Vectra OPC EDS phase 2 390hv/550nm

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Realsanta kirjoitti:
enne kirjoitti:Alkaa kuulostamaan jo varsin hyvältä. Tällähän pitäs jo keretä :lollis:
ei tuolla teholla tee mitää kun vetää edestä ei muuta kuin vetele ja puske mutkiin :banghead:
Tosiaan taitaa olla ajotekniikassa pientä hiomista, tai sitte alusta jokseenkin anaalista.. :wink: Mut järjellä jos ajattelee ni noilla tehoilla tosiaan tee vittuakaan missään katuautossa, jos vaikka jotenkin sattuis saamaan leiman noilla palikoilla... Kiihtyvyys nollasta törkeään ylinopeuteen alle 3 sek? :lol:
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

TJT kirjoitti:
Ei niitä katsastuksessa mitatakkaan, mutta jos tuollaisen setin haluat muutoskatsastaa, niin takuuvarmasti vaativat dynolaput.
Jos muutoksesta löytyy TUV paperit, voivat olla siihenkin jo asian kirjanneet...

j.h
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

madi kirjoitti:tuleekos tuossa TUV paperit mukana ?
jos ei niin nehän on nykään halpaa käyttää suomessa mittauksissa VTT ei enään niitä tee kuulemma joku yksityinen tekee 500€ alv.0% hinta
Kukahan yksityinen tekee noit 500€ + alv hintaan, sillä se on hintojen polkemista?

j.h

Minusta VTT jo muutama vuosi sitten otti paljon enempi kuin jotain 500€.
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

jpisteh kirjoitti:
madi kirjoitti:tuleekos tuossa TUV paperit mukana ?
jos ei niin nehän on nykään halpaa käyttää suomessa mittauksissa VTT ei enään niitä tee kuulemma joku yksityinen tekee 500€ alv.0% hinta
Kukahan yksityinen tekee noit 500€ + alv hintaan, sillä se on hintojen polkemista?

j.h

Minusta VTT jo muutama vuosi sitten otti paljon enempi kuin jotain 500€.
se oli 1000€+alv johan joku edes halpeni nyt voi jopa ajatella näitä katti koneita ajatteleen turbottaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Realsanta kirjoitti:
jpisteh kirjoitti:
madi kirjoitti:tuleekos tuossa TUV paperit mukana ?
jos ei niin nehän on nykään halpaa käyttää suomessa mittauksissa VTT ei enään niitä tee kuulemma joku yksityinen tekee 500€ alv.0% hinta
Kukahan yksityinen tekee noit 500€ + alv hintaan, sillä se on hintojen polkemista?

j.h

Minusta VTT jo muutama vuosi sitten otti paljon enempi kuin jotain 500€.
se oli 1000€+alv johan joku edes halpeni nyt voi jopa ajatella näitä katti koneita ajatteleen turbottaa

No ny irtos nauru ja komeesti. Jos vähäpäästösen turbotus on ollut tosta erotuksesta kiinni, niin just just. Naurettava tekosyy.

Ja ennen kuin joku jotain turhaa kitisee niin ei, en rakenna vähäpäästöistä ahdettua. Harrasteauton valinta on ryssitty jo siinä tilanteessa, kun autosta mitataan päästöt.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Keme kirjoitti: No ny irtos nauru ja komeesti. Jos vähäpäästösen turbotus on ollut tosta erotuksesta kiinni, niin just just. Naurettava tekosyy.

Ja ennen kuin joku jotain turhaa kitisee niin ei, en rakenna vähäpäästöistä ahdettua. Harrasteauton valinta on ryssitty jo siinä tilanteessa, kun autosta mitataan päästöt.
joo näihän se on terveisiä -76 vuoden mantalla -66 rekulle :D
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

VTT ei tee kuulemma enään niitä mittauksia jos on uskomista katsastussetään
jokin uusi paikka on joka tekee tuolla 500€ + alv

ja eikös tuosta teho ongelmasta pääse imuilman kuristimella ja tehon mittauksella ?
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

VTT, Ecocat Lievestuore, TCT Helsinki, Neste Porvoo ovat minun tietämäni paikat, jotka pystyvät tekemään normitestit.

Jos VTT on loppettanut yksityistestit, niin käsittääkseni TCT on ainut paikka jossa tehdään normitestejä tavallisille tossunkuluttajille.

