Honeywell 1GT101DC anturin toiminnan varmistus yms

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
hopeahuoli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 249
Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: lahti

Honeywell 1GT101DC anturin toiminnan varmistus yms

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

elis voiko joku vahvistaa toimiko tuo hw anturi juurikin päinvastoin kuin normi, esim bosch:in hal anturi.

muistaakseni normi halli nostaa sen jännitteen ylös, kun on metallia siin anrin haisteltavana ja toi haneywelin anturi ois juurikin päinvastainen, eli jännite on ylhäällä niin kauan kunnes metallia tulee kohdalle ja sit jännite romahtaa.

kyseinen anturi on nyt ollu megaa ohjaamas ja toiminu yhtärikkoa lukuunottamatta moitteetta. mut tarkoitus ois heittää toi "hieman epävarma" mega nyt nurkkaan, ku ei jaksa aina säätää ja pistää c20xe:n ruutta ohc koneeseen. ja kone basconas. ja sit tarviis toi virranjakaja ongelma ratkoa ku siellä on se hall tunnistin. toi 16v:en jakaja ei mahdu paikalleen ku lämmittimen kenno tulee haitolle.

no ruuttahan toimii ilman tota tunnistintakin, mut tarkemman ruiskutus hetken säätämisen takia ois pareen olla toiminnassa. käsittääkseni se vakio ruutas "katsoo" tuosta lovesta juurikin ykkös sylinterin pakoventtiilin aukiolo ajan. joka taas vaikuttaa ruikutuksen alkamis ajankohtaan. eli ku pako on kokonaan kiinni ruutta vasta suihkuttaa bensaa suoniin ja maailmaan ei pääse haitallisia palamattomia bensa höyryjä.. nerokasta. :)
ilman tota anturia boksi on vikatilas ja ruiskuttaa ennalta määrättyjen arvojen mukaan..

no jos toi hanivelin anturi toimis just toisinpäin ja ylipäänsä voisko tuota anturia laittaa tohon 16v:en ruuttaan??? osaako joku tän vahvistaa.. jota kiinnostaa sähköt... niin ni jos ton naittas tohon ex ruuttaan ja laittais sit nokkapyörälle vaan sellaisen asento tunnistimen lipareen. (hieman samanlaisia systeemeitä on uudemmissa koneissa joissa on nokka-akselin asento tunnistus) ja tekis anturille telineen, niin vois toimia paremmin.

toi lipare tarviis sit mitoittaa niin, että jännite hallilla on ylhäällä niin kauan ku pakovena on auki. (jos siis toiminta orkkis hallilla on niin)
vois toimia paremmin jyrkällä nokalla. muutenkin koko kokonaisuus on mitoitettava moottori kohtaisesti.. jos siis puhutaan eriarvoisista nokista ja aukioloajoista.

jengihän on hyvällä menestyksellä säätäny 16v:n imunokkaa 5astetta aikaisemmalle ja saanu hyviä tuloksia(allekirjoittanut myös :))
niin voisko olla niin että homma johtuu juurikin ton ruiskutus hetken ansiosta.. SFI
eli nyt ku overlappii on lisätty aikaistamalla tota imun ennakkoo, niin yläkuolokohdas tulee enemmän huuhtelu häviöö, eli ilmaa virtaa pakovenan kautta taivaan tuuliin enemmän ku normi tilanteessa, niin lambda koettaa korjata tilannetta pistämällä lisää soppaa koneeseen.
ilman tota pakoventtiilin aukiolo ajan tunnistusta ilman mukana menis tietty myös bensa höyryjä, mut jos suihkutus alkaa vasta pakoventtiilin sulkeuduttua, niin tällaista ei tapahdu. eli seos menee hieman rikkaalle.

asiasta vois kirjoittaa vaikka kuinka, mut nyt ei pysty..
katotaas kuinka paljo tää aiheuttaa keskusteluu. :whack: