Keskustelua lastu-virityksistä

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
Skelektor
'Senator'
'Senator'
Viestit: 495
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Keskustelua lastu-virityksistä

Viesti Kirjoittaja Skelektor »

Tekeeköhän tolla mitään: http://www.nettivaraosa.com/467649
Ps. Ja mihin Opel Astra F:än moottorityyppeihin tuo sinällään käy?
Ja mikä muuten moottorityyppi on Opel Astra F 1.6i 4-pisteruutassa 100 heepasessa, pääs nyt äkkiseltään vaan unohtumaan tuo oman autoni moottorityyppi...
Ja mistä saa selville et onko tuos mun 1.6:sssa Motronics-boksi???
Ilmoitelkaa viisaammat :roll:
Avatar
FastranFurious
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja FastranFurious »

c16se on moottorisi tyyppi ja on motronic.
Ostapa ja kerro muillekin :sleep:
Avatar
Skelektor
'Senator'
'Senator'
Viestit: 495
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Skelektor »

FastranFurious kirjoitti:c16se on moottorisi tyyppi ja on motronic.
Ostapa ja kerro muillekin :sleep:
Onko nyt varmasti mun autossa motronic ???
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

60e = Tehoja lisää keskimäärin +18Hv /27Nm . :lollis: voi kun olisikin noin halpaa
Avatar
Skelektor
'Senator'
'Senator'
Viestit: 495
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Skelektor »

Realsanta kirjoitti:60e = Tehoja lisää keskimäärin +18Hv /27Nm . :lollis: voi kun olisikin noin halpaa
Niin käyköähän tämä lastu minun autooni, mistähän saisin varmasti sen selville? Onko tietoa???
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15815
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

FastranFurious kirjoitti:c16se on moottorisi tyyppi ja on motronic.
Ostapa ja kerro muillekin :sleep:

Ei kyllä ole Motronic...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Tiksi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Motronic taitaa olla nois 2 litrasis koneis ja sen edeltäjänä le-jetronic. Käytettiin aikaisempina vuosina omegoissa ennen näitä f-mallin astroja. Rohkenen kyl epäillä että tehot nousee vapaastihengittävässä koneessa pelkällä lastulla. Mut jos tuo aikuisten oikeesti auttaa niin sehä ois hieno juttu.

Täältä tarkemmin. Korjatkaa jos parempaa tietoa jollakulla. --> http://www.autowiki.fi/index.php/Luokka:Opel-moottorit
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ei kovin vakuuttavaa, kun ilmoituksessa "Motronic" on kirjoitettu väärin. :lol:
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Tiksi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Nii.. jos se oli Lontoota ja monikossa motronics = motronikit :lollis:

Vai tarkoititko, kun luki Bosch Motronics.. eli miten boschi siihen liittyy?
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
badfear2001
'Senator'
'Senator'
Viestit: 312
Liittynyt: 21 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja badfear2001 »

Ihan moottorikohtainen juttu kuinka vaikuttaa. Tuollaisiin tehonlisäyksiin uskoo ken tahtoo, mutta parannusta moottorin käytökseen saattaa hyvinkin tulla. Tiedän itse ainakin BMW:n, Alfan ja Audin omistajilta hyvinkin positiivisia kokemuksia. Nämä lastut ostettu Ebaysta hyvin edullisesti.

Ennemmin 50e lastuun kuin 100e vapaavirtaussuodattimeen.
Audi A3 3.2 Quattro S-line
Opel Kadett E GSI 16V
ex. Audi S4 Avant 2.7TT 1999 K04 edition
ex. Audi S2 coupe 2.2 1991 HX40 edition
Avatar
Luu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 882
Liittynyt: 25 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Luu »

Juho M-P kirjoitti:
FastranFurious kirjoitti:c16se on moottorisi tyyppi ja on motronic.
Ostapa ja kerro muillekin :sleep:
Ei kyllä ole Motronic...
Juu ei ole vaan Multec.
Avatar
FastranFurious
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja FastranFurious »

Luu kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:
FastranFurious kirjoitti:c16se on moottorisi tyyppi ja on motronic.
Ostapa ja kerro muillekin :sleep:
Ei kyllä ole Motronic...
Juu ei ole vaan Multec.
No niinhän se on multecci juu...Ei pitäis yöllä postailla :yawn:

Mutta ei kai se nyt ole kiveen hakattu ettei tolla vois paria lisäheppaa saada(lue:pari=ei 18 )
Ja jos rajotin siirtyy niin pääsehän sitä ehkä ehkä sit räpläämään konetta rempan merkeissä :lol:
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joo, ennenkin olen asiasta kirjoitellut mutta kirjoitetaan taas. Kun jotkut on sitä mieltä että lastu ei auta yhtään ja rahat menee kankkulan kaivoon niin se taitaa olla peräisin ajalta kun lastu kuin lastu maksoi 400-800e. Tuollaiseen hintaan nähden vaikutus onkin aika mitätön, mutta kun nykyään saa näitä 60 ja 100 euron lastuja niin asia onkin vähän eri.
Se on kyllä totta että tuo 18hv ja melkein joka koneessa saavuttamatta, joten on vähän kyseenalaista mainostaa tuollaisia tehonlisäyksiä. Tai no toisiin se varmaan vetoaa mutta osaan poruksasta sillä saattaa olla vähän päinvastainen vaikutus. Realistisemmat teholupaukset kuitenkin varmaan antaisivat myyjästä ja valmistajasta vähän luotettavamman kuvan.

Mutta kuitenkin, olen jopa itse ollut todistamassa tuollaisen 60e maksaneen merkittömän lastun vaikutusta ja n. 10hv sillä tuli bemarin koneeseen lisää voimaa, eikä vääntökäyräkään mennyt huonompaan suuntaan.

Eli ei ne nyt aivan huuhaata ole mutta turha niillä on mitään ihmeitä odottaa tapahtuvan (pätee muuten aika moneen viritystoimenpiteeseen).

Se huono puoli noissa joissakin lastuissa on että rajotin lähtee pois kokonaan, kannattaisi melkein selvittää etukäteen että onko rajotinta. Tietysti sekään ei juuri haittaa vaikka se puuttuisi jos ei ikään kierroksen muutenkaan siellä rajottajalla asti käy.

Niin ja voisko tuon alkuperäisen linkin lyhentää vaikka tällaiseen muotoon: "www.nettivaraosa.com/467649"
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Pitäisiköhän sitä huvin vuoksi tuollainen lastu kokeilla,niin ainakin sitten voisi puhua kokemuksesta.
Oikeastaan senkin takia,jotta näkisi vaikuttaisiko tuohon oman libran kylmänä tahmaamiseen...
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja bahis! »

Kyllä niistä lastuista jonkin verran hyötyä isommissa vapareissa on (kutoskoneet)... Mutta pienissä neloskoneissa ei niinkään...
Vastaa Viestiin