En oikein löytänyt mitään vastaavanlaista topiccia, niin availlaanpas keskustelua lastun asennuksen ongelmista.
Satuin tuossa hiljattain todistamaan tapausta, jossa lastutuksessa ilmeisesti meni jotain pieleen ja ECU meni totaaliseen tilttiin. Todennäköisesti ei korjaannu kuin uudella ECUlla. Onko teillä lastuttaneilla ollut noiden asennuksissa (millaisia) ongelmia? Onko nuo ongelmat nykyautoissa (Opeleissa) kuinka yleisiä softien suhteen vai vaatiiko vain brutaalia ammattitaitoa softan valmistajalta ja asentajalta?
Ongelmatilanteita optimoinneissa
Ongelmatilanteita optimoinneissa
Astra J A16LET, vm. 2011
Skoda Superb 3V5 4x4 DFCA, vm 2017
Skoda Superb 3V5 4x4 DFCA, vm 2017
Re: Ongelmatilanteita optimoinneissa
Ohjelmoinnin keskeytyminen niin pahasti, että ECUsta on enään verkonpainoksi, on äärimmäisen harvinaista mutta tottakai mahdollista.
Osassa Opeleita on käytössä sellaisia ecuja, joihin yhteyden saaminen on vaikeaa (sama on muidenkin automerkkien osalta) ja jos tämä yhteys kirjoituksen aikana katoaa tai ecu lakkaa vastaamasta, on olemassa vaara, että ecua ei saadakaan enään pelastettua. Ohjelmointilaitteet kyllä ilmoittavat ennen työn aloitusta näistä huomiota vaativista seikoista kulloinkin kyseessä olevan ecun osalta, joten tämä on kyllä tiedossa ja asiakkaalle tiedostettavissa.
Eli ongelma ei ole softassa eikä sen tekijässä tai asentajassa vaan kyseisen ecun sisäisissä suojauksissa ja ominaisuuksissa.
Täytyy kuitenkin muistaa, että tämä ominaisuus on olemassa vain hyvin pienessä marginaaliryhmässä ecuja.
Aihetta joukkohysteriaan ei ole
Osassa Opeleita on käytössä sellaisia ecuja, joihin yhteyden saaminen on vaikeaa (sama on muidenkin automerkkien osalta) ja jos tämä yhteys kirjoituksen aikana katoaa tai ecu lakkaa vastaamasta, on olemassa vaara, että ecua ei saadakaan enään pelastettua. Ohjelmointilaitteet kyllä ilmoittavat ennen työn aloitusta näistä huomiota vaativista seikoista kulloinkin kyseessä olevan ecun osalta, joten tämä on kyllä tiedossa ja asiakkaalle tiedostettavissa.
Eli ongelma ei ole softassa eikä sen tekijässä tai asentajassa vaan kyseisen ecun sisäisissä suojauksissa ja ominaisuuksissa.
Täytyy kuitenkin muistaa, että tämä ominaisuus on olemassa vain hyvin pienessä marginaaliryhmässä ecuja.
Aihetta joukkohysteriaan ei ole
Re: Ongelmatilanteita optimoinneissa
muutama lukittunut ecu on tullut eteen...ei tosin opeleissa.
Kummatkin saatiin vielä softattua, tosin aavistuksen normaalia rajummilla keinoilla.
Toisesta irroitettiin ja vaihdettiin prosessori ja toinen saatiin boxin sisältä "bootloaderin" kautta auki.
Saapin trionic 7 kanssa on ollut aika sekoilua kun ei tykkää ikinä mennä ekalla eikä tokalla eikä aina kolmannellakaan softat sisälle.
Ja kaikenlisäksi täytyy käyttää "Master" softaustyökalua että saa parin kiinni tinauksen jälkeen pakkoajettua softaa sisälle
Mutta harvemmin noita murheita on tullut vastaan.
Kummatkin saatiin vielä softattua, tosin aavistuksen normaalia rajummilla keinoilla.
Toisesta irroitettiin ja vaihdettiin prosessori ja toinen saatiin boxin sisältä "bootloaderin" kautta auki.
Saapin trionic 7 kanssa on ollut aika sekoilua kun ei tykkää ikinä mennä ekalla eikä tokalla eikä aina kolmannellakaan softat sisälle.
Ja kaikenlisäksi täytyy käyttää "Master" softaustyökalua että saa parin kiinni tinauksen jälkeen pakkoajettua softaa sisälle
Mutta harvemmin noita murheita on tullut vastaan.
Re: Ongelmatilanteita optimoinneissa
Monesti kaapelilla ohjelmoitaessa pitää muistaa, ettei akkujännite saa paljoa notkahdella ohjelmoinnin aikana. Riittävä jännite taataan meillä järeällä laturilla, jonka virtakapasiteetti on 40-50A luokkaa.
Lukittuneetkin on saatu auki, kun vain on järeämmät työvälineet, kuten edellä on todettu.
Lukittuneetkin on saatu auki, kun vain on järeämmät työvälineet, kuten edellä on todettu.
Ecu, mittaristo ja TCM-korjaukset
Optimoinnit, immo off, ym.
http://www.sercap.fi
Optimoinnit, immo off, ym.
http://www.sercap.fi