Olisi kiva kuulla siitä uudesta edullisesta paikasta...

j.h

2 M€ tehodynohuone ja sitten vähän hintoja polkemaan ;-)
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

madi kirjoitti:eikös tuosta teho ongelmasta pääse imuilman kuristimella ja tehon mittauksella ?
Pääsee toki, samalla pääsee parista tonnista käteistä kun TÜV-lapulla voi pyyhkiä takapuolensa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

vectraTBO kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
Realsanta kirjoitti:
enne kirjoitti:Alkaa kuulostamaan jo varsin hyvältä. Tällähän pitäs jo keretä :lollis:
ei tuolla teholla tee mitää kun vetää edestä ei muuta kuin vetele ja puske mutkiin :banghead:
ootko muuten huomannut että autossa on kuskille ratti ja kaasupoljin.
Samoilla linjoilla Jartsan kanssa, myös kaasu on yleensä portaaton. Tehokas etuveto toimii hyvin jos alusta on kunnossa, tehoa ei voi koskaan olla liikaa.

7/08 GTI lehdessä oli juttu APR:n rakentamasta GTI Golfista, etuveto, 420hv/527nm jne. Ja monet tehokkaat takapotkut katteli takavaloja Road Atlantan radalla.
Tehokas etuveto kulkee suoraan hyvin jos siinä on lukkoperä, sen vaatii myös takaveto. Tosin silloin menee etuvedosta kaikki muu ajettavuus pitävällä pinnalla vituiksi.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

2.3i-16 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
Realsanta kirjoitti:
enne kirjoitti:Alkaa kuulostamaan jo varsin hyvältä. Tällähän pitäs jo keretä :lollis:
ei tuolla teholla tee mitää kun vetää edestä ei muuta kuin vetele ja puske mutkiin :banghead:
ootko muuten huomannut että autossa on kuskille ratti ja kaasupoljin.
Samoilla linjoilla Jartsan kanssa, myös kaasu on yleensä portaaton. Tehokas etuveto toimii hyvin jos alusta on kunnossa, tehoa ei voi koskaan olla liikaa.

7/08 GTI lehdessä oli juttu APR:n rakentamasta GTI Golfista, etuveto, 420hv/527nm jne. Ja monet tehokkaat takapotkut katteli takavaloja Road Atlantan radalla.
Tehokas etuveto kulkee suoraan hyvin jos siinä on lukkoperä, sen vaatii myös takaveto. Tosin silloin menee etuvedosta kaikki muu ajettavuus pitävällä pinnalla vituiksi.
Itsellä on Quaifen torsen lukko tossa etuvetovehkeessä ja se on kyllä ihan hyvä ajettava joka tilanteessa.

Myös tuossa APR Golfissa on Quaifen lukko ja se kulkee radallakin todella hienosti ainakin lehden jutun mukaan ja pitoakin taitaa olla kun auto on varustettu Misukan katuslikseillä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viestit: 375
Liittynyt: 20 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: city of oulu.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

Realsanta kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
Realsanta kirjoitti:
enne kirjoitti:Alkaa kuulostamaan jo varsin hyvältä. Tällähän pitäs jo keretä :lollis:
ei tuolla teholla tee mitää kun vetää edestä ei muuta kuin vetele ja puske mutkiin :banghead:
ootko muuten huomannut että autossa on kuskille ratti ja kaasupoljin.
kyllä olen totesin OPC astran koeajon jälkeen 200+hv ei sovi etuvedolle ainakaan suomen teillä :no:

Just just ammattimiehen puhetta, eipä noilla pysty ajamaan.
Tdi 200+
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 187
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Realsanta kirjoitti:
enne kirjoitti:Alkaa kuulostamaan jo varsin hyvältä. Tällähän pitäs jo keretä :lollis:
ei tuolla teholla tee mitää kun vetää edestä ei muuta kuin vetele ja puske mutkiin :banghead:
Lässyn lässyn juttuja.
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Nii siitä ratista saa myöskin pitää kiinni jos haluaa urasella tiellä lähetellä :wink: Ei mulla mitään +200 heppaa kyl oo mut tuskin ne parikyt lisähummaa muuttaa tilannetta dramaattisesti. Emmä kyl ymmärrä noita puskemisjuttuja, riippuu tietty autosta ja alustasta paljon. Esim fastra ihan mahdoton puskija, calikka taas on ainaki tähän mennessä taittunu mutkaan ku mutkaan mukisematta ihan niin kovasta vaihdista ku on vaan kantti kestäny koittaa.. Jos ton saa asfaltilla puskemaan ni se on kyl sitte pahemman luokan ajovirhe :D
Vastaa Viestiin