Johnny kirjoitti:Onko tämä vaihtanut omistajaa?
Kuulin tuossa huhua että aikasempiin ~600hv tehoihin ei olisi välttämättä uskomista,tiedä sitten
Omistajaa auto on vaihtanut, mutta virittäjä pysynyt samana. On siinä autossa ollut ihan tuo sama teho edelliselläkin omistajalla. Mitään niin suurta muutosta koneeseen ei ole tehty. Tosin uusi omistaja ehkä pelottomammin säädättänyt.
E:Unohtu kysyä että mitä kaikkea on tehty että paino on saatu 600kg?Ja onko laatikkona vielä F20?
Sitä on kevennelty... Painoksi on lisäksi tullut alumiini kaaret
Tuolla korsan omistajalla on myös noin 600hp viritetty RS4 Audi ja se jäi kuin hankeen seisomaan kiihdytyksessä corsaa vastaan. Onhan se Audi 3-kertaa painavampikin mutta silti (opelille ei tuolla, joka päivä tarvitse jäädä)
Jollette ole sattunut huomaamaan, niin tavallisissa henkilöautoissa (etenkin uudemmissa) on MIELETTÖMÄT määrät tavaraa, joka ei ole välttämätöntä auton kulkemisen kannalta.
En kuitenkaan väitä, että corsasta voisi poistaa tuosta vaan 300kg. Monesta uudesta autosta kyllä voisi.
No nyt pääsin minäkin katsomaan videon,ei voi sanoa kun että jo on mylly!!
Jos olisi hattu niin nostaisin kyllä korkealle,300hv litrateho alkaa olla kohillaan "katu autossa"
Takaluukussa ei ole sisällä alunperin juuri mitään, takapenkki ei montaa kiloa paina, äänieristeitä ei juurikaan ole, bitumia ehkä max. 15kg, hattuhylly, oviverhoilut, lattiaverhoilu ja takasivuverhoilut ovat todella kevyet, joten sisustasta ei saa kyllä kevennettyä painoa ainakaan yhtään enempää kuin alumiinikaaret painavat. Alustamassaakaan tuskin löytyy yli 10kg tehtaan jäljiltä, ja konehuoneesta paino ei tuollaisen turbomoottorin kanssa ainakaan vähene, vaan pikemminkin lisääntyy 50kg alkuperäiseen 1,6 8v moottoriin verrattuna. Alustarakenteet ja jarrut eivät myöskään varmasti ole juurikaan kevyemmät kuin alunperin.
Keulan peltejähän tuosta on karsittu, mutta toisaalta ne paksut putket tuovat melkein saman painon takaisin. Eli jonkin verran Corsan koritakenteita ja osia katselleena, enkä kyllä keksi juurikaan mitään keinoa saada paino tuonne 600kg lukemiin edes alkuperäisella tekniikalla saatika sitten tuolla tekniikalla. Ainoa keino päästä edes lähelle olisi vaihtamalla kaikki lasit muovisiin ja tekemällä kaikki luukut ovia myöten hiilikuidusta. Peltiset etulokarit taisivat painaa maalattuna ja massattuna 6kg/kpl, joten niistäkään ei suuria säästöjä saada, vaikka tehtäisiin kuidusta. Tekemällä puskurit hiilikuidusta ja jättämällä teräsrungot pois voisi saada reilut 10kg painosta pois.
Eli kevennysvinkkejä vaan kehiin, laihdutan kyllä mielelläni omaa Corsaanikin 200kg.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
Tämän topicin Corsan aihiona oli käsittääkseni alkuperäinen Gsi. Jos en ihan väärin muista, niin Gsi painaa vakiona noin 840kg, kattoluukullinen vielä aika paljon enemmän. 740kg taitaa olla jonkun aivan pikkukoneisen 4-vaihteisen karvalakkimallin paino. Tuohon ns. kevyimpään koriin tulisi sitten tässä tapauksessa päälle vielä C20XE:n + F28:n + turbon +coolerin + ahtoputkien ja öljynjäähdyttimen jne. tuoma lisäpaino, turvakaaret, Gsi:n korijäykisteet, isommat jarrut, paksummat kallistuksenvakaajat, isommat puskurit, takaspoileri, painavammat pyörät jne. Lähtökohtana ollaan siis varmaankin vähintään 900kg painossa, mistä aloitetaan keventämään, eli paljon on tehtävä että päästään tuonne 600kg lukemiin.
