voimaa.com

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
artisti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 309
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja artisti »

liteFun kirjoitti:Ei, en kaipaile mitään 30 heppaa lisää. Vasta jos 500 eurolla saisi 1000 heppaa lisää olisin kiinnostunut. Omegan 122hp riittää, ja tarkotus olis parin vuoden sisään vaihtaa takas Sunnyyn jossa heppoja alle puolet tuosta.
Auto on sitä varten että sillä liikutaan paikasta A paikkaan B, avaruusraketit on sitten erikseen joissa voi _ehkä_ tarvita tehoja enempi.
Ja mua kiinnostais vastaus kysymykseen "paljonko tarvitaan hevosvoimia Suomessa että voidaan ajaa suurinta sallittua nopeutta moottoritiellä (120km/h)?"... Ei vissiin kovin paljoa koska '82 Ford Firesta 1.1GL:kin sen verran kulkee...

Ja oot ihan tosissas? :cry: Tsiisus :evil:
X20XER
'Senator'
'Senator'
Viestit: 703
Liittynyt: 23 Loka 2005, 20:55
Paikkakunta: Lohja/Kerava

Viesti Kirjoittaja X20XER »

pääsehän bussillakin paikasta a paikkaan b :lol:
buctu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1120
Liittynyt: 08 Huhti 2005, 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja buctu »

jyrki.k kirjoitti:pääsehän bussillakin paikasta a paikkaan b :lol:
Siellä on vain niin perkeleesti kirjaimia jäljellä mihin ainakin mun pitäisi päästä :roll: (ja siihen tarvitaan tehoa mikä liikuttaa kehoa :lol: )
Space Shuttle
LadyBug <- MYYTÄVÄNÄ
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Meillä on vivarossa voimaa.comin lastu, ja hyvinhän tuo on pelittänyt. Alkuperäiset teholukemat on (muistaakseni) 134hv ja 340Nm, nyt pitäs olla <170hv ja n. 400Nm

Ihan mukavasti tuo liikahtaa, pitää olla jo ompullakin hopussa :lol:
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

liteFun kirjoitti: Ja mua kiinnostais vastaus kysymykseen "paljonko tarvitaan hevosvoimia Suomessa että voidaan ajaa suurinta sallittua nopeutta moottoritiellä (120km/h)?"... Ei vissiin kovin paljoa koska '82 Ford Firesta 1.1GL:kin sen verran kulkee...

Ootkos miettiny et jos ajat Omegallasi vaikka 180km/h niin ajo-ominaisuudet siinä vauhdissa on suurinpiirtein samat kuin tuolla '82 Fordilla 120km/h vauhdissa? No ehkä ton vielä hetken kestää mutta jos vaikka ajaa paljon motarinopeuksia? Tai jos vaikka haluaisit ohittaa ison yhdistelmä ajoneuvon joka ajaa vaikka 80km/h sadan alueella? Luultavasti tehokkaammalla autolla ohitus menee nopeammin(=vaarattomammin), vaikka tuskin juuri sinä ohittaisit tuota yhdistelmää...

Onko muuten tuo Firesta joku '82 vuoden erikoismalli?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3723
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

vectraTBO kirjoitti:
liteFun kirjoitti: Ei vissiin kovin paljoa koska '82 Ford Firesta 1.1GL:kin sen verran kulkee...
Onko muuten tuo Firesta joku '82 vuoden erikoismalli?
:lol:
liteFun
'Senator'
'Senator'
Viestit: 568
Liittynyt: 29 Touko 2005, 12:52

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Oonki aina ihmetelly ketä ne on joitten on aina "pakko" ohittaa ja ajella ylinopeuksia..
artisti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 309
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja artisti »

liteFun kirjoitti:Oonki aina ihmetelly ketä ne on joitten on aina "pakko" ohittaa ja ajella ylinopeuksia..
Aamulla vihree nappi ja illalla punainen ei toisteppäin.
Ota pari kaljaa ja lähde viettään juhannusta kyllä se siitä :P
J@gr
'Senator'
'Senator'
Viestit: 662
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J@gr »

liteFun kirjoitti:Ei, en kaipaile mitään 30 heppaa lisää. Vasta jos 500 eurolla saisi 1000 heppaa lisää olisin kiinnostunut. Omegan 122hp riittää, ja tarkotus olis parin vuoden sisään vaihtaa takas Sunnyyn jossa heppoja alle puolet tuosta.
Auto on sitä varten että sillä liikutaan paikasta A paikkaan B, avaruusraketit on sitten erikseen joissa voi _ehkä_ tarvita tehoja enempi.
Ja mua kiinnostais vastaus kysymykseen "paljonko tarvitaan hevosvoimia Suomessa että voidaan ajaa suurinta sallittua nopeutta moottoritiellä (120km/h)?"... Ei vissiin kovin paljoa koska '82 Ford Firesta 1.1GL:kin sen verran kulkee...
Sulle sitten riittää aina pienin mahdollinen moottori autoon, koska pidät autoa pelkkänä kulkuvälineenä. Ei siitä sitten kannata sen enempää kinata ja pääset halvemmakin kuin ne jotka havittelevat tehokasta autoa. Kuitenkin yllättävän moni tykkää nautiskella autolla ajamisesta johon liittyy mm. se että tehoa on enemmän kuin tavallisessa ajossa tarvitsee.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
liteFun
'Senator'
'Senator'
Viestit: 568
Liittynyt: 29 Touko 2005, 12:52

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Tehoja tarvii enempi maastoajossa, ja maastoon sopii maasturi.
Suomen tiet ja rajotukset on mitä on, ihan turhaa suomessa alkaa elvistelemään niillä hevosvoimilla kun niistä ei todellisuudessa mitään hyötyä Suomessa ole.

