irmscher ruisku
irmscher ruisku
voiskohan joku valaista tällästä tietämätöntä, minkälaisia on erot normi 2 litrasen ruiskulla ja Irmscherin ruiskulla?
20NE on Motronic ja "Irmscher" on LE2-Jetronic, jos tarkoitetaan maahantuojan toimittamaa jälkiasennusruiskusarjaa 1.3 ja 1.6 moottoreihin.nipao kirjoitti:kyseessä on -88 asconassa oleva normi 2litranen onko se nyt sit 20ne?
1.8E LE2-Jetronicista löytyy samoja komponentteja kuin jälkiasennussarjasta eli hyvin lähellä.
j.h
Jetronic = ruisku ja Motronic = ruisku+sytytys
Noita Irmscherin palikoita on ollut myös 2-litraseen jossa on motronic ja erona ainakin erilainen imusarja. Projektiosiosta kaivettua:jpisteh kirjoitti:20NE on Motronic ja "Irmscher" on LE2-Jetronic, jos tarkoitetaan maahantuojan toimittamaa jälkiasennusruiskusarjaa 1.3 ja 1.6 moottoreihin.nipao kirjoitti:kyseessä on -88 asconassa oleva normi 2litranen onko se nyt sit 20ne?
1.8E LE2-Jetronicista löytyy samoja komponentteja kuin jälkiasennussarjasta eli hyvin lähellä.
j.h
Jetronic = ruisku ja Motronic = ruisku+sytytys
Todennäköisesti väärässä.
tuota noin, mitä vaatii sit tollasen ruiskun asennus normin tilalle? täytyykö pannuun tehä hirveästi muutoksia tai jotain muuta huomioon otettavaa? entä onko työtä edes järkeä aloittaa, mitkä ovat todelliset hyödyt? ja liikkuuko noita irmelin ruiskuja vapaana markkinoilla miten paljon ja missä hintaluokissa paketit pyörii?
Aha, että sitten tämmönen tapaus.
Siis minulle 2 litraisen Irmscherin ruiskupaketti on täysin outo, joten sen antamista hyödyistä olisi turha kommentoida.
Mutta kommentoin kumminkin, jos pelkkä ruisku laitetaan (+kaasuläppäkotelo, imusarja), niin hyöty jää varmaankin aika pieneksi. Kaasuläppäkotelon koko vai kasvaa ja sitä kautta voi tulla myös vähän tehojakin.
Onkohan tätä ruiskua kaupattu myös toisen nokka-akselin kanssa vai alkuperäisen? Silloin etuja voisi tulla toisella imusarjalla, nokalla ja ohjelmalla (vrt 20SEH).
j.h
Minulla pitäisi olla jossain Irmscherin luettelo -90 luvun taitteesta, mutta on sekin tullut huonosti luettua ja sitten talletettua erittäin hyvin.
Siis minulle 2 litraisen Irmscherin ruiskupaketti on täysin outo, joten sen antamista hyödyistä olisi turha kommentoida.
Mutta kommentoin kumminkin, jos pelkkä ruisku laitetaan (+kaasuläppäkotelo, imusarja), niin hyöty jää varmaankin aika pieneksi. Kaasuläppäkotelon koko vai kasvaa ja sitä kautta voi tulla myös vähän tehojakin.
Onkohan tätä ruiskua kaupattu myös toisen nokka-akselin kanssa vai alkuperäisen? Silloin etuja voisi tulla toisella imusarjalla, nokalla ja ohjelmalla (vrt 20SEH).
j.h
Minulla pitäisi olla jossain Irmscherin luettelo -90 luvun taitteesta, mutta on sekin tullut huonosti luettua ja sitten talletettua erittäin hyvin.
minulla on i-line katalogijpisteh kirjoitti: Minulla pitäisi olla jossain Irmscherin luettelo -90 luvun taitteesta, mutta on sekin tullut huonosti luettua ja sitten talletettua erittäin hyvin.
siellä lukee
alla käppyrä jossa seuraavat arvoti-Line performance increase for the C20NE engine version consisting of an inlet manifold, camshaft and control unit for the kadett E, vectra and calibra.
95kW 5900rpm
170N/min 5000rpm (165N/min 3000rpm)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Eihän se tavallaan ihan noin mene vaikka samat lukemat luvataankin. Nokka ja ohjelma täytyy olla rajummat kuin SEH:ssa jotta saadaan kuitatuksi se NE:n pienempi puristussuhde. Voihan se toki olla niinkin että tuo imusarja on niin paljon parempi kuin vakio että se kuittaa tuon puristusuhde eron. Normaalistihan NE:ssä ja SEH:ssa on sama imusarja.jpisteh kirjoitti:
Siis taitaa olla aika lailla 20SEHin veroinen laite, siis kannattaa varmaankin hankkia SEHin tarvikkeita.
j.h
Todennäköisesti väärässä.
Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.omega16T kirjoitti:Eihän se tavallaan ihan noin mene vaikka samat lukemat luvataankin. Nokka ja ohjelma täytyy olla rajummat kuin SEH:ssa jotta saadaan kuitatuksi se NE:n pienempi puristussuhde. Voihan se toki olla niinkin että tuo imusarja on niin paljon parempi kuin vakio että se kuittaa tuon puristusuhde eron. Normaalistihan NE:ssä ja SEH:ssa on sama imusarja.jpisteh kirjoitti:
Siis taitaa olla aika lailla 20SEHin veroinen laite, siis kannattaa varmaankin hankkia SEHin tarvikkeita.
j.h
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Itsekin muistan tuon, foorumillahan siitä oli jossakin topicissa juttua. Erona juuri nuo isompihalkaisijaiset runnerit kuten 1,8e:nkin sarjassa verrattuna normi 2-litraisen imusarjaan.Jarno kirjoitti: Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.
Todennäköisesti väärässä.
Erona vissiin kuitenkin että tohon irmeliin menee ne:n kaasuläppäkotelo?omega16T kirjoitti:Itsekin muistan tuon, foorumillahan siitä oli jossakin topicissa juttua. Erona juuri nuo isompihalkaisijaiset runnerit kuten 1,8e:nkin sarjassa verrattuna normi 2-litraisen imusarjaan.Jarno kirjoitti: Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Juuri näinJarno kirjoitti:Erona vissiin kuitenkin että tohon irmeliin menee ne:n kaasuläppäkotelo?omega16T kirjoitti:Itsekin muistan tuon, foorumillahan siitä oli jossakin topicissa juttua. Erona juuri nuo isompihalkaisijaiset runnerit kuten 1,8e:nkin sarjassa verrattuna normi 2-litraisen imusarjaan.Jarno kirjoitti: Jossain taisi olla juttua että toi Irmelin imusarja olis vastaava kuin 18E:n mutta 20NE:n laipalla.
Todennäköisesti väärässä.