20ne lastu

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
aaku_91
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Elo 2008, 19:23
Paikkakunta: Hankasalmi
Viesti:

20ne lastu

Viesti Kirjoittaja aaku_91 »

onko 20ne:hen saatavana lastua jos on niin mistä ja millä hinnalla
hesssu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 672
Liittynyt: 30 Loka 2005, 19:00
Paikkakunta: Pukkila

Viesti Kirjoittaja hesssu »

Näistähän on puhuttu aika monta kertaa jo. Googlesta löydät varmasti lastun.
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Parhaat lastut tuota konetta/itseäsi varten saat ruokakaupasta, löytyy sellaisesta pussista jonka kyljessä lukee Taffel. :D

Vakavasti puhuen, ei kannata vakioon vapaasti hengittävään ostella yhtään mitään lastuja. Niillä kun ei yksinkertaisesti tule voimaa lisää yhtään. Tehtaan vakiosoftalla on haettu osapuilleen paras kompromissi tehojen, väännön ja kulutuksen suhteen. Noilla jälkiasenteisilla lastuilla ei tule tehoa eikä vääntöä lisää, mutta kulutus voi kasvaa. :D Katsos kun se kone vaatii lisätehoa varten enemmän ilmaa ja bensaa, jota tuo lastu ei todellakaan tarjoa. Siihen vaaditaan jo ihan oikeasti palikoiden vaihtoa konehuoneen puolelle..

Myöskään turbokoneisiin eivät nuo valmislastut tuo kovin suurta hyötyä. Juuri tiettyä autoa varten räätälöity ratkaisu on paras keino saada lisähevosia, mutta se siis koskee vain turbovehkeitä tai jo jonkun verran viritettyjä vapareita...

Searchilla voit hakea lisää vielä juttuja jos ei tämä lannistus riittänyt. :D
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
terokimmo
in memoriam
in memoriam
Viestit: 5033
Liittynyt: 19 Loka 2007, 18:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Säästä vaan nekin lastuun turhaan laittamat rahat.ja suunnittele hieman kireämpää nokka akselia,imu ja pakopuolen virtaavuuksien parantamisia,mm.kohdistus imusarjaan ja kanaviin.niitten jälkeen jossain rullilla säädättämässä.jos perus kone kunnossa.ja kun ei ne päästötkään oo niin tarkkoja kun ei kattia,voi sitä nokkaakin rohkeammin vaihtaa.
kannattas ehkä jos paikka,mitata kone ja tiedät sitten mistä oot lähteny.tai perstuntumalla vaan,mutta loppusäädöt kyllä kannattaa jättää penkitysen yhteyteen.mitä sinne nyt saakin.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

vaan eikö se ois makee sanoo ritsaparkissa tyttösille että mulla on
tosiäkäne lastutettu kasitappine?
Lukittu