C20LET ja EDS lastu?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

C20LET ja EDS lastu?

Viesti Kirjoittaja larppa86 » 06 Elo 2011, 15:41

Elikkäs kyseinen motti ja EDS lastu. En ole itse lastuttanut ja edellinen omistaja ei oikein tietoja osannut antaa joten kysynpä täältä.
Elikkäs mistä erotan onko phase 1, 2 vai 3? Ja sit tuohon hanskalokeron yläpuolella olevaan lokeroon on vedetty neljä asentoinen potikan tapainen kytkin jossa pieni piirilevy perseessä, tästä piirilevystä lähtee kolme tai neljä johtoa. Mikä tuon potikan tarkoitus on? Liittynee siis lastuun tuo potikka. Rajotin n.7500rpm kohdalla.

Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15909
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: C20LET ja EDS lastu?

Viesti Kirjoittaja ata » 06 Elo 2011, 16:04

Se on joko phase 1 tai phase 2, niissä on tuollainen 4-asentoinen kiertokytkin, jolla siis säädetään moottorin ahtopainetta, kytkimellä voi valita ajetaanko täysillä vai alemmalla ahtopaineella. Se kumpi niistä on kysessä selviäisi kai siitä mitä lukee rom-piirin päällä motronic-boksissa, kytkin on samanlainen käsittääkseni molemmissa, vain softa on erilainen. Ahtopainemittarilla toki sen ehkä voisi myös nähdä sen perusteella paljonko ahtaa. Kiertokytkin tosiaan siis liittyy siihen lastuun.

Phase 3 on sitten erilainen ja siinä tuo ahtopaineen kiertokytkinvalitsin on 12-asentoinen, eli se se ei siis ole ainakaan.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
GM - Holden - Pontiac - Chevrolet etc. ja sitten vielä nyt ex-GM Opel - Vauxhall

larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20LET ja EDS lastu?

Viesti Kirjoittaja larppa86 » 06 Elo 2011, 18:31

Ok. Vääntelin yks päivä sitä potikkaa, mutta mielestäni ahtopaineissa ei kummemmin eroja ollut. Pitäiskö vaikuttaa boostiin vai jatkuviin ahtoihin? Niin ja meneekö niin että kun potikan kääntää täysin vasemmalle (vastapäivään) niin ahtojen pitäis olla pienemmät? Ja ohjaako tuo ecun niin että nostaa samalla bensan syöttöjä jos ahtoja tuosta potikasta nostetaan? Eli ettei mene laihalle.. Tosiaan ahtojen boost käyny ylimmillään 1.4bar ja jatkuva on tuossa 1 nurkissa. Jos auttaa yhtään sen phase 1 tai 2 pois sulkemiseen. Laittelen vaiks sen rom piirin tekstit vielä tähän kunhan kerkiän kahtomaan.

MikkoV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 27 Kesä 2006, 22:10

Re: C20LET ja EDS lastu?

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 » 12 Elo 2011, 11:02

kaksitoista asentoinen kytkin taitaa olla kaikkissa mutta phase 1 ja 2 se vaan valitsee vakio-ohjelman ja teho-ohjelman väliltä.
ja phase 3:ssa taitaa asentoja olla viisi käytössä?
Vectra Turbo 4x4
Zafira 2.2DTI OPC

larppa86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20LET ja EDS lastu?

Viesti Kirjoittaja larppa86 » 13 Elo 2011, 22:15

Löysin tuolta Tunexin sivuilta jotain mainintaa niiden kiteistä, joissa phase 1 ja 2 kaluihin kuuluu 2 asentoinen kytkin ja phase 3:seen 12 asentoinen. Mutta mulla siis ei kumpikaan osu kohdilleen, eli onkohan suoraan EDS:ltä tulleissa paljonkin erilaiset romut mukana? Sillä vaan että jos aikanaan on sieltä suoraan tilattu.

Vastaa Viestiin