Keskustelua lastu-virityksistä

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Saisko jollakin lastulla nostettua? Ihan vaan heittona turbo on aina turbo mut omas kalikassa rajotin tais nousta johki yli 7000rpm. jos sellasel halpa lastulla sais?
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

Taitaa olla tässä ketjussa enemmänkin bensakoneiden lastutuksista juttua mutta jos jollain olis heittää faktoja Vivaron lastuttamisesta niin kiinnostais kuulla... Auto on 2.5CDTi vuodelta 2004...
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Minkäslaisia faktoja olet vailla?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

Notta mikä lastu asennettu, hinta, tuliko luvattu tehonlisäys jne..
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
X20XER
'Senator'
'Senator'
Viestit: 703
Liittynyt: 23 Loka 2005, 20:55
Paikkakunta: Lohja/Kerava

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja X20XER »

dtiveccu kirjoitti:Notta mikä lastu asennettu, hinta, tuliko luvattu tehonlisäys jne..
luvattu tehonlisäys tulee ainakin niissä paikoissa jossa penkitetään ennen ja jälkeen :D karala/harinen jne.
kampisolio
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja kampisolio »

Tomppa-pappa kirjoitti:No niin, nyt auto pelittää taas... tosin orkkis lastun kanssa :-? Kuulemma teholastussa vikaa, johtuen holtittomasta käsittelystä. Mutta saapahan toisen tilalle postimerkin hinnalla ja jos ei sillä niin rahat takaisin. Alkaa vähän epäilyttää laatu ennemmin kuin joku virhe lastussa, ei kovin hyvälle vaikuta jos auto ei edes kestä käynnissä, mutta kohtahan saa uudella testata. Ensviikolla näkee jääkö lastuttaminen kokonaan pois suunnitelmista jos ei rupea eloa tulemaan :D
Heh ei kannata mennä paljain käsin koskee niihin nastoihin... Hankaussähkö tuppaa hajottamaan yleensä piirin.
Kuinka monta Ahtisaarta mahtuu bussiin? Kaksi.Eeva ja Marko.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja harza »

Kaverille ollaan laittamassa sunnyyn turbo myllyä, ja kaverilla tuntuu olevan hirviä ressi moottorin ohjauksesta kun sen turbo koneen johtosarja ei tietenkään ole "plug and play" synnyyn. Minusta kannattaa ehdottomasti vakio koneeseen laittaa vakio moottorin ohjaus.

Nyt sitten tää mun kaveri väitti että olisi helpointa laittaa siihen turbo koneeseen sunnyn orkkis koneen (1.8 16v) anturit, johtosarja ja moottoorinohjaus. Tähän sitten lisätään joku ihmeen ylimääränen lastu joka ohjelmoidaan jossakin, ja se tulee sitten postissa kotiin, ja kuulemma pelittää? Eikait tämmönen voi pitää paikaansa? Onko joku kuullut jostakin tämmöisestä taika lastusta? Kuulemma joku australialainen ihan uusi lastu systeemi...
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
kampisolio
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja kampisolio »

harza kirjoitti:Kaverille ollaan laittamassa sunnyyn turbo myllyä, ja kaverilla tuntuu olevan hirviä ressi moottorin ohjauksesta kun sen turbo koneen johtosarja ei tietenkään ole "plug and play" synnyyn. Minusta kannattaa ehdottomasti vakio koneeseen laittaa vakio moottorin ohjaus.

Nyt sitten tää mun kaveri väitti että olisi helpointa laittaa siihen turbo koneeseen sunnyn orkkis koneen (1.8 16v) anturit, johtosarja ja moottoorinohjaus. Tähän sitten lisätään joku ihmeen ylimääränen lastu joka ohjelmoidaan jossakin, ja se tulee sitten postissa kotiin, ja kuulemma pelittää? Eikait tämmönen voi pitää paikaansa? Onko joku kuullut jostakin tämmöisestä taika lastusta? Kuulemma joku australialainen ihan uusi lastu systeemi...

