Sivu 1/1

Transmission control module

Lähetetty: 29 Huhti 2014, 22:33
Kirjoittaja pläsäri
AR35/ 4L30E laatikkoon pitäs saada laatikon ohjausboxi tai modattua orkkis purkki että saa vaihdettua vaihteita vaikkapa b&m:n shifterin kanssa. Normaalistihan nämä laatikot toimii niin että esimerkiksi 2 vaihteella ajetteassa laatikko ei vaihda kakkoselle heti, vaan toimii ns. Normaalisti mutta ei vaihda kakkosta isommalle.

Nyt pitäisi laatikko saada pelaamaan pakkovaihteilla siten että jos kepistä työntää kakkosen tupaan vaihtaa laatikko vaihteen heti kakkoselle ja pitää sen siinä.
Miten tuon vakiopurkin sais modattua tuohon käyttöön? Tai saako ohjausboxeja mistään järkihintaan suomen maalta?

Re: Transmission control module

Lähetetty: 30 Huhti 2014, 08:10
Kirjoittaja pläsäri
Vastaus omaan kysymykseen, Megashift pitäs toimia tuon vaihteiston kanssa

Re: Transmission control module

Lähetetty: 30 Huhti 2014, 09:59
Kirjoittaja timok
ja jos boxia tarttet modattavaksi, mulla on muutamakin tollane ohjausboxi.....

Re: Transmission control module

Lähetetty: 30 Huhti 2014, 11:39
Kirjoittaja temetsy
Eikös toi ar35 oo 4L40E ja ar25 4L30E? Vai oonko ihan hakusessa?

Re: Transmission control module

Lähetetty: 04 Touko 2014, 22:00
Kirjoittaja pläsäri
timok kirjoitti:ja jos boxia tarttet modattavaksi, mulla on muutamakin tollane ohjausboxi.....
Ookkei, onks sulla millä numeroilla boxit? Voisin ruveta pähkäilee et onnistuukse pelkillä piuhoilla vai täytyykö tohon boxiin tehdä muutoksia.. Toinen vaihtoehto on laittaa Megashift ohjaamaan laatikkoa millon viimestään saa pakkovaihteet toimimaan halutulla tavalla

Re: Transmission control module

Lähetetty: 04 Touko 2014, 22:04
Kirjoittaja pläsäri
temetsy kirjoitti:Eikös toi ar35 oo 4L40E ja ar25 4L30E? Vai oonko ihan hakusessa?
4L40E laatikko on viisi lovinen, AR25 ja AR35 laatikot on molemmat neljä lovisia eli 4L30E laatikkoon ainakin perustuvia

SORI! Ei ollukkaa viis lovinen vaan nelilovinen myös..
Mutta pääasia on kuitenkin tuo modi pakkovaihteille :)

Re: Transmission control module

Lähetetty: 06 Touko 2014, 22:00
Kirjoittaja temetsy
pläsäri kirjoitti:
temetsy kirjoitti:Eikös toi ar35 oo 4L40E ja ar25 4L30E? Vai oonko ihan hakusessa?
4L40E laatikko on viisi lovinen, AR25 ja AR35 laatikot on molemmat neljä lovisia eli 4L30E laatikkoon ainakin perustuvia

SORI! Ei ollukkaa viis lovinen vaan nelilovinen myös..
Mutta pääasia on kuitenkin tuo modi pakkovaihteille :)
Mielenkiinnolla seurataan :thumbsup: itteäkin kiinnostais jos sais pelaamaan tolla tavalla, ois komiaa kun olis vaikkapa erillinen vaihdeviiksi :D

Re: Transmission control module

Lähetetty: 09 Touko 2014, 11:58
Kirjoittaja pläsäri
temetsy kirjoitti:
pläsäri kirjoitti:
temetsy kirjoitti:Eikös toi ar35 oo 4L40E ja ar25 4L30E? Vai oonko ihan hakusessa?
4L40E laatikko on viisi lovinen, AR25 ja AR35 laatikot on molemmat neljä lovisia eli 4L30E laatikkoon ainakin perustuvia

