras 2014, 22:45
Kirjoittaja jiivee666
Tietääkö joku penkittääkö Tuning world tai SS motors vielä?

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 17 Marras 2014, 19:47
Kirjoittaja ?!
SS-Motors ainakin,todella asiallinen paikka.

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 21 Marras 2014, 23:44
Kirjoittaja Ville
Onhan näitä ennenkin julkaistu, mutta tässäpä tämä:

Manta B -76, 2.2 CIH:
- Moottorin rakennus ja kannen viilaus V-P Kuuranne
- Porattu isommille JE Pistonsin männille
- Saabin veivit
- BMW öljyruiskut männille
- Cometic-kansipahvi
- Virtalan tekemä nokka
- Omatekoiset imu- ja pakosarjat sekä putkistot
- Custom-ahdin Garret by Kansiviritys Kosunen
- Tialin portit
- Ekassa ja tokassa penkityksessä megasquirt hukkakipinäpuolalla, 3. VEMS jonka kaverina on mm VAG sytyspuolat koneen kyljessä
- Omega 3000 öljynjäähdytin, termostaattiohjaus
- Erittäin kevyt vauhtipyörä PO Metalli
- BMW M3 SRE astelma+PO metallin 4-lapainen sintteri
- Kampiakseli tasapainotettu vauhtipyörän ja asetelman kanssa+vauhtipyörä tapitettu kampiakseliin

Lisäksi kaikenlaista sekalaista joita ei jaksa kirjoittaa tai enää edes muista :D

1. 109kw AMW Dynoservice :wink:
2. 300hv ja 400nm AMW Dynoservice
3. 293kw@5300rpm ja 554nm@4000rpm Motorset

Ja nykyään on työn alla uusi imu- ja pakosarja ja ehkä pari muuta päivitystä, niistä lisää seuraavan penkkireissun jälkeen :hammer:

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 11 Joulu 2014, 16:38
Kirjoittaja Eryo
Corsa A -89

1.3 OHC, Kansi laskettu 1.2mm, Pipercam A13BP285H nokka, säädettävä nokkapyörä, modattu 1.3 imusarja sopimaan Weber 36 DCD (36/36), peltisatsi ja 2" putkisto. 73,3hv/6110rpm pyörältä, ja 118,8nm/4250rpm.

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 23 Kesä 2018, 00:15
Kirjoittaja cor54
2011 Insignia 2.0t ,220hp/350nm.
Ohjelmoitu Tuusula Dtech'lla. Lupaus 295hp/450nm.
Jarrutettu Ruokosella 246hp/398nm ,pyöräteho ~220hp.
Suosittelen Rasmus Speedia,todella hyvä palvelu.

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 22 Huhti 2019, 09:21
Kirjoittaja Bruce
Opel Insignia 2.0t 4x4 vm.14
Vakiona pitäisi olla 250hv/ 400nm
Mitattu 235hv/360nm.
Ohjelmoitu autodiagnoosi ylöjärvi.
Ohjelmoinnin jälkeen 300hv/436nm

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 23 Huhti 2019, 20:48
Kirjoittaja iHenkkaZ
ascona b bimmer teknik+holset, 397hv ja 517nm 1bar kevyillä säädöillä 2017, katotaa saisko tänävuonna vähä enempi paperille

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 23 Huhti 2019, 21:48
Kirjoittaja LUMI
toi mun -68 Camaro vaparina Eagleracingin moottoridynossa 763hv ja 950Nm
viimekesänä paloi kytkin, jos tälle kesälle sais pitävämmän

Re: Penkitystuloksia

Lähetetty: 02 Touko 2019, 10:50
Kirjoittaja JukeN
^Ihana laite! 20 vuotta sitten ennen kortin saamista -68 Camaro oli the auto mulle. Ehkä joku päivä.

Oma keskimoottoriharraste viime syksynä Motestin penkissä alle 300hp. Hauska se on silti.