Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
keku79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 14:43
Paikkakunta: lappajärvi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja keku79 » 09 Tammi 2017, 15:27

moi. löytyisköhän täältä apuja kun olis sellainen ongelma että turbotin mun vanhan kikottimen ja sehän on tuttu ja turvallinen c20ne calibran korissa. boxina on m2 v3 hukkakipinällä ja omalla vr anturilla.. prosportin laajakaistakin löytyy.. ja korkeaohmiset 440cc suuttimet. tyhjäkäynti venttiili on otettu pois ja säädetty kaasuläpällä n.900.. bensanpaineet on tyhjäkäynnillä n 2,5bar.. ongelma on tämä.. tyhjäkäynti on pirun hyvää sillon ku afr näyttää 12.5-13.. siitä kun vähä yrittää laihentaa ninne 14.7 kieppeille niin alkaa kierrokset humppaamaan niin saatanasti.. isompi bensa pumppukin on vaihdettu.. tyhjäkäynti ennakkot on siinä 15ast.. anturit on kalibroitu oikein ja akku jännitteet kans..ja tooth angle on 120ast.

Avatar
hukka
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 456
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hukka » 02 Elo 2017, 13:30

Onko yllä mainittu jo ratkennu?

Onko sulla erillinen seos mittari vai luotatko pelkkään megan tietoon? Kuulostas äkkiseltään että menee laihalle vuotaako pakoputki ennen tai heti jälkeen lambdan.vaatiiko tuo lambda calibroinnin?

mitä mieltä tietävät ovat tollaisesta sytytyskartasta liekkö liian vähän ennakkoa? ajettu noin 4kesää jo tolla.

R6 CIH
alakerta 30E 2.5 kannella ilmeisesti
polttoaineena E85
ilmasta huolehtii eaton M112

sytty.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
commodore a 4d 3.0+m112 vm-67

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4298
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi » 02 Elo 2017, 15:11

Voisin sanoa että voi olla jo liikaa
Penkissähän nuo sais testattua ajaa ensin vedon ja sitten laskee vaikka 5ast jos käyrät on paremmat niin liikaa on ollut...
Virtual dynokin on ollut iso apu säätämisessä ei välttämättä tartte penkkiä http://www.virtualdyno.net/
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo

lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri » 02 Elo 2017, 20:29

madi kirjoitti:Voisin sanoa että voi olla jo liikaa
Penkissähän nuo sais testattua ajaa ensin vedon ja sitten laskee vaikka 5ast jos käyrät on paremmat niin liikaa on ollut...
Virtual dynokin on ollut iso apu säätämisessä ei välttämättä tartte penkkiä http://www.virtualdyno.net/
Suomenna(kerro lyhyesti ja ytimekkäästi) virtual dynon periaate?

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4298
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi » 03 Elo 2017, 11:45

Ajat vaikka 3 vaihteella kierrosalueen läpi logi päällä sitten autosta kaikki mahdollinen tieto ilmanvastuskertoimesta lähtien ja se laskee sulle tehot sen login perusteella
Lukemathan saadaan näyttämään mitä haluuaa jos itseään tykkää huijjata :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo

lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri » 03 Elo 2017, 18:24

Jos oikein ymmärsin niin ohjelma ymmärtää tiettyjä moottorinohjaimia ja ohjelman avulla otetaan yhteys ecuun? Parempi siis ladata ohjelma läppärille eikä pöytäkoneelle.. ?

Avatar
hukka
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 456
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hukka » 03 Elo 2017, 19:02

Ei kun sillä avataan loki tiedosto. Tuota linkkiä ei välttämättä kannata avata puhelimella ainakin mun androidi hyppäs sovellus kauppaan ja sovellus näkyy vaativan jonkun bluetuuth obd palikan
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
commodore a 4d 3.0+m112 vm-67

Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1626
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Vilderi » 13 Joulu 2017, 12:35

Mulla calibrassa c20ne, en saanut käymään tyhjää ilman venttiiliä, kylmänä kierrokset 600-700, lämpimänä hirnui 1100-1200.

Orkkis venttiilin jälkeen muistaakseni 800 laitoin, lähti hyvin käyntiin eikä kuumana ollut kierrokset tapissa.

Ennakkoa oli joku 10 korvilla, suuttimet 875.

Venttiilillä kierroksia ei saa pysymään, polttoaine kartasta löytyi rikkaampi piste jota ympäröi laihemmat täplät. Muistaakseni. Tuo ilman säätö venttiili auttoi kierroksia pysymään täplän kohdalla, paha sitä pistettä oli 600-1200 alueellekkaan laittaa...

Sämä
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 3510
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sämä » 28 Kesä 2018, 12:07

Saikos tuon X20XEV:n tyhjäkäyntimoottorin pelaamaan megalla?
Kadett C -75 16v turbo
Vectra C -07 16v turbo

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4298
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi » 28 Kesä 2018, 13:26

Toimii sillä TIP121 modilla suoraan samalla toimii myös XE... tkmoottorit
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo

Sämä
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 3510
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sämä » 28 Kesä 2018, 13:44

madi kirjoitti:
28 Kesä 2018, 13:26
Toimii sillä TIP121 modilla suoraan samalla toimii myös XE... tkmoottorit
Pelaako tuolla suoraan; http://autotune.fi/tuote/46/pwmtyhjakayntiohjaus-modi vai vaatiiko lisäksi tuon tehovastuksen?

Edit. tuo mainittu tehovastus taitaa olla nuita 3 napasia tk moottoreita varten, eli ilman pelaisi.
Kadett C -75 16v turbo
Vectra C -07 16v turbo

Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1626
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Vilderi » 11 Joulu 2018, 22:15

Onkos kenelläkään tietoa omegan 2.2 moottorin puolan ohjauksesta? Menin purkamaan auton mittaamatta miten puolaa ajetaan ja ajattelin laittaa bemarin puolat, mutta nyt alkaa mietityttää josko tuo alkuperäinen olis varmempi ratkaisu.. Samaa puolaa vissiin myös x20xev? Samankaltaista samalta ajalta myös x18xe1?

Avatar
hukka
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 456
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hukka » 12 Joulu 2018, 04:20

http://www.autotune.fi/tuote/6/hukkakip ... 21-503-407
eikös se ole tollanen päätteetön hukkakipinä
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
commodore a 4d 3.0+m112 vm-67

Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1626
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Vilderi » 12 Joulu 2018, 20:45


madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4298
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi » 13 Joulu 2018, 12:29

Tuota taidetaan ohjata 5V pull-upilla

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... Cop_Up.JPG
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo

Vastaa Viestiin