SORI! Ei ollukkaa viis lovinen vaan nelilovinen myös..
Mutta pääasia on kuitenkin tuo modi pakkovaihteille :)
Mielenkiinnolla seurataan :thumbsup: itteäkin kiinnostais jos sais pelaamaan tolla tavalla, ois komiaa kun olis vaikkapa erillinen vaihdeviiksi :D
Mielenkiinnolla odotan itsekkin :D hittoko on vähän ohjeet hukassa modin suhteen.. Helpommin käy kun vaihtas ton oman tinapurkin Megashiftiin mutta kokeillaan eka tolla omalla :)

Re: Transmission control module

Lähetetty: 10 Touko 2014, 08:59
Kirjoittaja hukka
eikös se toimi melkein noin ilman sähköjä mekaanisesti kepillä (turbiini lukko jää varmaan pois).
en ole kokeillut olettaisin?

Re: Transmission control module

Lähetetty: 10 Touko 2014, 11:00
Kirjoittaja temetsy
Veikkaisin ettei toimi ollenkaan ilman sähköjä kun toi vaihteenvalitsinhan on vaan tollanen anturi joka kertoo tcm:lle mille vaihteelle syöttää öljynpaine vai onko tossa jotain mekaniikkaa?

Re: Transmission control module

Lähetetty: 10 Touko 2014, 15:07
Kirjoittaja hukka
kepistä menee mekaaninen vipu laatikkoon jossa tunnistin ja akseli joka menee laatikon sisälle. (muuten olisi varmaan toteutettu kepin juureen)

puhutaanhan nyt varmasti ar25 tai 35:sesta (a/b omegan automaateista)

Re: Transmission control module

Lähetetty: 10 Touko 2014, 15:35
Kirjoittaja temetsy
Ainakin minä oon puhunu noista laatikoista, tarkoitin juurikin että onko ton asentotunnistinmotikan ja sen vivuston jälkeen laatikon sisällä mitään mekaniikkaa (joka ei vaadi sähköohjausta) :D Ja juu niinhän se muuten onkin kun nuo pakkovaihteet 1-3 toimii laatikko vikatilassakin..

Re: Transmission control module

Lähetetty: 11 Touko 2014, 00:41
Kirjoittaja pläsäri
hukka kirjoitti:kepistä menee mekaaninen vipu laatikkoon jossa tunnistin ja akseli joka menee laatikon sisälle. (muuten olisi varmaan toteutettu kepin juureen)

puhutaanhan nyt varmasti ar25 tai 35:sesta (a/b omegan automaateista)
Puhutaan mainituista laatikoista, eli C30SE koneen perässä olevasta laatikosta mikä esim. B Senatorista löytyy

Re: Transmission control module

Lähetetty: 01 Loka 2015, 12:47
Kirjoittaja rookie``
Ootko saanu tähän sovellettua jotakin? Yks farkku mv6 olis pihassa ylimääräisenä ja sille vois keksiä jotain tällaista :D

Re: Transmission control module

Lähetetty: 28 Loka 2015, 10:41
Kirjoittaja pläsäri
rookie`` kirjoitti:Ootko saanu tähän sovellettua jotakin? Yks farkku mv6 olis pihassa ylimääräisenä ja sille vois keksiä jotain tällaista :D
Mä oon toistaseks kuopannu ajatuksen, sen taka että vaihteen valitsin on manuaalinen eikä täysin sähköinen tai täysin manuaalinen.
TCM boxilla saisi kyllä rattivaihteet joilla vaihteita vois vaihtaa mitkä sitten toimis D vaihteella mutta haluttua ei saavuteta ton laatikon kanssa, eli että pakkokakkosella olisi vain kakkosvaihde silmässä ja näin..

Helpommalla pääsee kun vaihtas laatikoks th400 tms vaijerilaatikon :)