Megasquirt 3 kokemuksia...

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1703
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Megasquirt 3 kokemuksia...

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 05 Tammi 2013, 20:13

Kadetin ohjaimen päivitystä suunnitelmissa ja takaraivossa kytenyt ajatus Ms3:sesta. Onko kenelläkään käyttökokemuksia yms. kys. laitteesta. Hinta on edullinen verrattuna vastaaviin laitteisiin mutta joskus aikaisempien megojen kohdalla kuullut valitusta miten hankala on säätää. itsehän en sitä ala säätämään vaan vien penkkiin :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Fat_Man
OCF Member 2015
Viestit: 79
Liittynyt: 25 Loka 2009, 19:08
Paikkakunta: Turku

Re: Megasquirt 3 kokemuksia...

Viesti Kirjoittaja Fat_Man » 06 Tammi 2013, 10:10

Itsellä ei ole kokemusta kun MS3 v3.0 levystä. En usko että Tunerstudiolla säätäminen on sen vaikeampaa, mitä muillakaan ohjelmilla. Aikansa ottaa, että löytää valikot. Oletuskartoilla lähti ekalla käymään.

Alkuun oli ongelmia kierroslukutiedon kanssa. Emulaattorin kanssa mega pysyi perässä hyvin, mutta autossa kierrokset hyppivät 3-60000rpm. Ongelma ratkesi säätämällä levyltä trimmereitä ohjeen mukaan.

Sytytys ei toimi samoilla asetuksilla kuin muilla, mutta puola ja mega ei lämpene. Auto käy hienosti ilman ahtopaineita(turbo on vielä hyllyssä). Sytytys ongelmat saattavat johtua levynkasaajasta, joka vaihto komponentteja oman mielen mukaan...

Mielestäni seos ja sytytyskartan säätö on helppoa. Karttoja pystyy maalailemaan ja säätämään nopeasti sinnepäin. Lopuksi hieroo yksittäiset ruudut vaan kohdillee. Autoakaan ei tarvitse sammuttaa karttojen ajon välissä.

Suosittelen säätämään itse alkuun, niin dynossa on joku ketä tuntee laitetta vähän. Vakio koneisiin löytyy jonkun näköisiä karttoja netin syövereistä. Dynotunnit ei yleensä ole ilmaisia.

Levyn ostin rakennussarjana. Kasauksen ja modauksen ulkoistin. Alle 600e jäi kokonaishinta. Täydet pisteet pitää antaa http://www.autotune.fi sivustolle, josta tilasin. Sähköpostin lähettämisestä vartin sisään he soittivat takaisin.

Autona A vectra 20seh koneella.

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1703
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Megasquirt 3 kokemuksia...

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 06 Tammi 2013, 13:12

Ajattelin tilata valmiiksi kasatun paketin ja penkittäjä on säädellyt megaa ennekin että en usko sen olevan ongelma.
Tätä pakettia olen katsellut :)
http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7224
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Megasquirt 3 kokemuksia...

Viesti Kirjoittaja motorsport » 07 Tammi 2013, 11:44

Kuka penkittäjä säätää megaa ? Tarkoitan siis, että lupaa oikeasti säätävänsä vehkeen tiptop eikä "katotaan mitä voidaan tehdä".

Penkkiin kun menee niin siinä on pari järkevää vaihtoehtoa. Joko laite on omistajan toimesta säädetty hyvin lähelle optimia ja hierotaan vain täyskaasuvetojen sytytys ja seoksen viimeiset kymmenykset penkin käyttäjän ja omistajan yhteistoimin. Tai sitten ohjainlaite on sellainen, minkä penkin käyttäjä tuntee kuin omat taskunsa ja voidaan lähteä säätöjen suhteen ihan nollista.
- Opeleista eläköitynyt harrastaja -

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1703
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Megasquirt 3 kokemuksia...

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 07 Tammi 2013, 20:54

motorsport kirjoitti:Kuka penkittäjä säätää megaa ? Tarkoitan siis, että lupaa oikeasti säätävänsä vehkeen tiptop eikä "katotaan mitä voidaan tehdä".

Penkkiin kun menee niin siinä on pari järkevää vaihtoehtoa. Joko laite on omistajan toimesta säädetty hyvin lähelle optimia ja hierotaan vain täyskaasuvetojen sytytys ja seoksen viimeiset kymmenykset penkin käyttäjän ja omistajan yhteistoimin. Tai sitten ohjainlaite on sellainen, minkä penkin käyttäjä tuntee kuin omat taskunsa ja voidaan lähteä säätöjen suhteen ihan nollista.
No ei oo säätäjän kanssa puhetta ollut et tiptop olis mikään purkki mutta olen vierestä katsellut kun megoja yms. säädellyt. Haltech lähdettiin nollista säätää ja niistä ainakin tuntuu tietävän jotain
https://www.facebook.com/ProDyno.fi?fref=ts

http://www.prodynosystems.fi/
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

Vastaa Viestiin