2.0 ohc:n sytytys muutos ?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
kedaut91
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 19:42

2.0 ohc:n sytytys muutos ?

Viesti Kirjoittaja kedaut91 »

elikkäs.. alotin "viritteleen" a omegan 2.0 ohc konetta ja haluan muuttaa kärjettömän sytytyksen kärjelliseen, koska laitan tupla kaasarit kiinni.. kone laitetaan vauxhall vivaan ja se on menossa jäälle joten en ala upottaan rahaa suarasytkiin ja sen semmosiin härveleihin.. !! eli mitä kaikkee täytyy muuttaa.. ?? käykö 1.3 kadetin koneesta virranjakaja suaraan tohon 2.0 mottii.?? ja sitte ne kaikki muut johdotuset ku poistuu kuvioista se ruiskun ohjauspoksi..?? :-? :-?
Avatar
Eryo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 26 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.0 ohc:n sytytys muutos ?

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Miksi ihmeessä kärellinen?, ja 1.3 on käretön sytytys ainakin jo vuodesta -85. Niin ja ei sovi 2.0 välikanteen tuo 1.3 jakaja joudut vaihtaan esim: 1.8 koneesta nokkakehdon johon saat kiinni perinteisen jakajan.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
kedaut91
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 19:42

Re: 2.0 ohc:n sytytys muutos ?

Viesti Kirjoittaja kedaut91 »

no onkos mitään tiatoo saanko toimimaan kaasareita ja kärjetöntä sytytystä jotenki yhdesä.. ?? " ku mistään en mittään tiiä " :)
Repro
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Marras 2008, 23:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 2.0 ohc:n sytytys muutos ?

Viesti Kirjoittaja Repro »

No mutta kyllähän nuo pitäisi yhdessä toimia, jakaja on jakaja ja kaasari on kaasari, ei niillä oo tekemistä keskenään.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.0 ohc:n sytytys muutos ?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Sitä 2.0i sytytystä et saa toimimaan(joku kohta väittää muuta). Sehän on samaa ruiskutuksen kanssa.


Mutta hommaat 18E koneen kannen niin onnistuu. Samalla saat puristuksia lisää ja paremman nokka-akselin. Siinä koneessa onkin myös Bosch kärjetön virranjakaja kannen päässä(kuten edellä joku mainitsi). Se on siis ihan perinteinen keskipakosäätöinen jakaja ilman kierrosten rajoitinta. Kytkentään vaatii vain puolan ja sytytysmoduulin puolan viereen. Sinne vain virta ja maa ja signaalit jakajalle+puolalle katkova maa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin