2.0 cih+turbo moottorinohjaus?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
DeeKad
'Senator'
'Senator'
Viestit: 378
Liittynyt: 29 Kesä 2010, 22:30

2.0 cih+turbo moottorinohjaus?

Viesti Kirjoittaja DeeKad » 26 Joulu 2012, 13:20

Tollanen tekniikka mantan keulalla ja pitäs vähä parannella toimintaa..Eli tällä hetkellä kiinni: 2.0 lohko, vakio männät josta vähä otettu siivua pois, master power turbo,2.4 cihin suuttimet,muuten vakio ruiskuvermeet, vakio pakosarja ja turbo jatke putkella kiinni, 2.5" putkisto..
Viime kesän ongelmat oli tos bensa puoles, ku meinas saada liikaa bensaa ku ahdot nousee(ainaki kopis haisi reippaasti bensa) :D
Ahtoja on 0.5

Jotain säädettävää moottorinohjausta saa suositella tai tarjota :D Vai olisko jossain muualla vikaa?
Manta b c20let -76(projekti)Ascona c cabriolet -88 (50/50 emännän kans) Frontera2.4cih×3 Kadett d 1.6 dieselfarkku, Manta b gte, Rekord c coupe 1,9(projekti), Vectra a gt16v, Omega a, Omega b 2.5td, Omega 3000
Ymsyms

Flameball
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 10:47

Re: 2.0 cih+turbo moottorinohjaus?

Viesti Kirjoittaja Flameball » 15 Maalis 2013, 16:00

Eiköhän tää nyt kuitenkin vaadi jonkunlaisen aftermarket-moottorinohjauksen, joka on säädettävä. Poikkeaa niin paljon alkuperäisestä käyttötarkotuksesta kun on ahdinta ja eri suuttimet yms. Sytkäennakot on turbossa aivan erilaiset kuin vaparissa, josta voi hyvin äkkiä johtua tuo bensankäry. Käry voi toki lähteä siitäkin, että motti ei yksinkertaisesti toimi niillä isommilla suuttimilla toivotulla tavalla ja tuuppaa liikaa bensaa kun kierrokset nousee. Luulis käyvän muutenkin rikkaalla koko härvelin jos ei ole mitään muutoksia tehty moottorinohjaukseen.

Megasquirt on halpa, mutta jos laittaa DTA:n s60 (~1000e+johtosarja), niin siitä riittää ominaisuuksia vaikka harrastus lähtisi käsistäkin jossain vaiheessa :D Itse jotenkin mieltänyt, että aina kun alkuperäiseen vapariin laitetaan ahdin kylkeen, niin moottorinohjaus on pakko päivittää säädettävään, että se paketti pysyis läjässä edes pari kesää.

Niin ja kai sulla on perusjutut kunnossa, eli b-paineensäädin antamassa oikeeta bensanpainetta, suuttimien tukki/tiivisteet kunnossa, bensalinjat kunnossa? Raaka bensakäry ei kuulu jotenkin hajumaailmaan muuta kuin jostain moottorin ulkopuolelle vuotaneena.

Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1390
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: 2.0 cih+turbo moottorinohjaus?

Viesti Kirjoittaja Spikey » 15 Maalis 2013, 23:37

Enpä tiedä siitä megasquirtin nykyisestä halpuudesta...sanotaan että hinta kohtaa aina laadun.
Varmaankin itse lähtisin uudella megalla ms2/ms3/autotune sarjalla eteenpäin...halvimmillaan n.500-700e tarvittavine palikkoineen...ja esim valmis paketti 1000e.
--> http://www.autotune.fi/tuote/518/atdriv ... arja-4-syl
PERUS Tietotaitoa ja asennusapua saatavilla kyseiseen tuotteeseen ehkäpä helpoiten kaikista moottorinohjaimista
Ominaisuuksiltaan kuitenkin jo vähintään samalla viivalla tai edelläkin kaupallisia PERUSohjaimia.
Kuva

Avatar
DeeKad
'Senator'
'Senator'
Viestit: 378
Liittynyt: 29 Kesä 2010, 22:30

Re: 2.0 cih+turbo moottorinohjaus?

Viesti Kirjoittaja DeeKad » 19 Maalis 2013, 20:06

Joo kyllä tuo mega ainakin tällä hetkellä kutkuttaa eniten..Toki täs nyt on jo tullu mietittyä toisenlaista tekniikkaakin mantaan.. :D
Katotaan miten hommat lähtee rullaamaan...
Manta b c20let -76(projekti)Ascona c cabriolet -88 (50/50 emännän kans) Frontera2.4cih×3 Kadett d 1.6 dieselfarkku, Manta b gte, Rekord c coupe 1,9(projekti), Vectra a gt16v, Omega a, Omega b 2.5td, Omega 3000
Ymsyms

Vastaa Viestiin