Karalahan on erikoistunut noihin motronic boxien säätöihin eli se tekee sen siihen omaan boxiin jolloin se on ainakin ollut halvempaa.Tunari-82 kirjoitti:Viime gti lehdessä oli juttua lastutuksesta niin siinä luki Karalan digital sport lastun ohjelmoinnit ja asennukset alk.740€Enochian kirjoitti:Eikö tollaisella n.500€ hinnalla saa sitä autoa jo oikeasti kunnollisiin säätöihin jossain penkissä? Vai paljonko esim. Karala ottaa uudesta lastusta?
Ja tuohan tehdään oikein autokohtaisesti,säädetään penkissä.
voimaa.com
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- AkseliTakaveto
- 'Senator'
- Viestit: 394
- Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29
Samuraissa tais olla muistaakseni huimat 40hv. Hyvin sillä etenee tuolla varvikossa. Maasturissa tehoa mietitään vasta sitten kun kiskotaan jotain järeämpää.TJT kirjoitti:Ei ne tehot siellä maastossakaan jyllää,enempi välityksistä kiinni.liteFun kirjoitti:Tehoja tarvii enempi maastoajossa, ja maastoon sopii maasturi.
Suomen tiet ja rajotukset on mitä on, ihan turhaa suomessa alkaa elvistelemään niillä hevosvoimilla kun niistä ei todellisuudessa mitään hyötyä Suomessa ole.
Se on tosi typerää että pitää olla niitä hevosvoimia että pääsee ohittamaan muita.
Varsinkin kun yleensä nuo ohittelijat on niitä jotka ajaa 110km/h niin 100, 80, 60 kuin 40 alueillakin...
Kaverillakin oli 1.3 suzuki samurai ja kyllä silläkin kiipesi lähes mihin vaan.
Buahaha että mua naurattaa noi teidän kommentit ettei muka Fiestalla pääsis Se on todella monesti kiinni kuskista miten auto kulkee. Nimim. useita saksalaisia "laatuautoja" Fiestalla ohittanut turvallisesti ja nopeasti yli 100km/h vauhdissa. Se oli sillon ku piti ajaa kovaa, nykyään on mukavampi ihailla maisemia, vaikka kortti ollut vasta öö... 7 vuotta?
Mutta eikö se kulutuksen pienentäminen onnistu keventämällä kaasujalkaa, tai ehkä jopa ruuvaamalla seosta laihemmalle?
Itsellä A-Omega vie noin 5l/100km 80km/h köröttelyllä, siihen tuskin mikään lastu auttaisi... Tosin saahan sen kuluttamaan vaikka 15l/100km samalla 80km/h vauhdilla.
Jos auton kulutus hirvittää, niin eikö halvemmaksi tulisi vaikkapa käyttää niitä busseja jotka kuulemma kulkevat joka paikassa (paitsi täällä)?
Myy auton niin saa rahaa hienoon fillariin joka on talousihme verrattuna mihin tahansa autoon
Mutta eikö se kulutuksen pienentäminen onnistu keventämällä kaasujalkaa, tai ehkä jopa ruuvaamalla seosta laihemmalle?
Itsellä A-Omega vie noin 5l/100km 80km/h köröttelyllä, siihen tuskin mikään lastu auttaisi... Tosin saahan sen kuluttamaan vaikka 15l/100km samalla 80km/h vauhdilla.
Jos auton kulutus hirvittää, niin eikö halvemmaksi tulisi vaikkapa käyttää niitä busseja jotka kuulemma kulkevat joka paikassa (paitsi täällä)?
Myy auton niin saa rahaa hienoon fillariin joka on talousihme verrattuna mihin tahansa autoon
Varvikossa...?AkseliTakaveto kirjoitti: Samuraissa tais olla muistaakseni huimat 40hv. Hyvin sillä etenee tuolla varvikossa. Maasturissa tehoa mietitään vasta sitten kun kiskotaan jotain järeämpää.
