A omega iso-G kytkin ongelma

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
naaka
OCF Member 2017
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 19:51

A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja naaka » 15 Joulu 2016, 20:09

Olen saanut vihdoin hommattua getrag 265:n R28 tilalle C40SE Irmscherin perään ja kytkin paketin asennuksesta olisi kysyttävää. Olen tutustunut jonkin verran aiheeseen ja b omegan työsylinterin pitäisi käydä mutta tuo minkä ostin ei käy(sisähalkaisija liian pieni) ja tuota on samaa on käytetty 2 litrasessa ja mv6:ssa. Olen vähän hukassa kun tuon olisi pitänyt käydä... Ja samaan minulla on nelilapainen sintteri levy mutta minkä asetelman pistän? Vakio olisi varmaan käytön kannalta paras...?

Keme
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 2687
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Keme » 16 Joulu 2016, 08:48

Sintteri on kyllä helppo ja halpa, mutta kai tommosessa koneessa menis ihan massalevykin kun ei siellä ole juuri vääntöä. Ahdetun 20XE jatkona mulla oli Rissen kiristetty 20xe asetelma ja massalevy. Ne piti hienosti sen ~480Nm väännön. Saabin Aerojen asetelmat pitää pääsääntöisesti ainakin sen 450Nm massalevyllä ja samoiten myös Viggenin asetelmakin. Tommosen Viggenin asetelman taitaa saada halvimmillaan noin 180 eurolla. SRE765 pitää massalevyllä oikein shimmattuna 800-900Nm ja se maksaa sen 300e.
Mä pistäsin tommosen Viggenin asetelman ja massalevyn. Se olisi halpa ja puristusvoimaa olisi tarpeeksi.
JEEEEEEEEEEEEE!

naaka
OCF Member 2017
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 19:51

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja naaka » 16 Joulu 2016, 17:30

No tuo vakio kytkin luistaa ainakin... Työsylinteri ongelma on eniten huolta aiheuttava...

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3891
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja ?! » 17 Joulu 2016, 08:05

naaka kirjoitti:No tuo vakio kytkin luistaa ainakin... Työsylinteri ongelma on eniten huolta aiheuttava...
Jos vakio imusarjalla oleva 4.0 niin ehjä vakio kytkin pitää.
Kadett C 16V
Omega A 24V

naaka
OCF Member 2017
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 19:51

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja naaka » 17 Joulu 2016, 15:56

?! kirjoitti:
naaka kirjoitti:No tuo vakio kytkin luistaa ainakin... Työsylinteri ongelma on eniten huolta aiheuttava...
Jos vakio imusarjalla oleva 4.0 niin ehjä vakio kytkin pitää.
Hyvin mahdollista mutta minulla tuo on luistanut alusta asti niin päättelin että se ei riitä. Ehkä viallinen alusta asti tai itse tehnyt jonkun virheen... Tiedä häntä. Ehkä selviää jahka saan purettua...

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3891
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja ?! » 17 Joulu 2016, 17:15

Teräsvauhtipyörissä on myöskin ollut mittavirheitä jos sulla semmonen on laitettu.
Kadett C 16V
Omega A 24V

naaka
OCF Member 2017
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 19:51

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja naaka » 17 Joulu 2016, 18:28

Ei sen pitäisi teräsvauhtipyörä olla... Ihan vakio. Mistä erotan toisen toisesta?

_jussis_
OCF Member 2015
Viestit: 1231
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 22:45
Paikkakunta: klaukkala

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja _jussis_ » 17 Joulu 2016, 23:25

Onkohan tää mun vanha auto.. Mikä kilpi?
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2

naaka
OCF Member 2017
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 19:51

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja naaka » 18 Joulu 2016, 16:58

_jussis_ kirjoitti:Onkohan tää mun vanha auto.. Mikä kilpi?
Olen kyllä ostanut auton Suomesta mutta tullannut itse... Varmaan 10 vuotta sitten

Vastaa Viestiin