irmscher ruisku

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
nipao
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2005, 21:31
Paikkakunta: Heinola

irmscher ruisku

Viesti Kirjoittaja nipao »

voiskohan joku valaista tällästä tietämätöntä, minkälaisia on erot normi 2 litrasen ruiskulla ja Irmscherin ruiskulla?
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Imusarja. Jos siis on ohc-moottori kyseesssä.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
nipao
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2005, 21:31
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja nipao »

kyseessä on -88 asconassa oleva normi 2litranen onko se nyt sit 20ne?
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

nipao kirjoitti:kyseessä on -88 asconassa oleva normi 2litranen onko se nyt sit 20ne?
20NE on Motronic ja "Irmscher" on LE2-Jetronic, jos tarkoitetaan maahantuojan toimittamaa jälkiasennusruiskusarjaa 1.3 ja 1.6 moottoreihin.

1.8E LE2-Jetronicista löytyy samoja komponentteja kuin jälkiasennussarjasta eli hyvin lähellä.

j.h

Jetronic = ruisku ja Motronic = ruisku+sytytys
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

jpisteh kirjoitti:
nipao kirjoitti:kyseessä on -88 asconassa oleva normi 2litranen onko se nyt sit 20ne?
20NE on Motronic ja "Irmscher" on LE2-Jetronic, jos tarkoitetaan maahantuojan toimittamaa jälkiasennusruiskusarjaa 1.3 ja 1.6 moottoreihin.

1.8E LE2-Jetronicista löytyy samoja komponentteja kuin jälkiasennussarjasta eli hyvin lähellä.

j.h

Jetronic = ruisku ja Motronic = ruisku+sytytys
Noita Irmscherin palikoita on ollut myös 2-litraseen jossa on motronic ja erona ainakin erilainen imusarja. Projektiosiosta kaivettua:
Kuva
Kuva
Todennäköisesti väärässä.
nipao
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2005, 21:31
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja nipao »

tuota noin, mitä vaatii sit tollasen ruiskun asennus normin tilalle? täytyykö pannuun tehä hirveästi muutoksia tai jotain muuta huomioon otettavaa? entä onko työtä edes järkeä aloittaa, mitkä ovat todelliset hyödyt? ja liikkuuko noita irmelin ruiskuja vapaana markkinoilla miten paljon ja missä hintaluokissa paketit pyörii?
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1695
Liittynyt: 29 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Mulla oli calibrassa tuo irmelin pruutta ja ei siitä kyllä minkäänlaista hyötyä ollut.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Aha, että sitten tämmönen tapaus.

Siis minulle 2 litraisen Irmscherin ruiskupaketti on täysin outo, joten sen antamista hyödyistä olisi turha kommentoida.

Mutta kommentoin kumminkin, jos pelkkä ruisku laitetaan (+kaasuläppäkotelo, imusarja), niin hyöty jää varmaankin aika pieneksi. Kaasuläppäkotelon koko vai kasvaa ja sitä kautta voi tulla myös vähän tehojakin.

Onkohan tätä ruiskua kaupattu myös toisen nokka-akselin kanssa vai alkuperäisen? Silloin etuja voisi tulla toisella imusarjalla, nokalla ja ohjelmalla (vrt 20SEH).

j.h

Minulla pitäisi olla jossain Irmscherin luettelo -90 luvun taitteesta, mutta on sekin tullut huonosti luettua ja sitten talletettua erittäin hyvin.
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

jpisteh kirjoitti: Minulla pitäisi olla jossain Irmscherin luettelo -90 luvun taitteesta, mutta on sekin tullut huonosti luettua ja sitten talletettua erittäin hyvin.
minulla on i-line katalogi
siellä lukee
i-Line performance increase for the C20NE engine version consisting of an inlet manifold, camshaft and control unit for the kadett E, vectra and calibra.
alla käppyrä jossa seuraavat arvot
95kW 5900rpm
170N/min 5000rpm (165N/min 3000rpm)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

ipa kirjoitti: alla käppyrä jossa seuraavat arvot
95kW 5900rpm
170N/min 5000rpm (165N/min 3000rpm)
Siis taitaa olla aika lailla 20SEHin veroinen laite, siis kannattaa varmaankin hankkia SEHin tarvikkeita.

j.h
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

jpisteh kirjoitti:
Siis taitaa olla aika lailla 20SEHin veroinen laite, siis kannattaa varmaankin hankkia SEHin tarvikkeita.

j.h
Eihän se tavallaan ihan noin mene vaikka samat lukemat luvataankin. Nokka ja ohjelma täytyy olla rajummat kuin SEH:ssa jotta saadaan kuitatuksi se NE:n pienempi puristussuhde. Voihan se toki olla niinkin että tuo imusarja on niin paljon parempi kuin vakio että se kuittaa tuon puristusuhde eron. Normaalistihan NE:ssä ja SEH:ssa on sama imusarja.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

omega16T kirjoitti:
jpisteh kirjoitti:
Siis taitaa olla aika lailla 20SEHin veroinen laite, siis kannattaa varmaankin hankkia SEHin tarvikkeita.

j.h
Eihän se tavallaan ihan noin mene vaikka samat lukemat luvataankin. Nokka ja ohjelma täytyy olla rajummat kuin SEH:ssa jotta saadaan kuitatuksi se NE:n pienempi puristussuhde. Voihan se toki olla niinkin että tuo imusarja on niin paljon parempi kuin vakio että se kuittaa tuon puristusuhde eron. Normaalistihan NE:ssä ja SEH:ssa on sama imusarja.
Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jarno kirjoitti: Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.
Itsekin muistan tuon, foorumillahan siitä oli jossakin topicissa juttua. Erona juuri nuo isompihalkaisijaiset runnerit kuten 1,8e:nkin sarjassa verrattuna normi 2-litraisen imusarjaan.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

omega16T kirjoitti:
Jarno kirjoitti: Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.
Itsekin muistan tuon, foorumillahan siitä oli jossakin topicissa juttua. Erona juuri nuo isompihalkaisijaiset runnerit kuten 1,8e:nkin sarjassa verrattuna normi 2-litraisen imusarjaan.
Erona vissiin kuitenkin että tohon irmeliin menee ne:n kaasuläppäkotelo?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jarno kirjoitti:
omega16T kirjoitti:
Jarno kirjoitti: Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.
Itsekin muistan tuon, foorumillahan siitä oli jossakin topicissa juttua. Erona juuri nuo isompihalkaisijaiset runnerit kuten 1,8e:nkin sarjassa verrattuna normi 2-litraisen imusarjaan.
Erona vissiin kuitenkin että tohon irmeliin menee ne:n kaasuläppäkotelo?
Juuri näin
Todennäköisesti väärässä.
Vastaa Viestiin