Joku A1 Gsi:n omistaja voisi kertoa mitä rekisteriotteeseen on alun perin merkitty painoksi.
Eli tietoa tehdyistä kevennyksistä vain jakoon, niin loppuu spekulointi (ehkä) .
Takaluukussa ei ole sisällä alunperin juuri mitään, takapenkki ei montaa kiloa paina, äänieristeitä ei juurikaan ole, bitumia ehkä max. 15kg, hattuhylly, oviverhoilut, lattiaverhoilu ja takasivuverhoilut ovat todella kevyet, joten sisustasta ei saa kyllä kevennettyä painoa ainakaan yhtään enempää kuin alumiinikaaret painavat. Alustamassaakaan tuskin löytyy yli 10kg tehtaan jäljiltä, ja konehuoneesta paino ei tuollaisen turbomoottorin kanssa ainakaan vähene, vaan pikemminkin lisääntyy 50kg alkuperäiseen 1,6 8v moottoriin verrattuna. Alustarakenteet ja jarrut eivät myöskään varmasti ole juurikaan kevyemmät kuin alunperin.
Keulan peltejähän tuosta on karsittu, mutta toisaalta ne paksut putket tuovat melkein saman painon takaisin. Eli jonkin verran Corsan koritakenteita ja osia katselleena, enkä kyllä keksi juurikaan mitään keinoa saada paino tuonne 600kg lukemiin edes alkuperäisella tekniikalla saatika sitten tuolla tekniikalla. Ainoa keino päästä edes lähelle olisi vaihtamalla kaikki lasit muovisiin ja tekemällä kaikki luukut ovia myöten hiilikuidusta. Peltiset etulokarit taisivat painaa maalattuna ja massattuna 6kg/kpl, joten niistäkään ei suuria säästöjä saada, vaikka tehtäisiin kuidusta. Tekemällä puskurit hiilikuidusta ja jättämällä teräsrungot pois voisi saada reilut 10kg painosta pois.
Eli kevennysvinkkejä vaan kehiin, laihdutan kyllä mielelläni omaa Corsaanikin 200kg.
Paljonko veikkaat, että tuollaiset alumiini kaaret painaa?
Lasikuitu ei ole juurikaan sen painavempaa, kuin kotioloissa tehty hiilikuitu. Ovissa saattaa säästää kilon tekemällä ne lasikuidun sijaan hiilikuidusta (kotioloissa)
Etulokasuojat on edelleen peltiä ja painoa autolla 600kg - 700kg väliin
Ei muutakun puntarilliset pumppukärryt alle,auto ilmaan ja video materiaalia näytille niin näkee sen tarkan painon,eikä tarvi enää väitellä?
Eikö tuollaiset puntarilla varustetut pumppukärryt,tai jokin iso puntari jonkun tutun,kaverin/sukulaisen typaikalta löytyisi.
Ei kaikkee saa mitä haluu, se on mystiikkaa. Aina pitää olla joku mitä epäillä
Mulla ei ole arpaa siihen mitä autolle tapahtuu ja mitä sillä tehdään olen vain kuvannut sekä täällä aihetta tiisannut ja auton ympärillä pissaliisannut.
Pakko mainita, että oli yksi kiinnostavimmista autovideointiprojekteista muutamaan vuoteen
A1 Corsa 1.3 koneella rekisteriotteessa omapaino 770 kg. Hankala sitä on siitä alaspäin saada painavemmalla tekniikalla ja suuremmilla jarruilla yms. yms. yms. Kaaretkin voisi olla vaikka uretaania, niin paino sen kuin nousee.
Mutta, kovaa se kulkee Corsa 600 hv:n tehoilla siltikin, vaikka painaisikin sen 800 - 850 kg.