Etuveto autoon takaveto moottori

Keskustelua tekniikan vaihdoista
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

sikamakee mini... :smile:

429 = n 7l cadillac v-8 + th425 etuvetosalkku johonkin sopivaan koppaan :smile:
iso on kyllä paketti mutta siinä on osat valmiiksi

(kaverilla on entisöity 67 eldorado ko tekniikalla, on muuten hyvä kyyti vm67 autoksi)
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Juu oishan se kyllä makee normaalisti etuvetoauto joka vetää edestä niin vetäiskin takaa. Sehän vois onnistua aika helpostikkin tekemällä korinvaihdon takavetoiseen autoon. Papereissa omega, ulkonäkö e kadett. Tai sit neliveto samalla periaatteella tbo calibra/vectra korinvaihtoon.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
-TH-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 340
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja -TH- »

...tai sitten sen caddy-tekniikan vaihtoehdoksi, 455 cid + etuvetohässäkät oldsmobile toronadosta. eihän se muutos periaatteessa ole kummoinen - pistää koko etuveto kilkkeeet taakse ja samalla tulee tarkkaan säädettävät auraukset...taitaa olla enempi hommaa saaha leimaan :wink: vaikka eihän tällainen mitään korinvaihtoja vaadi..
kilpureissahan tällasia on paljonkin, tosin eurokoneilla yleensä. olen tosin nähnyt impin,jossa oli hondan 16V kone ym.hilut ja paketti oli takana.

<font size=-1>[ This Message was edited by: -TH- on 2002-08-08 21:49 ]</font>
tvs
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 03 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja tvs »

ei taida enää onnistua, kävin kysymässä saako vectraan vaihtaa calibran korin niin sanoivat että ei saa vaihtaa kuin saman mallisarjan korin...
eli eipä taida enää saada tehdä edes cobra-taunuksia eikä rantakirppu-kuplia..

<font size=-1>[ This Message was edited by: tvs on 2002-08-09 02:36 ]</font>
-TH-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 340
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja -TH- »

no ei ainakaan kuplia kirpuiks...
mutta mikä se on kun pitää vouhottaa siitä korinvaihtojutusta. unohtaa sellaset ja tekee "vain" tekniikan vaihdon.saahan sitä koria muokata pohjastakin.ota etuvetoautosta takaa pohja pois ja sovita uusi tekniikka paikkaansa.lopuksi verhoile pellit nippuun...
Mawerick
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Moniko on nähnyt 4-vetoista Mantaa?

Käsittääkseni tehdas valmisti yhden(!) prototyypin?

Mahtaisiko moinen onnistua, esim. 4-veto Sierrasta etuakselisto jne.?

Siinähän sitä olisi ihmettelemistä kun takavetoauto poistuukin paikalta, jopa liukkaalla :grin:
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Siis teoriassa, ja käytännössäkin nuo toki onnistuu... leiman kanssa nyt on vähän niin ja näin...
(No, corsaan 3,0 24v suora kutonen poikittain lienee teoriassakin mahdotonta :smile: )

Otetaan siis riittävä määrä putkea, johon haluttu tekniikka kiinnitetään, ja sen jälkeen siihen ympärille asennetaan haluttu kori tarvittavin modifikaatioin.
Onhan jäykkiä akseleita korvattu linkkuakseleilla, torque-tube härdelleitä vaihdettu oikeiksi nelilinkeiksi... ei siinä uksi kardaanitunneli pitäis tehdä edes tiukkaa... siis puhtaasti tekniseltä kannalta.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Olihan Blitz Hitsissäkin Kadett D turbo 4x4 phase 5 20let-tekniikalla ja nelivedolla... ja ei ollut Suomikaan outo paikka kaverille, mm Tunex oli tuttu paikka... :smile:

Kuva
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Manta-Maniac »

Onhan niitä tehtykin jo tuolla ulkomailla kivannäköisiäkin pelejä takatuupparien koneilla. Tässä oli netissä "Lotus Calibra" yksillä sivuilla...
Siinäpä aika unelma autoksi!
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Tuohon Kadettiin on muistaakseni vaihdettu Calibran pohjalevy.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'
Viestit: 655
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kadett2.0i »

toi crossi calibra mistä ata mainitsi on mun sedän auto ja siinä ei kyllä ole mitään muuta calibraa, kuin se kori. kaveri tuli pari tuntia sitten tunexilta ja toi mukanaan calibran 16v turbo tekniikan, jota huomenna ruvetaan laittaan b asconaan, tulee olenn yksi suomen nopeimmista b ascoista ja ilmeisesti ainoa 16v, joka on kilvissä. toivottavasti valmistuu ennen viimesiä ratapäiviä.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

On 2002-08-09 23:57, kadett2.0i wrote:
toi crossi calibra mistä ata mainitsi on mun sedän auto ja siinä ei kyllä ole mitään muuta calibraa, kuin se kori. kaveri tuli pari tuntia sitten tunexilta ja toi mukanaan calibran 16v turbo tekniikan, jota huomenna ruvetaan laittaan b asconaan, tulee olenn yksi suomen nopeimmista b ascoista ja ilmeisesti ainoa 16v, joka on kilvissä. toivottavasti valmistuu ennen viimesiä ratapäiviä.
Ei saa ihmisiä kiusata noin! :evil:
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'
Viestit: 655
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kadett2.0i »

Ei ollu mitään kiusaamista, vaan ihan tosi juttu. Yötä päivää on tehty ja kone on jo paikallaan ja sähköjä vedetään, mutta varmaan menee ainakin viikko ennen kuin koitetaan käymään. Mutta hyvin se sinne sopii, konepelli on ainoa mikä ei sovi enään kiinni, eli joko kauhee skuuppi tai dieselin pelti.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Niin niin ei saa ihmisiä kiusata tuollaisilla koneen vaihdoilla, ja varsinkaan kun se kone tulee sellaiseen autoon.

Tulihan tuota kuolattua :wink: A Mantaa viikonloppuna jossa vakio turbo Calibran tekniikka kiinni. Oli Kalajoella West Coast Street Cupissa.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Mistäs sällit muuten meinaa vetää pakoputken ? On aikamoinen homma vetää 3" downpipe siitä startin ja rattiakselin välistä...

Cihhiläisen kanssakin ihan "oikean pakoputken" vetäminen on hieman taidetta, vaikka repsikan puolella on sentään tilaa.
Vastaa Viestiin