Saahan niitä tilattua vaikka mistä, mutta kannattaa auto viedä säädettäväksi penkkiin (esim.karala...) kun siellä voi säätää auto kohtaisen ohjelman.
Kuinka monta Ahtisaarta mahtuu bussiin? Kaksi.Eeva ja Marko.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja harza »

^ No kyllä mä tuon tiesin, mutta tässä tapauksessa tarina kertoo että se lastu tulee postissa ja sillä muutetaan vaparikoneen moottorinohjaus turbokoneeseen passaaavaksi, ja sillä hyvä. Kuulostaa vain minusta utopistiselta... :roll:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Thuuning
'Senator'
'Senator'
Viestit: 491
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 04:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

Skelektor kirjoitti:Tekeeköhän tolla mitään: http://www.nettivaraosa.com/467649
Ps. Ja mihin Opel Astra F:än moottorityyppeihin tuo sinällään käy?
Ja mikä muuten moottorityyppi on Opel Astra F 1.6i 4-pisteruutassa 100 heepasessa, pääs nyt äkkiseltään vaan unohtumaan tuo oman autoni moottorityyppi...
Ja mistä saa selville et onko tuos mun 1.6:sssa Motronics-boksi???
Ilmoitelkaa viisaammat :roll:

Sanonpa yleisesti (kokemuksesta) että tuolla lastulla ei tee hevonpaskaakaan. Itse tilasin omaan 2000 vecuun tuolta lastun ja siitä ei ollut mitään vaikutusta, kaveri lupaili sähköpostissa kierrostenrajottimen nousua +7100rpm jne tehoa lisää vaan mitään ei tapahtunut ja puhelimessa haistatteli ja löi luuria korvaan... sain kuitenkin lähetettyä lastun takaisin tilinumeron kera (itse joutuin posti maksaan) ja sain onneksi rahat takaisin. IKINÄ en enää tlfin automobilen kanssa oo missään tekemisissä ---> kuten hän puhelimessa minulle sanoi --> Lähetä se lastu mulle ja mä laitan rahat takaisin eläkä enään IKINÄ soita tähän numeroon.

Että semmottii... -(z)- -(z)-
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tuohan kauan aikaa kauppasi noita "motronics"-boksin lastuina, kerran sitten ihan piruuttani kysyin että ootko koskaan lukenut mitä siinä boksin päällä oikeasti lukee, niin tuli vaan vastaus että "oliko jotakin asiaakin?". Mutta tuon jälkeen on ilmoitukseen tullut ihan oikein kirjoitettu motronic-sana :)
Avatar
H3P4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 265
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 00:11
Paikkakunta: Jyväskylä, Kotoisin: Tyrwää (eli Vammala eli Sastamala)

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja H3P4 »

Olisko kellään kokemuksia 2.5 V6 Calibran lastuttamisesta (tai A Vectran samapa se) kun olisi nyt itsellä sellainen edessä ja olis kiva kuulla käyttäjien kokemuksia eri merkkisistä lastuista et tietäis millaista kannattais itse lähtee tilaan ja mistä. Eli kaikki ehdotukset ja kokemukset olis nyt tervetulleita!
Calibra Turbo 4x4 vm-93 (mm.Tunex)
ex Vectra C 2.0T vm-2005 (mm.BSR)
ex Calibra 2.5 V6 vm-95 (mm.Lexmaul)
ex Vectra B 2.5 V6 vm-96 (R.I.P)
Thuuning
'Senator'
'Senator'
Viestit: 491
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 04:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

P. Lanttola kirjoitti:Tuohan kauan aikaa kauppasi noita "motronics"-boksin lastuina, kerran sitten ihan piruuttani kysyin että ootko koskaan lukenut mitä siinä boksin päällä oikeasti lukee, niin tuli vaan vastaus että "oliko jotakin asiaakin?". Mutta tuon jälkeen on ilmoitukseen tullut ihan oikein kirjoitettu motronic-sana :)
HEH :lollis:

Joo ja mul oli aikasemmin tosiaan ihan oikea wolf racing lastu ja ajattelin sit että myyn tän kalliin lastun pois ja laitan halvemman kun kerta mukamas olisi ollut mahollista vaan eihän sitä halpaa ja hyvää oo olemassakaan..

