Sivu 1/1

Taka-akseli

Lähetetty: 29 Loka 2019, 18:08
Kirjoittaja BB615
Tuossa rakenteilla B Kadett mihin tulossa n.200hv CIH
Mikä perä ois sopivin moiselle moottorille ja korille?
GT Opel akseli..

Re: Taka-akseli

Lähetetty: 30 Loka 2019, 12:40
Kirjoittaja Juho M-P
Alkuperäinen 1500-1900 kadettien taka-akseli on helpoin. GT:ssä on ihan sama perä.

Tai A-Asconan peräkin käy ja siihen saa helpommin lukon.

Re: Taka-akseli

Lähetetty: 30 Loka 2019, 17:42
Kirjoittaja BB615
Okei, kiitos vastauksesta.
Mites tuohon GT aksellin löytyy lukkoa vai löytyykö ollenkaan?
GT:n etu ja taka-aselistot lähdössä Saksasta Suomeen

Re: Taka-akseli

Lähetetty: 30 Loka 2019, 18:39
Kirjoittaja Juho M-P
Jos sulla on tuuria niin GTn akseli on viimeistä vuosimallia jolloin Mantan lukko sopii. Mutta todennäköisesti tuuria ei ole.

Re: Taka-akseli

Lähetetty: 31 Loka 2019, 16:57
Kirjoittaja BB615
Ok, mistä sen tunnistaa?
Ja mikä kytkin kannattaa hommata?

Re: Taka-akseli

Lähetetty: 31 Loka 2019, 18:30
Kirjoittaja Juho M-P
”Huonon” mallin perässä vetoakselit on kiinni C Clipeillä eli seger renkailla. Eli vetarin päässä on ura johon kukkorengas tulee. Ja ne on siis perän sisällä javestää vetaria liukumasta ulos.
Uudessa perässä pyöränlaakeri pitää vetarin kiinni.

Kytkimenä on käytetty esim turbo volvojen asetelmaa(240/740). Vaatii vauhtipyörän koneistamiseb suoraksi.