C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

Normaalissa ajossa seokset huitelee oikeissa arvoissa, mutta täyskaasu kiihdytyksessä menee rikkaalle (n.10:1). Max ahdot päivästä riippuen 1.2-1.35bar. Onko tuossa mitään muuta mahdollisuutta saada seokset vedätyksessä lähemmäs 14:1, kuin ahtojen nosto tai räätälöity lastu.
Autossa lastu, kkk16 ahdin, vakiota isommat suuttimet, vapari, isommat ahtoputket ja isompi pakoputkisto katilta taakseppäin.
Seoksia tarkkailee Plx laajakaista ja mittarina DM-100.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Minkä kokoset suuttimet ja paljon bensan paine?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Eikö niitten seosten kannttas olla siellä 12.5 kulmilla täyskaasuvedossa eikä 14 tienoolla? Vai oonko mää ihan kuutamolla?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Keme kirjoitti:Eikö niitten seosten kannttas olla siellä 12.5 kulmilla täyskaasuvedossa eikä 14 tienoolla? Vai oonko mää ihan kuutamolla?
Kyl mäkin oon antanu itselleni kertoa, et (turbovehkeissäkin) yläkierroksilla on parempi seoksen käydä rikkaalla, ettei ala nakuttamaan...
Toki mua on voitu johtaa harhaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

Tarkotus ois jättää rikkaalle ettei männät sula, mutta eikö tuo 10:1 oo jo vähän turhan rikkaalla? Katon bensanpaineet huomen ja laittelen sit tähän jatkoa.
larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

Jarno kirjoitti:Minkä kokoset suuttimet ja paljon bensan paine?
Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

larppa86 kirjoitti: Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.
Saa liikaa bensaa tyhjäkäynnillä.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

_Jape_ kirjoitti:
larppa86 kirjoitti: Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.
Saa liikaa bensaa tyhjäkäynnillä.
Mulla ainaki pelas hyvin 3,5 bar paineilla ja meni päästön rajoihin jopa tyhjäkäynnillä, joten ei se ainakaan liikaa ole, mut ei sen tuon yli hyödytä olla tai no riippuu suuttimista :D
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

>4 bar pa paineet ja isommat suuttimet ja vakio ahdin...???
Mikäköhän "räätälöity lastu"?

:roll:
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

Jarno kirjoitti:>4 bar pa paineet ja isommat suuttimet ja vakio ahdin...???
Mikäköhän "räätälöity lastu"?

:roll:
Mitä hait tuolla "räätälöity lastu"? kysymyksellä takaa? Siis tällä hetkellä siellä on eds lastu. Eikös esim.karala pysty tekemään juuri sellasen lastun kun ite haluaa. Eli sellaisen, jossa bensakartat tehty niin että tuolla kokoonpanolla ei mene rikkaalle..?
_Jape_ kirjoitti:
larppa86 kirjoitti: Bensanpaine alipaineiden kanssa 3.5bar tyhjäkäynnillä. Suuttimet vielä selvityksessä.
Saa liikaa bensaa tyhjäkäynnillä.
Ei käy rikkaalla tyhjäkäynnillä, ainakaan tuon laajakaistan mukaan. Seokset sillon 14.5-15-0.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

larppa86 kirjoitti: Mitä hait tuolla "räätälöity lastu"? kysymyksellä takaa? Siis tällä hetkellä siellä on eds lastu.
Luin vähän huolimattomasti ensimmäisen viestisi, olin lukevinaan että sulla on siellä räätälöity lastu.
Tunexin myymän virityspaketin mukana tulee EDS:n lastu ja 4.5barin pa-säädin.
Jos tohon lisäksi laittaa isommat suuttimet niin ei takuulla toimi.
Joko tiedät minkä kokoiset suuttimet siellä on?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja madi »

Ja en tiedä enää paikkaa missä käydä räätälöimässä lastuja kun Karalalla ei ainakaan enää tehdä
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja ?! »

larppa86 kirjoitti:Tarkotus ois jättää rikkaalle ettei männät sula, mutta eikö tuo 10:1 oo jo vähän turhan rikkaalla? Katon bensanpaineet huomen ja laittelen sit tähän jatkoa.
Lasket hieman bensanpaineita(jos on säädin) niin hoikentaa koko alueelta.Täyskaasu vedossa semmonen turvallinen turbomoottori seos on n.11.5-12.2.Tuottaa varmaankin muutaman lisäheposenkin kun seos olis lähenpänä"oikeaa",tuo 10 seos alkaa olla jo bensan tuhlausta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

No niin, suuttimet selvillä. Elikkäs 488cc.
Jos lasken bensanpaineita niin eikös tuo vaikuta kaikkiin ajo tilanteisiin? Ei sen laihalle tarvis pienemmilläkään kiihytyksillä mennä.. Vai riittääkö eculla kapasiteetti korjata tuota seosta rauhallisemmassa ajossa?
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20LET seoksien korjaus, onko mahdollista?

Viesti Kirjoittaja madi »

En usko että pystyy korjaamaan
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vastaa Viestiin