Käytiin Jarruttamassa ex Firges Corsa kuukausi sitten, video
Jep tuo "93" tyyppikoodissa tarkoittaa että auto on 3-ovinen Corsa A. Eli on niin sanottu korikoodi.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=108672
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=108672
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Miten niin mun mielestä se on ihan 1986:sen näköinen, tuolla jossain videossa laitoin sen jo kerran 1987:sikin että niistä voi sitten valita jomman kumman
Ei mua paljoa painele 30 kiloa sinne tänne korkea 600 on parempi kuin matala 700. Jos olisit katsonut videon niin niistä videon alkupään matemaattisista merkeistä olisi selvinnyt oikea suunta, myös nopeuden suhteen.
Mutta sulta ilmeisesti nähdään kohta vähän vastaava projekti, kävin katselemassa kuvia... ainakin merkki on sama. Olihan tämä minun harrastama markkinointi kyseenalaista, mutta ajattelin että jollainhan se on kansa saatava syttymään (taisin onnistua?), anteeksi siitä.
Kevyesti kiertää kymmenen, rajoitin oli jossain ihan muualla ennen penkitystä. Vaikuttaako susta siltä että se jotenkin hyytyy siellä kierroksien yläpäässä? Olen itse kierrättänyt auto yli kympin, omistaja istui vieressä. Saattoihan se olla joku häiriöJohnny kirjoitti:Eli puhuit pelkkää paskaa 600 kg painoista ja 10 000rpm kierroksista.I rest my case.jkorpi kirjoitti:Ffp puolella tuli vihdoin faktaa:Käyhän se nyt ilmi tuosta tekstistäVastaaja oli auton omistaja
... Muutama suurpiirteisesti annettu detaili muuttui muttei yli 30 yksikköä
olis sitten kyse kiloista tai vauhdista(kai?).
Tuollaiset marginaalit saa vaikka ihmisestä laihduttamalla tai pieraisemalla myötätuuleen kiinni, videota markkinoitaessa sillä kuitenkin on potenssia suurempi vaikutus
Ei mua paljoa painele 30 kiloa sinne tänne korkea 600 on parempi kuin matala 700. Jos olisit katsonut videon niin niistä videon alkupään matemaattisista merkeistä olisi selvinnyt oikea suunta, myös nopeuden suhteen.
Mutta sulta ilmeisesti nähdään kohta vähän vastaava projekti, kävin katselemassa kuvia... ainakin merkki on sama. Olihan tämä minun harrastama markkinointi kyseenalaista, mutta ajattelin että jollainhan se on kansa saatava syttymään (taisin onnistua?), anteeksi siitä.
no jooo mutta en viittiny laittaa auton rekisteröinti päivää enkä korinumeroo ku nehän löytää netistä rekisteri otteen perusteella mutta vm 90 auto on ja on vaan tehty oikeella ajalla nii o saatu A paperit ja ei tartte käyttää vtt:lläJarno kirjoitti:Toi 93 tossa ei kyllä merkkaa vuosimallia, eihän noita ole tehty edes 1993.madi kirjoitti:mikä ihmeen 1986 corsa
OPEL 2D CORSA GSI-1.6I-A-CC-93/234
kyllä se o 90 luvun autoja tuo corsa
Samoin kuin firges astrakin,vieläköhän auto on repolla vai onko se myity taas eteenpäin?madi kirjoitti:no jooo mutta en viittiny laittaa auton rekisteröinti päivää enkä korinumeroo ku nehän löytää netistä rekisteri otteen perusteella mutta vm 90 auto on ja on vaan tehty oikeella ajalla nii o saatu A paperit ja ei tartte käyttää vtt:lläJarno kirjoitti:Toi 93 tossa ei kyllä merkkaa vuosimallia, eihän noita ole tehty edes 1993.madi kirjoitti:mikä ihmeen 1986 corsa
OPEL 2D CORSA GSI-1.6I-A-CC-93/234
kyllä se o 90 luvun autoja tuo corsa
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Mutta nyt kysynkin että kauanko tuo sorsa kestää vetää lätkä lattiassa noilla dyno tehoilla? Onhan noista 2.6 kylleistäkin revitty 1600hp dynon päällä hetkellisesti(6bar ahdoilla), mutta ei ne kestä sitä tositoimissa(ja mosa on jotain aivan muuta kuin, jätän sanomatta). Taitaapi olla että ahtoja pudotetaan jonninverran, kun liikutaan normisti?
Opel Corsa c 1.2 16v -01
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Kyllähän se kestää niin kauan ajaa kaasu pohjassa kun kuskilta riittää pokkaa, ja se ei ole montaa sekunttia varmaankaan, noilla tehoilla voi hajota mitä vaan mistä vaan vaikka huippu osilla oliski kasattu.Tero Äijälä kirjoitti:Mutta nyt kysynkin että kauanko tuo sorsa kestää vetää lätkä lattiassa noilla dyno tehoilla? Onhan noista 2.6 kylleistäkin revitty 1600hp dynon päällä hetkellisesti(6bar ahdoilla), mutta ei ne kestä sitä tositoimissa(ja mosa on jotain aivan muuta kuin, jätän sanomatta). Taitaapi olla että ahtoja pudotetaan jonninverran, kun liikutaan normisti?
Ja tosiaan tehot on mitattu kyseisestä laitteesta ihan maltillisilla paineilla.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Totta, enpä usko että tarvitsee kahta kiloa enempää, voi olla vähemmänkin jos kansipuoli ja virtausasiat muutenkin on laitettu tehoja vastaavaan kuntoon. Moottori olisi kuitenkin ollut parempi laittaa esim Omegan koppaan tms.Juzzi kirjoitti:Kyllähän se kestää niin kauan ajaa kaasu pohjassa kun kuskilta riittää pokkaa, ja se ei ole montaa sekunttia varmaankaan, noilla tehoilla voi hajota mitä vaan mistä vaan vaikka huippu osilla oliski kasattu.Tero Äijälä kirjoitti:Mutta nyt kysynkin että kauanko tuo sorsa kestää vetää lätkä lattiassa noilla dyno tehoilla? Onhan noista 2.6 kylleistäkin revitty 1600hp dynon päällä hetkellisesti(6bar ahdoilla), mutta ei ne kestä sitä tositoimissa(ja mosa on jotain aivan muuta kuin, jätän sanomatta). Taitaapi olla että ahtoja pudotetaan jonninverran, kun liikutaan normisti?
Ja tosiaan tehot on mitattu kyseisestä laitteesta ihan maltillisilla paineilla.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi