Saa Poistaa..!
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Calibran Keskusyksikkö???
Luitko sitä ketjua läpi mikä tuossa linkitettiin?
Calibraakin on tehty viidellä eri moottorilla (115 hv C20NE, 150 hv C20XE, 136 hv X20XEV, 204 hv C20LET, 170 hv C25XE) joissa kaikissa on eri moottorinohjausjärjestelmät tai versiot. Ja kyllähän niitä softavirityksiä niihin valmistetaan, riippuu moottorista ja mitä muuta sille on tehty onko siitä jotain hyötyä. Eli mitään varsinaista "Calibran" osaa ei ole, mutta eri Calibran moottoreihin käyviä kyllä on tai voi vaihtaa vaikka koko moottorinohjauksen tehokkaammaksi tai ohjelmoitavaksi, kuten vaikka Hestec ym. vastaavat. TV-huolto ei ole oikea liike tässä asiassa... vaikka se ohjelmisto mikropiirillä onkin. Et kai TV:täkään vie korjattavaksi tai muutettavaksi autokorjaamolle? Mutta lue nyt ajatuksella läpi vaikka ensin tuo (F)ast_tra:n laittaman linkin keskustelu.
Calibraakin on tehty viidellä eri moottorilla (115 hv C20NE, 150 hv C20XE, 136 hv X20XEV, 204 hv C20LET, 170 hv C25XE) joissa kaikissa on eri moottorinohjausjärjestelmät tai versiot. Ja kyllähän niitä softavirityksiä niihin valmistetaan, riippuu moottorista ja mitä muuta sille on tehty onko siitä jotain hyötyä. Eli mitään varsinaista "Calibran" osaa ei ole, mutta eri Calibran moottoreihin käyviä kyllä on tai voi vaihtaa vaikka koko moottorinohjauksen tehokkaammaksi tai ohjelmoitavaksi, kuten vaikka Hestec ym. vastaavat. TV-huolto ei ole oikea liike tässä asiassa... vaikka se ohjelmisto mikropiirillä onkin. Et kai TV:täkään vie korjattavaksi tai muutettavaksi autokorjaamolle? Mutta lue nyt ajatuksella läpi vaikka ensin tuo (F)ast_tra:n laittaman linkin keskustelu.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Calibran Keskusyksikkö???
Viikon paras.LateH kirjoitti:eli voiks toho C20XE koneesee laittaa C25XE tai C20LET ohjausyksikön?? vai onks siint mitää hyötyä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Calibran Keskusyksikkö???
Oletko nyt ihan tosissasi...?LateH kirjoitti:eli voiks toho C20XE koneesee laittaa C25XE tai C20LET ohjausyksikön?? vai onks siint mitää hyötyä?
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Calibran Keskusyksikkö???
Nyt on kyllä vaikea sanoa, onko tämä ketju kirjoitettu tosissaan vai onko kyseessä jälleen jonkun muun autofoorumin jäsen joka haluaa "hassutella" tyhmien opel-harrastajien kustannuksella.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: Calibran Keskusyksikkö???
jostainhan se on alotettava. olisi kiva jos tietäisi mikä kone on calibrassa. ymmärsin että c20xe eli 2.0 16v. kyllä tuohon saa lastun ja välillä on nettissä ollu myynnissä valmiiksi lastutettuja bokseja. kannattavaa sitä en tiedä. omasta mielestä ei 20xen kulku muuttunut paljoakaan lastutuksen jälkeen. jos sulla on konepellin alla c20xe niin kannattaa lukasta toi c20xe viritys topicci jos siitä vähän viisaampana osaisi jatkaa.
Ympyrä ja salama on tää auto kamala
opel corsa b 1.0 -99
opel corsa b 1.0 -99
Re: Calibran Keskusyksikkö???
keijo69 kirjoitti:jostainhan se on alotettava. olisi kiva jos tietäisi mikä kone on calibrassa. ymmärsin että c20xe eli 2.0 16v. kyllä tuohon saa lastun ja välillä on nettissä ollu myynnissä valmiiksi lastutettuja bokseja. kannattavaa sitä en tiedä. omasta mielestä ei 20xen kulku muuttunut paljoakaan lastutuksen jälkeen. jos sulla on konepellin alla c20xe niin kannattaa lukasta toi c20xe viritys topicci jos siitä vähän viisaampana osaisi jatkaa.
joo sama kone.. noo mulla on itellä lastu siihen mutta ei oo vaan tullut laitettua viellä paikoilleen.. kyl mä ton topicin lueskelin mutta aika ristiriitasta tekstiä siintä että miten kannattaa alkaa virittelee ja mitä ekaks kannattais tehä..?? tavotteena olis joku 200 kaakkii.. että jos jollain olis hyviä neuvoja?
