C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Normaalissa ajossa seokset huitelee oikeissa arvoissa, mutta täyskaasu kiihdytyksessä menee rikkaalle (n.10:1). Max ahdot päivästä riippuen 1.2-1.35bar. Onko tuossa mitään muuta mahdollisuutta saada seokset vedätyksessä lähemmäs 14:1, kuin ahtojen nosto tai räätälöity lastu.
Autossa lastu, kkk16 ahdin, vakiota isommat suuttimet, vapari, isommat ahtoputket ja isompi pakoputkisto katilta taakseppäin.
Seoksia tarkkailee Plx laajakaista ja mittarina DM-100.
Autossa lastu, kkk16 ahdin, vakiota isommat suuttimet, vapari, isommat ahtoputket ja isompi pakoputkisto katilta taakseppäin.
Seoksia tarkkailee Plx laajakaista ja mittarina DM-100.
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Minkä kokoset suuttimet ja paljon bensan paine?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Eikö niitten seosten kannttas olla siellä 12.5 kulmilla täyskaasuvedossa eikä 14 tienoolla? Vai oonko mää ihan kuutamolla?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Kyl mäkin oon antanu itselleni kertoa, et (turbovehkeissäkin) yläkierroksilla on parempi seoksen käydä rikkaalla, ettei ala nakuttamaan...Keme kirjoitti:Eikö niitten seosten kannttas olla siellä 12.5 kulmilla täyskaasuvedossa eikä 14 tienoolla? Vai oonko mää ihan kuutamolla?
Toki mua on voitu johtaa harhaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Tarkotus ois jättää rikkaalle ettei männät sula, mutta eikö tuo 10:1 oo jo vähän turhan rikkaalla? Katon bensanpaineet huomen ja laittelen sit tähän jatkoa.
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.Jarno kirjoitti:Minkä kokoset suuttimet ja paljon bensan paine?
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Saa liikaa bensaa tyhjäkäynnillä.larppa86 kirjoitti: Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Mulla ainaki pelas hyvin 3,5 bar paineilla ja meni päästön rajoihin jopa tyhjäkäynnillä, joten ei se ainakaan liikaa ole, mut ei sen tuon yli hyödytä olla tai no riippuu suuttimista_Jape_ kirjoitti:Saa liikaa bensaa tyhjäkäynnillä.larppa86 kirjoitti: Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
>4 bar pa paineet ja isommat suuttimet ja vakio ahdin...???
Mikäköhän "räätälöity lastu"?
Mikäköhän "räätälöity lastu"?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Mitä hait tuolla "räätälöity lastu"? kysymyksellä takaa? Siis tällä hetkellä siellä on eds lastu. Eikös esim.karala pysty tekemään juuri sellasen lastun kun ite haluaa. Eli sellaisen, jossa bensakartat tehty niin että tuolla kokoonpanolla ei mene rikkaalle..?Jarno kirjoitti:>4 bar pa paineet ja isommat suuttimet ja vakio ahdin...???
Mikäköhän "räätälöity lastu"?
Ei käy rikkaalla tyhjäkäynnillä, ainakaan tuon laajakaistan mukaan. Seokset sillon 14.5-15-0._Jape_ kirjoitti:Saa liikaa bensaa tyhjäkäynnillä.larppa86 kirjoitti: Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Luin vähän huolimattomasti ensimmäisen viestisi, olin lukevinaan että sulla on siellä räätälöity lastu.larppa86 kirjoitti: Mitä hait tuolla "räätälöity lastu"? kysymyksellä takaa? Siis tällä hetkellä siellä on eds lastu.
Tunexin myymän virityspaketin mukana tulee EDS:n lastu ja 4.5barin pa-säädin.
Jos tohon lisäksi laittaa isommat suuttimet niin ei takuulla toimi.
Joko tiedät minkä kokoiset suuttimet siellä on?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Ja en tiedä enää paikkaa missä käydä räätälöimässä lastuja kun Karalalla ei ainakaan enää tehdä
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
Lasket hieman bensanpaineita(jos on säädin) niin hoikentaa koko alueelta.Täyskaasu vedossa semmonen turvallinen turbomoottori seos on n.11.5-12.2.Tuottaa varmaankin muutaman lisäheposenkin kun seos olis lähenpänä"oikeaa",tuo 10 seos alkaa olla jo bensan tuhlausta.larppa86 kirjoitti:Tarkotus ois jättää rikkaalle ettei männät sula, mutta eikö tuo 10:1 oo jo vähän turhan rikkaalla? Katon bensanpaineet huomen ja laittelen sit tähän jatkoa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
No niin, suuttimet selvillä. Elikkäs 488cc.
Jos lasken bensanpaineita niin eikös tuo vaikuta kaikkiin ajo tilanteisiin? Ei sen laihalle tarvis pienemmilläkään kiihytyksillä mennä.. Vai riittääkö eculla kapasiteetti korjata tuota seosta rauhallisemmassa ajossa?
Jos lasken bensanpaineita niin eikös tuo vaikuta kaikkiin ajo tilanteisiin? Ei sen laihalle tarvis pienemmilläkään kiihytyksillä mennä.. Vai riittääkö eculla kapasiteetti korjata tuota seosta rauhallisemmassa ajossa?
Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?
En usko että pystyy korjaamaan
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo