Taka-akseli

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
BB615
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Marras 2006, 20:41

Taka-akseli

Viesti Kirjoittaja BB615 » 29 Loka 2019, 18:08

Tuossa rakenteilla B Kadett mihin tulossa n.200hv CIH
Mikä perä ois sopivin moiselle moottorille ja korille?
GT Opel akseli..

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14441
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Taka-akseli

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 30 Loka 2019, 12:40

Alkuperäinen 1500-1900 kadettien taka-akseli on helpoin. GT:ssä on ihan sama perä.

Tai A-Asconan peräkin käy ja siihen saa helpommin lukon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

BB615
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Marras 2006, 20:41

Re: Taka-akseli

Viesti Kirjoittaja BB615 » 30 Loka 2019, 17:42

Okei, kiitos vastauksesta.
Mites tuohon GT aksellin löytyy lukkoa vai löytyykö ollenkaan?
GT:n etu ja taka-aselistot lähdössä Saksasta Suomeen

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14441
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Taka-akseli

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 30 Loka 2019, 18:39

Jos sulla on tuuria niin GTn akseli on viimeistä vuosimallia jolloin Mantan lukko sopii. Mutta todennäköisesti tuuria ei ole.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

BB615
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Marras 2006, 20:41

Re: Taka-akseli

Viesti Kirjoittaja BB615 » 31 Loka 2019, 16:57

Ok, mistä sen tunnistaa?
Ja mikä kytkin kannattaa hommata?

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14441
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Taka-akseli

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 31 Loka 2019, 18:30

”Huonon” mallin perässä vetoakselit on kiinni C Clipeillä eli seger renkailla. Eli vetarin päässä on ura johon kukkorengas tulee. Ja ne on siis perän sisällä javestää vetaria liukumasta ulos.
Uudessa perässä pyöränlaakeri pitää vetarin kiinni.

Kytkimenä on käytetty esim turbo volvojen asetelmaa(240/740). Vaatii vauhtipyörän koneistamiseb suoraksi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

Vastaa Viestiin