Elektroninen tehonmittaus.

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Elektroninen tehonmittaus.

Viesti Kirjoittaja harza »

Kaveri kävi lastuttamassa diesel audinsa. Tää digituningin ukko oli jollakin värkillä ajaessa mitannut tehon ennen ja jälkeen. Tehon nousu oli ollut muistaakseni n50hv ja 70Nm.

Toisella kaverilla on autoratiossa joku tehonmittaus ominaisuus. GT vectralle se antoi vakiona kiihdytys voimaksi 77kw ja pienten viilailujen jälkeen 86kw.

Voiko näihin oikeasti luottaa yhtään pätkää? Mitä raati on ko. vekottimista mieltä, ja onko joku asiaan perehtynyt?
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

useimmiten tuppaa kaikki tehonmittaukset mistä saa paperitulosteen olla tavalla tai toisella elektronisia..

eri mittalaitteiden antamiin absoluuttisiin lukemiin suhtautuisin varauksella, mutta ovat varmasti suuntaa-antavia (menikö tehot ylös/alas virityksen jälkeen), näissähän nimittäin harvemmin on mitään din/sea/jis jne korjauksia ilmanlämmöille,paineille,kosteudelle jne.

mutta suunnan muutoksista identtisissä olosuhteissa näyttävät oletettavasti sinnepäin.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

repsa kirjoitti:useimmiten tuppaa kaikki tehonmittaukset mistä saa paperitulosteen olla tavalla tai toisella elektronisia..
Tarkoitin nimen omaan näitä puhtaasti elektronisia värkkejä... :roll:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Olisikohan kyseessä joku softa mikä mittaa kierrosten nousunopeutta kiihdyttäessä ja siitä laskennallisesti arpoo tehoja. Optimioloissa ja optimaalisilla taustatiedoilla laskenta voi osua lähelle todellista, suunnankin toki näkee jos kiihdytys toistetaan aina täsmälleen samoissa olosuhteissa.
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1105
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Hmm toinen mahdollisuus voisi olla G-techin tyylinen kiihtyvyysanturiin perustuva laitteisto ?

(Nettotehorenkailla arvotaan absoluuttisesta max.kiihtyvyydestä ja massasta.)

Kyllähän ne nyt jotain viitettä antavat, joskin se kuinka vaaterissa laite pysyy vaikuttaa paljon.

Ts. kaara joka löysän alusta takia niiaa paljon tai keuliva prätkä antavat melkolailla vääriä lukuja.
Vastaa Viestiin