Keskustelua lastu-virityksistä
- heikki1982
- Minut on bannattu!
- Viestit: 200
- Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Nostetaas vanha aihe esille taas.
Eli mistäs näitä lastuja nykyisin saa ?
Auto on Opel Astra F -93 ja moottorina 1,6 8v monipisteruisku jossa on vakiona 100 heppaa.
"Virityksinä" tällä hetkellä 2,5 tuuman putkisto katilta taaksepäin yhdellä vaimentimella.
Tulossa myös K&N vapaavirtaussuodatin vakio ilmanputsarikoteloon.
Auton käytän dynossa ennen lastua ja lastun laittamisen jälkeen !
Paperit laitan sitten kaikkien nähtäville niin jokainen saa sitten päätellä itse tuliko lastulla lisätehoa.
Itsellä on tosi hyviä kokemuksia lastutuksesta erittäin useilla autoilla. Turboautoja on lastutettu useita,
mutta niistä ei sen enempää kun lastu vaikuttaa niissä ihan eri tavalla kuin vapaastihengittävissä.
Itsellä on aikoinaan lastutettu mm: Opel Omega 3000, BMW E36 328, BMW E36 325, BMW E30 325 ym.
Autoihin tuli tehoa 0 - 8 hv, mutta vääntöä hieman enemmän ja ennenkaikkea auton "ajettavuus" parani
huomattavasti alaväännön lisääntyessä ja nykimisen poistumisella ym pikkuasialla. Suosittelen.
Ja nyt olis tarkoitus kokeilla saako Astra siitä mitään "lisäpotkua".
Saa myös ehdottaa missä penkissä käytän auton mittauksessa.
Eikun vaan ehdotuksia lastuista tulemaan ja ottakaa kantaa myös siitä ostanko lastun valmiina jostain
vai tehdäänkö juuri tähän autoon sopiva lastu.
Eli mistäs näitä lastuja nykyisin saa ?
Auto on Opel Astra F -93 ja moottorina 1,6 8v monipisteruisku jossa on vakiona 100 heppaa.
"Virityksinä" tällä hetkellä 2,5 tuuman putkisto katilta taaksepäin yhdellä vaimentimella.
Tulossa myös K&N vapaavirtaussuodatin vakio ilmanputsarikoteloon.
Auton käytän dynossa ennen lastua ja lastun laittamisen jälkeen !
Paperit laitan sitten kaikkien nähtäville niin jokainen saa sitten päätellä itse tuliko lastulla lisätehoa.
Itsellä on tosi hyviä kokemuksia lastutuksesta erittäin useilla autoilla. Turboautoja on lastutettu useita,
mutta niistä ei sen enempää kun lastu vaikuttaa niissä ihan eri tavalla kuin vapaastihengittävissä.
Itsellä on aikoinaan lastutettu mm: Opel Omega 3000, BMW E36 328, BMW E36 325, BMW E30 325 ym.
Autoihin tuli tehoa 0 - 8 hv, mutta vääntöä hieman enemmän ja ennenkaikkea auton "ajettavuus" parani
huomattavasti alaväännön lisääntyessä ja nykimisen poistumisella ym pikkuasialla. Suosittelen.
Ja nyt olis tarkoitus kokeilla saako Astra siitä mitään "lisäpotkua".
Saa myös ehdottaa missä penkissä käytän auton mittauksessa.
Eikun vaan ehdotuksia lastuista tulemaan ja ottakaa kantaa myös siitä ostanko lastun valmiina jostain
vai tehdäänkö juuri tähän autoon sopiva lastu.
Joensuun UA
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
^ http://www.jrt-motorsport.fi/main.site? ... /view&id=5 tuolla voit käydä penkissä.
Omega A
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
onko hyötyy lastutella y22se moottorillista astraa 2003 vm. hyötyy lainkaa? ja jos on niin onko hintansa väärti.
Astra F Turbo (B204)
- heikki1982
- Minut on bannattu!
- Viestit: 200
- Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Vieläkään ei ole kukaan kertonut kuka tekisi lastun mulle 1,6 8v Astra F malliin ?
Tekeekö Harinen vai kuka ?