~Calibra 16v -92 -Projekti
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Calibran Keskusyksikkö???
Tää on taas niin tätä... Eli ei saa maksaa vissiin mitään ja 200+ kaakkia pitäis saada. Noh osta vapaavirtaussuodin ja Magnaflown takapönttö niin tulee se 200 hepan raja aika nopeesti siinä. TV-huolto liikkeestä saa kyllä halvalla vastuksia. Esim 150 Ohmia ja niitä neljä ja puodottaa tulpan reiästä palotilaan niin sit mennään jo siihen 300hp:n pyörätehoon. Ja renkaisiin 3bar painetta ja tiraus kerosiinia tankkiin niin on sit noi ilokaasut ja sit raapii jo toinen etupyörä kiihkeesti.
-Joulupukki
-Joulupukki
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: Calibran Keskusyksikkö???
Kuinka monta tuhatta euroa sinulla on varattuna tähän viritykseen? Kyllä 200 hv on mahdollista, mutta ei se halpaa tai ilmaista ole. 300 hv:kin on mahdollista tuosta moottorista ilman turboa, mutta sitten ei ihan muutama tuhat enää riitä, vaan pitäisi panostaa vielä paljon enemmän. Mutta kyllä sinä voit tuon parisataa hevosta siitä saada jopa parin-kolmen tuhannen euron panostuksella jos tiedät mitä teet, tai vaikka viidellä tuhannella voisi olla helpompaa. Läppärungot, putkiston vaihto, nokat, kansityöt ym. Esimerkiksi tuollaisen läppärunkosetin voi onnistua hankkimaan vaikka ulkomailta alle parilla tuhannella eurolla. Tai vaikka Lexmaulin imusarja, jollaisen voi ostaa n. tuhannella eurolla ja silläkin voi saada ehkä reilu 10 hv lisää.LateH kirjoitti:keijo69 kirjoitti:jostainhan se on alotettava. olisi kiva jos tietäisi mikä kone on calibrassa. ymmärsin että c20xe eli 2.0 16v. kyllä tuohon saa lastun ja välillä on nettissä ollu myynnissä valmiiksi lastutettuja bokseja. kannattavaa sitä en tiedä. omasta mielestä ei 20xen kulku muuttunut paljoakaan lastutuksen jälkeen. jos sulla on konepellin alla c20xe niin kannattaa lukasta toi c20xe viritys topicci jos siitä vähän viisaampana osaisi jatkaa.
joo sama kone.. noo mulla on itellä lastu siihen mutta ei oo vaan tullut laitettua viellä paikoilleen.. kyl mä ton topicin lueskelin mutta aika ristiriitasta tekstiä siintä että miten kannattaa alkaa virittelee ja mitä ekaks kannattais tehä..?? tavotteena olis joku 200 kaakkii.. että jos jollain olis hyviä neuvoja?
Tai sitten asetat ensimmäiseksi tavoitteeksi vaikka 160 hv jos budjetti ei salli enempää... Kuluneesta C20XE:stä kuitenkin lähtee vakiona varmaan enää jotain 140 hv (vaikka uutena on ollut 150 hv), joten siinäkin olisi jo parinkymmenen hevosen nousu, eikä pelkillä chipeillä sinnekään päästä.
Tuollainen haluamasi 50-60 hv lisäteho ei ihan halvalla ja helpolla lähde... Lue siis se C20XE-virityskeskustelu myös ajatuksella läpi. Kyllä jollain parin tonnin panostuksella voit ehkä saada 160-170 hv siitä.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Calibran Keskusyksikkö???
Jeb. Ja pakoputkenpaukkulaakereita ja irtokipinöitä.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"