Mv6 manuaalilaatikon kestävyys virikäytössä

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
Järkiliitto?
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 87
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Mv6 manuaalilaatikon kestävyys virikäytössä

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? » 21 Tammi 2015, 14:40

Elikkä mitä kokemuksia löytyy, voiko vahvistaa jos heikko kohta.

Tehoa tulos yli 300 hp vaparina, katuauto radalla vierailuun.

Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2541
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Mv6 manuaalilaatikon kestävyys virikäytössä

Viesti Kirjoittaja temetsy » 22 Tammi 2015, 23:01

R25-R28 on tossa perässä. Väännönkesto tehtaan mukaan 280Nm mutta varmasti järkevällä käytöllä kestää 350Nm. Eiköhän tuota vahvistettuakin jossain liikkeessä, en tiiä sopiiko minkään vahvemman askin sisukset tuohon suoraa.. Hämärää muistikuvaa ois että vetten tai GTO:n aski menisi omegaan mutta en voi faktatietoa siitä antaa.. Ainakin GTO:n perä, vetarit ja mahdollisesti myös kardaani menevät omegaan.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3888
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mv6 manuaalilaatikon kestävyys virikäytössä

Viesti Kirjoittaja ?! » 28 Tammi 2015, 11:46

Jos tulossa tosiaankin 3.0 vapariin kestää varmasti kohtuudella.Suosittelen käyttämää red line öljyjä,menee vaihteet päälle kuumalla askilla huomattavasti paremmin.A omegan askeissa tuli sekotettua kahta eri red line öjyä joilloin siitä tuli semmoista jännän turkoosin väristä.

Laatikosta hajoaa synkat ja siirtäjät jos tykkää vaihtaa todella rajusti(menee ihan 100heppasellakin),voimalla (++400nm)menee sitten kolmosen rattaat sileäksi.Itse ajoin kahdella laatikolla yhteensä yli 30tkm kumpikaan ei hajonnut ja vääntöä oli 430nm.Sisälsi paljon radalla ajoa ja sudittamista.
Kadett C 16V
Omega A 24V

Gerhard
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Joulu 2006, 00:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mv6 manuaalilaatikon kestävyys virikäytössä

Viesti Kirjoittaja Gerhard » 17 Maalis 2015, 20:56

?! kirjoitti:Suosittelen käyttämää red line öljyjä,menee vaihteet päälle kuumalla askilla huomattavasti paremmin.A omegan askeissa tuli sekotettua kahta eri red line öjyä joilloin siitä tuli semmoista jännän turkoosin väristä.
Kerrotko tarkemmin mitä red linen tuotteita käytit ja millä sekoitus suhtteella?

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3888
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mv6 manuaalilaatikon kestävyys virikäytössä

Viesti Kirjoittaja ?! » 17 Maalis 2015, 21:15

^^Kertoisin kyllä jos muistaisin tarkalleen mitä tuli sotkettua,kuitenkin red linen maahantuojalta tuli öljyt haettua suoraan ja hän itse suositteli tuota mixiä.
yksi purkki(1l) laitettiin jtn."normi" laatikkoöljyä ja n.0,5l sitä ihmeen väristä synkkarasvaa.Vaikutus oli todella huomattava vaihteiden päälle menoon,kuumalla askilla meni vaihteet todella hyvin ja kylmällä askilla tahmeasti verrattuna GM öljyyn.

Laatikon virallinen öljytilavuus tais olla 1.8l jolloin askit huohotti kuumana(varsinkin GM öljyillä) ja kärysi aina putken päällä,1.5l kun laitto niin huohotus väheni merkittävästi.
Kadett C 16V
Omega A 24V

Gerhard
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Joulu 2006, 00:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mv6 manuaalilaatikon kestävyys virikäytössä

Viesti Kirjoittaja Gerhard » 17 Maalis 2015, 22:11

?! kirjoitti: Laatikon virallinen öljytilavuus tais olla 1.8l jolloin askit huohotti kuumana1.5l kun laitto niin huohotus väheni merkittävästi.
Virallinen 3000:rin tilavuus 1.9l, kaikkien muiden r25-28 latikoiden 1.2l , Olihan oikea/alkuperäinen laatikko?

tässä kuva OHC kaaveleisten ö- pinnan tarkistuksesta (mihin myös topicin V6 sen laatikko kuuluu). mikähän mahtaa olla "mitta tikun" pituus CIH kaaveli askeissa?
Kuva

Vastaa Viestiin