C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Morjesta!
Joo elikkäs tuli tuossa joskus hommattua C kadetti minkä keulille on laitettu C20NE moottori ja kaveriksi sovitelaipalla E Rekordista ilmeisesti Getrag 240? 5 lovinen laatikko. Nyt kyseisestä laitteesta pamahti kytkinlevy palasiksi niin pitäisi uutta kytkintä etsiä. Nykyinen kytkin on LUK:in kytkin mutta numerot joita kytkimessä on niin niillä ei löydy enään oikein mitään järkevää. Oletan myös että vauhtipyörä on samaisesta Rekordista. Vauhtipyörää ei tarvitse uusia onneksi.
Onko ihmiset käyttänyt mitä/minkä kytkimiä kyseisissä yhdistelmissä? C20NE + Getrag 240 taitaa olla yleinen yhdistelmä varsinkin C kadeteissa?
Terv. Hieman masentunut keltanokka opelisti
Joo elikkäs tuli tuossa joskus hommattua C kadetti minkä keulille on laitettu C20NE moottori ja kaveriksi sovitelaipalla E Rekordista ilmeisesti Getrag 240? 5 lovinen laatikko. Nyt kyseisestä laitteesta pamahti kytkinlevy palasiksi niin pitäisi uutta kytkintä etsiä. Nykyinen kytkin on LUK:in kytkin mutta numerot joita kytkimessä on niin niillä ei löydy enään oikein mitään järkevää. Oletan myös että vauhtipyörä on samaisesta Rekordista. Vauhtipyörää ei tarvitse uusia onneksi.
Onko ihmiset käyttänyt mitä/minkä kytkimiä kyseisissä yhdistelmissä? C20NE + Getrag 240 taitaa olla yleinen yhdistelmä varsinkin C kadeteissa?
Terv. Hieman masentunut keltanokka opelisti
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Veikkaisin että kytkin ois c20ne omegan jos toi loota on 14boorisella akselilla. 240getrakki pitäs kait olla 4vaihteinen.
Paljon levyn halkaisija
Paljon levyn halkaisija
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Vauhtipyörä oletettavasti c20ne koneen oma ja siihen menee 215mm halkaisijalla oleva levy, esim. tuo omegan. Vauhtipyörän levypintaa suurentamalla saa isompia kytkimiä mahtumaan, esim. 9-3 saabin tai ng900 saabin. Pikku G on 5 vaihteinen
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Levyn halkaisija 230mm. Laatikon akseli on 14 boorinen
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Edittiä edelliseen viestiin. Kännykällä en löydä edit nappia niin sopiskos muuten tuon 9-3 saabin paineasetelma c20ne vauhtipyörään?
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
En näköjään löydä koneellakaan edit nappia? Mutta tässä olisi muutama kuva nykyisestä kytkimestä. Kuka tunnistaisi mistä voisi olla peräisin. Lähinnä sen takia että haluisin uusia kytkimen kokonaisena pakettina ja en halua alkaa tilailemaan sinne päin paineasetelmaa ja muokkaamaan sitä kun tämä nykyinen kombo toimii.
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Tuohan on ihan omegan poteropyörä.
Jos se levy on "230mm" halkaisijaltaan niin osaa olla vaikkapa C20LET 228mm levy joka myös 14 boorinen ja LETissähän on myös poteropyörä mutta en tiedä sen asetelman käymisestä tuohon omegan pyörään. Pulttijako siinä kyllä käy kiinnikkeissä.
Jos se levy on "230mm" halkaisijaltaan niin osaa olla vaikkapa C20LET 228mm levy joka myös 14 boorinen ja LETissähän on myös poteropyörä mutta en tiedä sen asetelman käymisestä tuohon omegan pyörään. Pulttijako siinä kyllä käy kiinnikkeissä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Et voi editoida viestiäsi, ennen kuin olet kirjoittanut 100 tai 200 viestiä. Tällä on haluttu estää joidenkin uusien käyttäjien tyyli editoida kysymyksensä pois, kun he olivat saaneet ratkaisun ongelmaansa.
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Aivan. Ihan hyvä juttu vaan. Mutta asiaan! Hieman venähti tämän kytkinasian kanssa kun tuli pari takaiskua valmistusviallisen kytkinlevyn muodossa yms.
Elikkäs 4x4 turbo calibran kytkinpaketti sopii täydellisesti tähän kombinaatioon. C20NE koneen oma vauhtipyörä sorvattuna jotta 228mm levy mahtuu. Calibran kytkinlevy ja paineasetelma. Sopii paikalleen suoraan. Calibran painelaakeria pitää hieman muokata jotta sopii holkkiin joka kiinni haarukassa mutta tästä laitan kuvat myöhemmin.
Elikkäs 4x4 turbo calibran kytkinpaketti sopii täydellisesti tähän kombinaatioon. C20NE koneen oma vauhtipyörä sorvattuna jotta 228mm levy mahtuu. Calibran kytkinlevy ja paineasetelma. Sopii paikalleen suoraan. Calibran painelaakeria pitää hieman muokata jotta sopii holkkiin joka kiinni haarukassa mutta tästä laitan kuvat myöhemmin.
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Omegan vakio kytkimeltä näyttää.
Mulla on c20let ja getrag 240 ilman sovitelaippaa niin täysin vakio c20let kytkin sopii ilman mitään muokkaamista.
Mulla on c20let ja getrag 240 ilman sovitelaippaa niin täysin vakio c20let kytkin sopii ilman mitään muokkaamista.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?
Vähän myöhässä mutta juu sopii, Saabin levyn kytkinsyvennys samankokoinen kuin etuveto vauhtipyörässä ja kytkinlevykin saman paksuinen, vauhtipyörään piti vaan tehdä kierteet uusiksi 7mm->8m kun Saabissa 8mm pultit ja tietenkin sitä levyn upotuspinta-alaa suurentaa että mahtuu isompi levy 215mm->228mm
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....