Sivu 1/1

Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 15:34
Kirjoittaja Ile__
Mitä vaihteistoja olette laittaneet Omegaan tai edes suunnitelleet laittavanne V6:sen jatkeeksi R28:n tilalle?

Oisko mahdollista laittaa esim jonku BMW:n 6-vaihteinen laatikko, jos ei heti takerruta siihen ettei kytkinkoppa ja kytkinakseli sovi suoraan.
Paineasetelman ja levynhän voisi laittaa siitä autosta josta vaihteisto on alunperin.
Jos laatikko olisi irroitettavalla kytkinkopalla, niin ehkä voisi käyttää AR35:sen irroitettavaa "kytkin"-koppaa ja muutoslaippaa tai sitten kytkin kopat palasiksi ja tigillä "leikkaa - liimaa"-menetelmällä kiinni.

Tähän voisi kerätä kommentteja miten olette toteuttaneet tai edes suunnitelleet toteuttavanne vaihteistomuutoksia Omegoihinne..

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 19:28
Kirjoittaja motorsport
Helpoin lienee: Cadillac CTS 3.2 Getrag 260 jenkeistä. Istuu pulttijaon puolesta luonnollisesti suoraan k.o moottoriin, koska siihen tehty.

Tai RWD Motorsportilta XE / T5 adapterikotelo, jolloin voi käyttää cossu-sierran tai Mustangin laatikkoa. Huom pitää olla vakiolla 7 astetta kallistetulla pulttijaolla.

Tai bakaksel.se firmasta tilaten BMW E36 M3 laatikko sovitettuna XE-jakoon. Tämä on kaikkein kestävin näistä.

Itsellä ollut projektin alla ties kuinka pitkään X30XE:n ja BMW E30 M3 sport getragin naittaminen XE/Ford kytkinkotelolla ja välilaipalla, etenee joskus.... Muttei Omegan koriin.

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 20:02
Kirjoittaja Samiainen2
Käykö tuo xe/bmw m3 laippa c20ne koneen jakoon? Huono tuo ruotsin taito niin ei ymmärrä mitään noista sivuista olevista tarjokkaista :D

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 16 Huhti 2013, 11:34
Kirjoittaja telwin
Samiainen2 kirjoitti:Käykö tuo xe/bmw m3 laippa c20ne koneen jakoon? Huono tuo ruotsin taito niin ei ymmärrä mitään noista sivuista olevista tarjokkaista :D
Käy

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 02 Loka 2013, 21:48
Kirjoittaja Ville
Minulla olisi muuten ylimääräinen BMW M5 6-vaihteinen Getrag, jossa on melko pitkä kutonen, eli halpaa ajoa motarinopeuksissa :D Loota on siis 400hv/550Nm koneen jatkona ollut, ja kestää vähän rajumpia kuutosiakin helposti. Siihen löytyy välilaippa ihan suomesta, jolla saa suoraan OHC/dohc/V6 moottorin kiinni. Jos tarvetta niin laita vaikka privaa

Loota sopii Omegan kardaanitunneliin ilman korimuutoksia, kardaani tarvitsee pientä viilausta käydäkseen tähän laatikkoon

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 15 Loka 2013, 10:28
Kirjoittaja Sämä
Onko jollain ihan konkreettisia lukuja sanoa millä on R25/R28:t porsineet?

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 15 Loka 2013, 11:26
Kirjoittaja jusa_^
motorsport kirjoitti:


Tai bakaksel.se firmasta tilaten BMW E36 M3 laatikko sovitettuna XE-jakoon. Tämä on kaikkein kestävin näistä.
Mikä ton laatikon mallimerkintä on?

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 09 Marras 2013, 22:05
Kirjoittaja jusa_^
jusa_^ kirjoitti:
motorsport kirjoitti:


Tai bakaksel.se firmasta tilaten BMW E36 M3 laatikko sovitettuna XE-jakoon. Tämä on kaikkein kestävin näistä.
Mikä ton laatikon mallimerkintä on?
???

Re: Omega V6 manuaalivaihteisto

Lähetetty: 10 Marras 2013, 08:47
Kirjoittaja jarkkis
Sämä kirjoitti:Onko jollain ihan konkreettisia lukuja sanoa millä on R25/R28:t porsineet?
Taitaa olla vähän vaihtelevia kokemuksia, joillaki hajoaa jo 200hp tehoilla ja joillaki kestää sit rajumpaaki käyttöä ja tehoja :)

Noi r25/28 laatikot niin halpoja nykyään ja helppoja vaihtaa et kyllä mä ainaki sellasen kelpuuttaisin ihan yli 300hp tehoillekki.