Ite ajattelin lähinnä sopivan tasasen kallion kiipeämistä maasturilla, kuitenkin riittävän jyrkkää että huomaa miten autosta tehoja löytyy ja vauhti tarvittaessa kiihtyy.
mites sitten kun sun a ompun perään laitetaan vaikka asuntovaunu, vieläkö se kulutus pysyy siinä 5 litrassa, taitaa ollakin sitten se 15L/100km , no eikö se olisikin mukavaa kun sillä lastulla saisi pienennettyä sitä kulutusta huomattavasti, jyrkkään ylämäkeen ei tarvisi heittää 4 vaihetta jotta pääsisi sen ylös, kun olisi vähä ylimääräisiä tehoja käytössä jne jne.Buahaha että mua naurattaa noi teidän kommentit ettei muka Fiestalla pääsis Se on todella monesti kiinni kuskista miten auto kulkee. Nimim. useita saksalaisia "laatuautoja" Fiestalla ohittanut turvallisesti ja nopeasti yli 100km/h vauhdissa. Se oli sillon ku piti ajaa kovaa, nykyään on mukavampi ihailla maisemia, vaikka kortti ollut vasta öö... 7 vuotta?
Mutta eikö se kulutuksen pienentäminen onnistu keventämällä kaasujalkaa, tai ehkä jopa ruuvaamalla seosta laihemmalle?
Itsellä A-Omega vie noin 5l/100km 80km/h köröttelyllä, siihen tuskin mikään lastu auttaisi... Tosin saahan sen kuluttamaan vaikka 15l/100km samalla 80km/h vauhdilla.
Jos auton kulutus hirvittää, niin eikö halvemmaksi tulisi vaikkapa käyttää niitä busseja jotka kuulemma kulkevat joka paikassa (paitsi täällä)?
Myy auton niin saa rahaa hienoon fillariin joka on talousihme verrattuna mihin tahansa autoon
Ja Fiestalla pääse vaikka kuinka lujaa se on vaan kuskista kiinni, nii ja se kuski yleensä päätyy sen kotteronsa kanssa puun ympärille, mulla oli eka autona ekkeri 1.1 litranen tykki, kulkihan sekin mittarin mukaa 160 km/h mut todellista nopeutta oli se nippa nappa 90 km/h jos sitäkään ja mistä senkin tiesi, no siitä kun suoralla linja-autot ja yhdistelmä rekat meni ohite, että se niistä 1.1 litrasista "tykki"autoista
Ja mitä haittaa siitä on sulle liteFun ja monille muille jos joku haluaa laittaa muutaman euron autoonsa että se olisi miellyttävempi ajaa ja saisi kulutusta pienemmäksi, taitaa liteFun olla niitä jotka ajaa aina tahallaan 100 alueella sitä 80 ja 80 alueella 70 ja tällä tavalla kerää sen kymmenien autojen letkan peräänsä jonka takia tulee niitä vaaratilanne ohituksia, vai nostatko vielä nopeutta jos joku sattuu tulemaan rinnalle kun on ohittamassa sinua
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Mitä sitä kalliota maasturilla kiipeämään,kyllä noilla samurain tehoilla nousee ihan maastossa kuin maastossa.liteFun kirjoitti:Varvikossa...?AkseliTakaveto kirjoitti: Samuraissa tais olla muistaakseni huimat 40hv. Hyvin sillä etenee tuolla varvikossa. Maasturissa tehoa mietitään vasta sitten kun kiskotaan jotain järeämpää.
Ite ajattelin lähinnä sopivan tasasen kallion kiipeämistä maasturilla, kuitenkin riittävän jyrkkää että huomaa miten autosta tehoja löytyy ja vauhti tarvittaessa kiihtyy.
Ei siitä tehot kesken lopu ennen pitoja.
Eri asia sitten jos tarttee tosiaan alkaa toista autoa jostain jonkasta kiskomaan ylös...
Re: voimaa.com
Immu_ kirjoitti:Elikkä onkos kellään kokemusta http://voimaa.com/lista.php?merkki=Opel ... to&kieli=1 kyseisen paikan lastuista? Ei ainakaan hinnalla oo raiskattu?
Itse toimin www.voimaa.com jälleenmyyjä/asentajana tässä Seinäjoen ympäristössä, joten minulta voi voimaa tiedustella jos siitä on puutetta.