Se on tosi typerää että pitää olla niitä hevosvoimia että pääsee ohittamaan muita.
Varsinkin kun yleensä nuo ohittelijat on niitä jotka ajaa 110km/h niin 100, 80, 60 kuin 40 alueillakin...
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

liteFun kirjoitti:Tehoja tarvii enempi maastoajossa, ja maastoon sopii maasturi.
Suomen tiet ja rajotukset on mitä on, ihan turhaa suomessa alkaa elvistelemään niillä hevosvoimilla kun niistä ei todellisuudessa mitään hyötyä Suomessa ole.

Se on tosi typerää että pitää olla niitä hevosvoimia että pääsee ohittamaan muita.
Varsinkin kun yleensä nuo ohittelijat on niitä jotka ajaa 110km/h niin 100, 80, 60 kuin 40 alueillakin...
Ei ne tehot siellä maastossakaan jyllää,enempi välityksistä kiinni.
Kaverillakin oli 1.3 suzuki samurai ja kyllä silläkin kiipesi lähes mihin vaan.

Miten nuo suomen rajoitukset liittyvät tähän?
Ei ne tehot tarkoita samaa kuin huippunopeus...

Ne on ne perkeleen 1.1 fiestat,joitten perässä on kiva koittaa kiihdyttää motarille,kun kelaavat siihen 100km/h jossain 5minuutissa ;)

Kyllähän pienemmälläkin koneella pääsee,kunnes tulee pari riuskempaa kaveria kyytiin tai vähänkin tavaraa.
Sitten saa jo lyödä motarillakin pienempää sisään,että pääsee ylämäet ylös.

Niin ja itse en ajele 110km/h taajamissa,saati sitten turhanpäiten ohittelekkaan.

Eihän tosin tuo oma kiulukaan mikään tykki ole...
J_R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 268
Liittynyt: 05 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: E-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja J_R »

liteFun kirjoitti:ihan turhaa suomessa alkaa elvistelemään niillä hevosvoimilla kun niistä ei todellisuudessa mitään hyötyä Suomessa ole.
Jaa kyllä minä ennemmin ajan radalla 500hp:lla kuin 50hp:lla autolla :wink:
Calibra C20LET 4WD -93
Mondeo ST200 Turnier -00
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja unique »

liteFun kirjoitti:Tehoja tarvii enempi maastoajossa, ja maastoon sopii maasturi.
Suomen tiet ja rajotukset on mitä on, ihan turhaa suomessa alkaa elvistelemään niillä hevosvoimilla kun niistä ei todellisuudessa mitään hyötyä Suomessa ole.

Se on tosi typerää että pitää olla niitä hevosvoimia että pääsee ohittamaan muita.
Varsinkin kun yleensä nuo ohittelijat on niitä jotka ajaa 110km/h niin 100, 80, 60 kuin 40 alueillakin...
Siis ei v*ttu :roll:

Niinkun tuolla joku mainitsi..on suomessakin niitä ratoja missä ajaa ;)

Ja mieluummin itse kiihtyisin sinne 100km/h 7 sekunnissa kuin 7 minuutissa..

"Varsinkin kun yleensä nuo ohittelijat on niitä jotka ajaa 110km/h niin 100, 80, 60 kuin 40 alueillakin.."

Onko taas hetkeen mitään tyhmempää kuultu?
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Viesti Kirjoittaja Veikka »

minkä takia työ joita asia ei tunnu kiinnostavan niin pitää vastailla tähän topiciin, eikös siellä jossakin ole se topic minne voi mennä aukomaan sitä lärviään.

Ite olisin ainakin kiinnostunut noista disukin lisä tehoista syystä että: lisää tehoa, vääntöä ja kulutus tippuu, ja tuo voimaa.comin paketti kuullostaa tehoihin nähen aika edulliselta

Omega 2.0 DTI 16V 74 kW / 101 Hp, 205 Nm 81 kW / 111 Hp, 236 Nm 499 € 91 kW / 124 Hp, 265 Nm 549 €
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Sopivasti tänään tuli tilanne,jossa olin tyytyväinen,että löytyy koneesta edes jonkinverran jerkkua.

Olin kehä 1 vallikallion risteyksestä kääntymässä vasemmalle.
Valot vaihtuivat vihreäksi ja olin jo päässyt liikkeelle,kun idästä päin ampui ambulanssi toistasataa lasissa.
Ei auttanut kuin polkaista nilkka suoraksi,että kerkesi alta pois.

Ne jotka risteyksen tietää,niin varmaan tietävät kuinka "puun takaa" idästä päin tulevat jos enempi vauhtia.

1.1 -82 fiestalla olisi ^tilanteessa ollut kusessa...
Vastaa Viestiin