Teholastun tuotteista kokemuksia

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Sleeper
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 30 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Parainen

Teholastun tuotteista kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Sleeper »

Moi,
Tiedustelen Teholastu.com tuotteista kokemuksia että onko niistä mihinkään. Aika paljon lupaavat. :lollis:
Toimiiko auton oma diagnostiikka pistoke piirin asennuksen jälkeen että voiko piirin taulukoita (esim. läppärillä OBD-plugin kautta) muuttaa ilman piirin uudelleen ohjelmista?
Onko tietoa kenen valmistama piiri on että vois löytää siitä enemmän tietoa.

Teholastu.com antaa aika nihkeesti tietoa piiristä.


Ei muuta tällä erää :roll:
Sportti Vecculi B 2,5V6 (x25xe)
Astra G 2.0 16v (x20xev)
ople1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Syys 2005, 18:53
Paikkakunta: pohjanmaa

Re: Teholastun tuotteista kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ople1 »

Sleeper kirjoitti:Moi,
Tiedustelen Teholastu.com tuotteista kokemuksia että onko niistä mihinkään. Aika paljon lupaavat. :lollis:
Toimiiko auton oma diagnostiikka pistoke piirin asennuksen jälkeen että voiko piirin taulukoita (esim. läppärillä OBD-plugin kautta) muuttaa ilman piirin uudelleen ohjelmista?
Onko tietoa kenen valmistama piiri on että vois löytää siitä enemmän tietoa.

Teholastu.com antaa aika nihkeesti tietoa piiristä.


Ei muuta tällä erää :roll:

tätä samaa minäkin kyselisin.. toimiiko auton ajotietokone boksin lisäyksen jälkeen? hinnat ei ainakaan päätä huimaa :o
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Sen verran voinee luvata että pelkällä uudella softalla et saa vakiosta vapaasti hengittävästä koneesta yhtään enempää tehoa irti. Tai no, ehkä muutaman hassun hevosen maksimissaan.. Mutta siinä ei euro/hevosvoimasuhde ole lainkaan enää kohdallaan.

Että jos ei ole ahdettu tai viritetty vapaasti hengittävä moottori niin unohtakaa nuo lastut.

Noihin muihin kysymyksiin en osaa kyllä vastata...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

jarksi kirjoitti:jos ei ole ahdettu tai viritetty vapaasti hengittävä moottori niin unohtakaa nuo lastut.
Valmiit lastut kannattaa unohtaa kyllä niiden viritettyjen vaparienkin kanssa, koska nuo yleismallin sipsit on tarkoitettu vakiokoneisiin eivätkä toimi parhaalla tavalla muutetun koneen kanssa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ople1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Syys 2005, 18:53
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ople1 »

nyt teholastu.comin lastu paikallansa 1,3cdti:ssä. Kulussa on
kyllä huomattava ero ennen boksia. Vielä on "säätö" kesken.
(laatikossa ruuvi josta saa lisättyä syöttöä) palailen kun
on kokemusta enemmään :D
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

ople1 kirjoitti:nyt teholastu.comin lastu paikallansa 1,3cdti:ssä. Kulussa on
kyllä huomattava ero ennen boksia. Vielä on "säätö" kesken.
(laatikossa ruuvi josta saa lisättyä syöttöä) palailen kun
on kokemusta enemmään :D
Juu no varmasti eroa on kun lastuttaa turbodieselin. Tuossa kun vain esitetyssä kysymyksessä ei mainittu alunperin että mihin vehkeeseen lastu on tulossa..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
ople1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Syys 2005, 18:53
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ople1 »

sortsi, ajattelin ko firman tuotteita yleensä
2,0 16v
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 16:48

Viesti Kirjoittaja 2,0 16v »

uskoisin että oli lastu mikä tahansa ni edes jotain hyödyttää vakioautossa.. itsellä unichip ja ei tee viritetyssä autossa yhtään mitään.. vaikka onkin säädettävä.. soitin tossa harinen racingille ja pyysin säädätystä ni sano et heitä unichip mäkeen että saattaa vaan huonontaa tehoja koska on viritetty... tai laita auto "vakioks" ni sitte voidaa säätää:)
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

2,0 16v kirjoitti:uskoisin että oli lastu mikä tahansa ni edes jotain hyödyttää vakioautossa.. itsellä unichip ja ei tee viritetyssä autossa yhtään mitään.. vaikka onkin säädettävä.. soitin tossa harinen racingille ja pyysin säädätystä ni sano et heitä unichip mäkeen että saattaa vaan huonontaa tehoja koska on viritetty... tai laita auto "vakioks" ni sitte voidaa säätää:)
No kyllä ei vakioon vapariin saa softamuutoksella mitään kovin tuntuvaa eroa. Ei ainakaan jos aletaan miettiä teho/rahasuhdetta viritykselle.. Unohtakaa nyt hyvät ihmiset vakiokuntoisiin vaparivehkeisiin nuo lastut. :D Jos voimaa pitää saada niin sitten vain vaihtamaan uutta palikkaa konehuoneen puolelle.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Vastaa Viestiin