Laajakaistalambda ja vikavalo

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
Opve
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 864
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere

Laajakaistalambda ja vikavalo

Viesti Kirjoittaja Opve » 07 Kesä 2011, 20:35

Asensin Vectraan (c20ne) Innovaten MTX-L-laajakaistan ja ongelma on vikavalon syttyminen ajossa.
Laitoin johdot ohjeen mukaan. Plussan ja maan otin mittarille tupakansytytimestä ja mittarin output-signaalin 0-5V laitoin alkuperäisen lambdan liittimeen vastaamaan alkuperäisen lambdan mustaa signaali karvaa. Alkuperäisen lämmityksen johdot jäävät kytkemättä, koska lämmitys tulee nyt mittarilta.

Auto toimii ajossa hyvin ja mittari näyttää järkeviä arvoja.

Aiheuttaako kytkemättäjääneet lämmitysjohdot vikavalon syttymisen?
Vikakoodeja oli:
13=oxygen sensor No change in voltage/open circuit
39=oxygen sensor Voltage high
12=?
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.

Avatar
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 829
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 14:28
Paikkakunta: Turku

Re: Laajakaistalambda ja vikavalo

Viesti Kirjoittaja JUKSU » 07 Kesä 2011, 22:20

Vikavalo voi johtua tuosta laajakaistan jännitteestä (0-5v) Omassa prosportin laajakaistassa on erikseen tuo 0-1v narrow ulostulo joka on kytketty alkuperäisen johtosarjan singnaali johtoon.
Manta-B-83

Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Laajakaistalambda ja vikavalo

Viesti Kirjoittaja CTi » 07 Kesä 2011, 22:51

Jep, laita mittarilta se kapeakaistaa matkiva signaali (eli juuri tuo 0-1V) moottorinohjaukselle, niin ainakin osa noista pitäs hävitä. Se ei ymmärrä tuota 0-5v signaalia.

OT: Vieläkö Juksun prosport (/autogauge) on pelannut ok ?

Avatar
Opve
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 864
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Laajakaistalambda ja vikavalo

Viesti Kirjoittaja Opve » 07 Kesä 2011, 22:57

Joo! Tossa on myös toinen ulostulo:
"Analog output two (brown) is 1.1V = 14 AFR
and .1V = 15 AFR. This is a simulated narrowband signal."

Täytyy kokeilla josko toimisi sillä signaalilla ilman vikavaloja!
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.

Avatar
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 829
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 14:28
Paikkakunta: Turku

Re: Laajakaistalambda ja vikavalo

Viesti Kirjoittaja JUKSU » 08 Kesä 2011, 21:16

CTi kirjoitti:Jep, laita mittarilta se kapeakaistaa matkiva signaali (eli juuri tuo 0-1V) moottorinohjaukselle, niin ainakin osa noista pitäs hävitä. Se ei ymmärrä tuota 0-5v signaalia.

OT: Vieläkö Juksun prosport (/autogauge) on pelannut ok ?
Kyllä viellä on pelannut hyvin, välillä tuntuu että tuo 0-1v motronicille ei toimisi kunnolla kun kiihdytyksessä tuntuu sellanen kumilanka-efekti :(
Tarkotus olisi laittaa normaali lambda tuon laajakaistan lisäksi putkeen kiinni niin jos sillä paranisi tuo toiminta.
Manta-B-83

Avatar
Opve
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 864
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Laajakaistalambda ja vikavalo

Viesti Kirjoittaja Opve » 10 Kesä 2011, 20:23

Vaihdoin signaalijohdon kapeakaistaan ja nyt toimii ilman että vikavalo syttyy! Kiitos neuvoista! :thumbsup:
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4291
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Laajakaistalambda ja vikavalo

Viesti Kirjoittaja madi » 15 Kesä 2011, 09:08

Laita vielä se laajakaistan maa piuha oikeasti maahan eikä siihen tupakansytytys maahan
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo

Vastaa Viestiin