Tekeekö Harinen vai kuka ?
Joensuun UA
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Kuka ton sun remmiahdetun Omegan on säätänyt?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
- heikki1982
- Minut on bannattu!
- Viestit: 200
- Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Ei tietoa, saksassa rakennettu ja säädetty.Jarno kirjoitti:Kuka ton sun remmiahdetun Omegan on säätänyt?
Joensuun UA
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Onko Omega 4-litranen remmiahdettu moottori mennyt myyntiin vai mikä koitui sen kohtaloksi?heikki1982 kirjoitti:Ei tietoa, saksassa rakennettu ja säädetty.Jarno kirjoitti:Kuka ton sun remmiahdetun Omegan on säätänyt?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
- heikki1982
- Minut on bannattu!
- Viestit: 200
- Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Ei ole myyty. Sen kohtaloksi koitui "pieni" tuho. Eli "vähän" tavaraa tuli kurkistamaanJarno kirjoitti:Onko Omega 4-litranen remmiahdettu moottori mennyt myyntiin vai mikä koitui sen kohtaloksi?heikki1982 kirjoitti:Ei tietoa, saksassa rakennettu ja säädetty.Jarno kirjoitti:Kuka ton sun remmiahdetun Omegan on säätänyt?
lohkon kyljestä ulos (kaveri hajotti sen polttaessa kumia hallissa ).
Tallissa se lepää ja tarkoitus olisi korjauttaa se sit joskus kun on varaa ja kiinnostusta.
Kyllähän mä toisaalta saattaisin sen myydäkin jos joku tarpeeksi maksaa.
Moottorin tarkoista vahingoista mulla ei ole mitään tietoa
Joensuun UA
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
- Viestit: 1316
- Liittynyt: 13 Kesä 2009, 18:43
- Paikkakunta: Oulu
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Mahtaakohan näillä lastuilla saada mitään aikaan tehokäyrässä..?
Lastu 1 (aika ronskisti nostaa kierroksen rajotinta jos 8000rpm..)
Lastu 2
Lastu 1 (aika ronskisti nostaa kierroksen rajotinta jos 8000rpm..)
Lastu 2
Insignia Sports Tourer OPC-Line 2.0 cdti 4x4 -11
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Vähän myöhänen vastaus mut juu lähtee käyntiiTuomas kirjoitti:Eli lähtee käyntiin?jaakala kirjoitti:Toimii.
Tosiaa toi EDS kopio toimi niinku tiedoissa luki. 70e liettuasta ja 4 päivää meni niin oli perillä. Hevosista ei varmaa tietoa, mut persdynossa tehoa tuli ihan kivasti lisää ja rajoitin nousi niinku piti ja ahdot. Tosin tuo tehon lisäys voi pelkästään olla ahtojen noususta... Bensan kulutus laski ja auto tuntui heti "kevyemmältä" ajettavalta.
Tolla halpis lastulla mitä myytin nettivaraosassa auto ei lähteny käyntii ollenkaa.
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
SMT6 ecun huijaus laatikkoa tuossa katselin ja tuntuu, että yllättävän hyvät säätö mahdollisuudet se omistaa. Kokemuksia tuosta ahdetussa koneessa ?
Mielipiteitä on enemmän kuin kokemuksia nettiä selatessa, ja eniten sattui silmään puhe bensansaannin säätämisen heikkoudesta ? Tietoa tarkemmin tälläisestä "ongelmasta" ? Eli voisikohan tästä olla apua C20NE:n motronicin seoksien säätämiseen ja sytyksen "hienosäätöön" myös siinä samalla ?
Mielipiteitä on enemmän kuin kokemuksia nettiä selatessa, ja eniten sattui silmään puhe bensansaannin säätämisen heikkoudesta ? Tietoa tarkemmin tälläisestä "ongelmasta" ? Eli voisikohan tästä olla apua C20NE:n motronicin seoksien säätämiseen ja sytyksen "hienosäätöön" myös siinä samalla ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Keskustelua lastu-virityksistä
Moi
Edit.. kiitos kaikille... asia selvisi jo!!!!
Edit.. kiitos kaikille... asia selvisi jo!!!!