Käytiin Jarruttamassa ex Firges Corsa kuukausi sitten, video

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

mikä ihmeen 1986 corsa
OPEL 2D CORSA GSI-1.6I-A-CC-93/234
kyllä se o 90 luvun autoja tuo corsa
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

madi kirjoitti:mikä ihmeen 1986 corsa
OPEL 2D CORSA GSI-1.6I-A-CC-93/234
kyllä se o 90 luvun autoja tuo corsa
Toi 93 tossa ei kyllä merkkaa vuosimallia, eihän noita ole tehty edes 1993.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

juu a1-mallin corsa tuo on
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Jep tuo "93" tyyppikoodissa tarkoittaa että auto on 3-ovinen Corsa A. Eli on niin sanottu korikoodi.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=108672
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Jarza
'Senator'
'Senator'
Viestit: 353
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Jarza »

jkorpi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkorpi »

Miten niin mun mielestä se on ihan 1986:sen näköinen, tuolla jossain videossa laitoin sen jo kerran 1987:sikin että niistä voi sitten valita jomman kumman
Johnny kirjoitti:
jkorpi kirjoitti:
Ffp puolella tuli vihdoin faktaa:
Vastaaja oli auton omistaja
Käyhän se nyt ilmi tuosta tekstistä :roll:

... Muutama suurpiirteisesti annettu detaili muuttui muttei yli 30 yksikköä
olis sitten kyse kiloista tai vauhdista(kai?).


Tuollaiset marginaalit saa vaikka ihmisestä laihduttamalla tai pieraisemalla myötätuuleen kiinni, videota markkinoitaessa sillä kuitenkin on potenssia suurempi vaikutus
Eli puhuit pelkkää paskaa 600 kg painoista ja 10 000rpm kierroksista.I rest my case.
Kevyesti kiertää kymmenen, rajoitin oli jossain ihan muualla ennen penkitystä. Vaikuttaako susta siltä että se jotenkin hyytyy siellä kierroksien yläpäässä? Olen itse kierrättänyt auto yli kympin, omistaja istui vieressä. Saattoihan se olla joku häiriö

Ei mua paljoa painele 30 kiloa sinne tänne korkea 600 on parempi kuin matala 700. Jos olisit katsonut videon niin niistä videon alkupään matemaattisista merkeistä olisi selvinnyt oikea suunta, myös nopeuden suhteen.

Mutta sulta ilmeisesti nähdään kohta vähän vastaava projekti, kävin katselemassa kuvia... ainakin merkki on sama. Olihan tämä minun harrastama markkinointi kyseenalaista, mutta ajattelin että jollainhan se on kansa saatava syttymään (taisin onnistua?), anteeksi siitä.
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Juu ei multa tule kyllä tuon tason rojektia, ei riitä rahkeet eikä rahat.
Pysytään ihan vaparissa ja +700 kg painossa :wink:
Johnny, la gente esta muy loca.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

Jarno kirjoitti:
madi kirjoitti:mikä ihmeen 1986 corsa
OPEL 2D CORSA GSI-1.6I-A-CC-93/234
kyllä se o 90 luvun autoja tuo corsa
Toi 93 tossa ei kyllä merkkaa vuosimallia, eihän noita ole tehty edes 1993.
no jooo mutta en viittiny laittaa auton rekisteröinti päivää enkä korinumeroo ku nehän löytää netistä rekisteri otteen perusteella mutta vm 90 auto on ja on vaan tehty oikeella ajalla nii o saatu A paperit ja ei tartte käyttää vtt:llä
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

madi kirjoitti:
Jarno kirjoitti:
madi kirjoitti:mikä ihmeen 1986 corsa
OPEL 2D CORSA GSI-1.6I-A-CC-93/234
kyllä se o 90 luvun autoja tuo corsa
Toi 93 tossa ei kyllä merkkaa vuosimallia, eihän noita ole tehty edes 1993.
no jooo mutta en viittiny laittaa auton rekisteröinti päivää enkä korinumeroo ku nehän löytää netistä rekisteri otteen perusteella mutta vm 90 auto on ja on vaan tehty oikeella ajalla nii o saatu A paperit ja ei tartte käyttää vtt:llä
Samoin kuin firges astrakin,vieläköhän auto on repolla vai onko se myity taas eteenpäin?
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Mutta nyt kysynkin että kauanko tuo sorsa kestää vetää lätkä lattiassa noilla dyno tehoilla? Onhan noista 2.6 kylleistäkin revitty 1600hp dynon päällä hetkellisesti(6bar ahdoilla), mutta ei ne kestä sitä tositoimissa(ja mosa on jotain aivan muuta kuin, jätän sanomatta). Taitaapi olla että ahtoja pudotetaan jonninverran, kun liikutaan normisti?
Opel Corsa c 1.2 16v -01
Avatar
kurttu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 753
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 10:18
Paikkakunta: Jollimäki

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Mitä tolla nyt on väliä? Kestää minkä kestää. Ei toi ole varmaan mikään työmatka-auto. Mutta mitä paremmin suunniteltu ja rakennettu, sitä kauemmin kestää.

Ja tollasessa pelissä ei voi tod. näk. kuitenkaan käyttää kuin murto-osaa tehoista, koska pito ei riitä ja kakka tulee housuun.
kurttu
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Tero Äijälä kirjoitti:Mutta nyt kysynkin että kauanko tuo sorsa kestää vetää lätkä lattiassa noilla dyno tehoilla? Onhan noista 2.6 kylleistäkin revitty 1600hp dynon päällä hetkellisesti(6bar ahdoilla), mutta ei ne kestä sitä tositoimissa(ja mosa on jotain aivan muuta kuin, jätän sanomatta). Taitaapi olla että ahtoja pudotetaan jonninverran, kun liikutaan normisti?
Kyllähän se kestää niin kauan ajaa kaasu pohjassa kun kuskilta riittää pokkaa, ja se ei ole montaa sekunttia varmaankaan, noilla tehoilla voi hajota mitä vaan mistä vaan vaikka huippu osilla oliski kasattu.

Ja tosiaan tehot on mitattu kyseisestä laitteesta ihan maltillisilla paineilla.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Juzzi kirjoitti:
Tero Äijälä kirjoitti:Mutta nyt kysynkin että kauanko tuo sorsa kestää vetää lätkä lattiassa noilla dyno tehoilla? Onhan noista 2.6 kylleistäkin revitty 1600hp dynon päällä hetkellisesti(6bar ahdoilla), mutta ei ne kestä sitä tositoimissa(ja mosa on jotain aivan muuta kuin, jätän sanomatta). Taitaapi olla että ahtoja pudotetaan jonninverran, kun liikutaan normisti?
Kyllähän se kestää niin kauan ajaa kaasu pohjassa kun kuskilta riittää pokkaa, ja se ei ole montaa sekunttia varmaankaan, noilla tehoilla voi hajota mitä vaan mistä vaan vaikka huippu osilla oliski kasattu.

Ja tosiaan tehot on mitattu kyseisestä laitteesta ihan maltillisilla paineilla.
Totta, enpä usko että tarvitsee kahta kiloa enempää, voi olla vähemmänkin jos kansipuoli ja virtausasiat muutenkin on laitettu tehoja vastaavaan kuntoon. Moottori olisi kuitenkin ollut parempi laittaa esim Omegan koppaan tms.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

oikeenlaisella ahtimella mahdollista alle 1,5 barin.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

jep, pistää vaan hanaa reilusti !
Vastaa Viestiin