Mut siis yllättävän törkeää käytöstä tuolla automobilella.. en voi suositella kellekkään.. Kaveri huutaa puhelimessa että "ei mul oo 60 euron päälle tää homma" sou.. 14päivän palautusoikeus kummiskin vaikka tuote toimisikin niin miksi huutaa sillon.. :yes:

Mut eipä siitä sen enempöötä..
Avatar
H3P4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 265
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 00:11
Paikkakunta: Jyväskylä, Kotoisin: Tyrwää (eli Vammala eli Sastamala)

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja H3P4 »

OK eli siis tuo TL automobilen lastu on nyt sitten vissiin siis aivan turha eli sen saa unohtaa. Mitä muita merkkejä on tähän kutoskoneiseen saatavilla ja onko kellään kokemusta toimivuudesta ja siitä mistä niitä ylipäänsä saa... kun olen vähän epäluuloinen tilailemaan niitä tuolta jostain maailmalta että jos löytyy joku suomalainen tuonti firma niin mielellään niiden kautta ellei sit ole oikeasti kunnon hintaeroa :D Onko kenelläkään kokemusta esim. tuosta MTechistä kun niitä sais tuolta Hollannista 199€ + rahdit päälle jotain 10-16€ jos oikein tuota lontoon murretta tulkkasin :lol: Tehon lisäykseksi lupailisivat +18hp ja +24nm mikä ei tosin tietty tarkoita mitään sillä luvatahan aina voi mutta toisaalta jos lupailisivat paljoakaan enempää niin vapariin tuovan niin saisi aina kusetuksena unohtaa :D
Calibra Turbo 4x4 vm-93 (mm.Tunex)
ex Vectra C 2.0T vm-2005 (mm.BSR)
ex Calibra 2.5 V6 vm-95 (mm.Lexmaul)
ex Vectra B 2.5 V6 vm-96 (R.I.P)
Thuuning
'Senator'
'Senator'
Viestit: 491
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 04:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

H3P4 kirjoitti:OK eli siis tuo TL automobilen lastu on nyt sitten vissiin siis aivan turha eli sen saa unohtaa. Mitä muita merkkejä on tähän kutoskoneiseen saatavilla ja onko kellään kokemusta toimivuudesta ja siitä mistä niitä ylipäänsä saa... kun olen vähän epäluuloinen tilailemaan niitä tuolta jostain maailmalta että jos löytyy joku suomalainen tuonti firma niin mielellään niiden kautta ellei sit ole oikeasti kunnon hintaeroa :D Onko kenelläkään kokemusta esim. tuosta MTechistä kun niitä sais tuolta Hollannista 199€ + rahdit päälle jotain 10-16€ jos oikein tuota lontoon murretta tulkkasin :lol: Tehon lisäykseksi lupailisivat +18hp ja +24nm mikä ei tosin tietty tarkoita mitään sillä luvatahan aina voi mutta toisaalta jos lupailisivat paljoakaan enempää niin vapariin tuovan niin saisi aina kusetuksena unohtaa :D

No totanoin muistan lukeneeni jostakin että jollakin se tl lastu on toiminut mutta siis minulla se ei ainakaan vaikuttanut mitään.. Voithan sä testata ja kokeilla jos ei oo 60€ päälle :D ainahan siin on se palautusoikeus ja lastun mukana tulevaa kantaa en itse ainakaan palauttanut eli jäi se kanta boksiin ja nyt jos hommaa lastun nii ei tarvi ku pökätä paikolleen...

Mut siis varaudu törkeään asiakaspalveluun jos joku vastustaa tai alat uteleen hieman enemmän lastusta... :D

Itsellä ei ole kokemusta kuin wolf motorsportin lastusta ja se oli todella hyvä.. (kylläkin 199€ uutena) vääntöä lisäs ja kierrostenrajotin muuttu sinne 7500rpm myöskin jaksoi vääntää kierrosalueen loppuun kivasti.. koneena siis c20xe.
Vastaa Viestiin