- Life is too short to drive boring cars - Adam Rocks S 1.4 T -
Myös Special Tuning Harinen Oy Valkeakoskella taitaa homman. Ossi kosketti Omegaani ja tulosta voitte ihailla täällä http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 1&start=45
Hinta 690,- ja olen tyytyväinen
Hinta 690,- ja olen tyytyväinen
*****************************
Välty vahingolta -
älä aja ylinopeutta kameraan!
http://www.activegps.fi
edes tällä - Vectra 2.2 farmari 04'
Välty vahingolta -
älä aja ylinopeutta kameraan!
http://www.activegps.fi
edes tällä - Vectra 2.2 farmari 04'
-
- 'Admiral'
- Viestit: 131
- Liittynyt: 07 Heinä 2005, 16:41
Itse ehkä henk.koht ottasin taas ubsoluten lastun jos pitäisi
hintaa miettiä mut nämä on niitä makuasioita.
Onko sit hyötyä oikeasti laittaa lastua autoon missä ei ole
turboa? Tietysti jos kulutus laskee desin sadallekilometrille ja
hevosia tulee 3kpl lisää niin kannattaa siihen muutama
satanen tuhlata.
hintaa miettiä mut nämä on niitä makuasioita.
Onko sit hyötyä oikeasti laittaa lastua autoon missä ei ole
turboa? Tietysti jos kulutus laskee desin sadallekilometrille ja
hevosia tulee 3kpl lisää niin kannattaa siihen muutama
satanen tuhlata.
Aika vähän voi pelkällä ohjelmistopäivityksellä vaikuttaa turbottomaan autoon, olipa sitten bensa tai dsl.ananias kirjoitti: Onko sit hyötyä oikeasti laittaa lastua autoon missä ei ole turboa? Tietysti jos kulutus laskee desin sadallekilometrille ja hevosia tulee 3kpl lisää niin kannattaa siihen muutama satanen tuhlata.
Jos samalla parantaa koneen hengitystä radikaalimmin, voi ohjelmalla saada aikaan huomattavasti enemmän kun polttoaineen syöttö samalla optimoidaan.
Polttoaineen kulutuksen lasku lastutettaessa perustuu vain lisääntyneeseen vääntöön ja sen vaikutukseeen taloudellisella ajotavalla. Omassa ei sitä tapahtunut kun tulee ulosmitattua kasvanutta tehoa helpommin ;c)
*****************************
Välty vahingolta -
älä aja ylinopeutta kameraan!
http://www.activegps.fi
edes tällä - Vectra 2.2 farmari 04'
Välty vahingolta -
älä aja ylinopeutta kameraan!
http://www.activegps.fi
edes tällä - Vectra 2.2 farmari 04'
Ompas taas mielipiteitä... liteFun taitaa olla taas näitä tyyppejä jota on perjaatteesta kaikkea kehitystä vastaan.
anyway...mulla on g astrassa (y20dth) ZEI:n myymä ja asentama lastu, enkä enää milloinkaan siitä luopuisi!
Muutama hyväpuoli jotka oon huomannut tuossa reilun 10 000km koeajossa.
+lisää voimaa, ihan kiva lisä tuo 28hv
+lisää vääntöä, ajaminen huomattavasti joustavampaa.
+polttoaine kulutus pieneni reilusti nätillä ajolla. s-joki kuopio välin kulutus erikoisen kiltissä ajossa 3,7L/100 km
Ja suomen teillähän ei voimaa tarvita kuten eräs yllä jo mainitsi, mutta laitetaampa se asuntovaunu perään...
kulutus pysyi jokseenkin samana kuin ennen, mutta nyt voi päästellä vakionopeus säädin päällä eikä auto paljon valittele nousuissakaan!
Soittelette ZEI:lle niin karavaanaristakin saattaa tulla kaikkien kaveri!!!!
anyway...mulla on g astrassa (y20dth) ZEI:n myymä ja asentama lastu, enkä enää milloinkaan siitä luopuisi!
Muutama hyväpuoli jotka oon huomannut tuossa reilun 10 000km koeajossa.
+lisää voimaa, ihan kiva lisä tuo 28hv
+lisää vääntöä, ajaminen huomattavasti joustavampaa.
+polttoaine kulutus pieneni reilusti nätillä ajolla. s-joki kuopio välin kulutus erikoisen kiltissä ajossa 3,7L/100 km
Ja suomen teillähän ei voimaa tarvita kuten eräs yllä jo mainitsi, mutta laitetaampa se asuntovaunu perään...
kulutus pysyi jokseenkin samana kuin ennen, mutta nyt voi päästellä vakionopeus säädin päällä eikä auto paljon valittele nousuissakaan!
Soittelette ZEI:lle niin karavaanaristakin saattaa tulla kaikkien kaveri!!!!