A omega moottorinvaihto
Re: A omega moottorinvaihto
Mistäs opelin nelos koneesta sais yhtä helpolla tehoa kun Saabin koneista...?
Re: A omega moottorinvaihto
mikä on helpolla? ja paljonko sitä tehoa pitäs saada?
ite tekisin helpoimmalla eli vaikka x20xevistä, h profiilit sisälle ja c20letin männät on lujat tai z20let, ahtimen valinnat jne sitte sen mukaan mitä luokkia sitä voimaa haluaa, säädettävä moottorinohjaus ja viinaa tankkii
ite tekisin helpoimmalla eli vaikka x20xevistä, h profiilit sisälle ja c20letin männät on lujat tai z20let, ahtimen valinnat jne sitte sen mukaan mitä luokkia sitä voimaa haluaa, säädettävä moottorinohjaus ja viinaa tankkii
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: A omega moottorinvaihto
Eli eikö toi setuppi minkä sanoit maksa sen 2k äkkiä? 300hp riittää alussa hyvin.
Re: A omega moottorinvaihto
vakio moottoriin ahdin ja moottorinohjaukset jne jos 300 riittää menee vielä vakio bensapumppukin , ite käyttäsin auki ja vaihtasin kanget ja männät.. kumminki kestäs sitte yli 500 jos innostuu ponnistaan ilman et tarvii aukoa, omppu ei hirveesti sillä 300hp liikahda
hintalappua näihin on aika hankala sanoa, mitä sattuu käytettynä löytyyn ja mitä pystyy ite tekeen, ei se saappi autuaaksi tee
hintalappua näihin on aika hankala sanoa, mitä sattuu käytettynä löytyyn ja mitä pystyy ite tekeen, ei se saappi autuaaksi tee
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: A omega moottorinvaihto
pienempi ahdin ja ois laittanu ahtimen alapuolelle nii ois tilaa erillailla
tämä tulee bmw nokilla vanos kannella, nokat ja ajotukset erit kumminki mitä vakiot, kampura ja männät kans bmw originel partsia ja tarkotus h profiilit vaan nakata sisään strokeri kampuran kans, voimaa pitäs saada sopivasti
tämä tulee bmw nokilla vanos kannella, nokat ja ajotukset erit kumminki mitä vakiot, kampura ja männät kans bmw originel partsia ja tarkotus h profiilit vaan nakata sisään strokeri kampuran kans, voimaa pitäs saada sopivasti
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: A omega moottorinvaihto
Ainoa miten järkeväksi käyttää opelin konetta on ostaa omega missä turbo mosa ja siirtää siitä tekniikka omaan autoon.
Re: A omega moottorinvaihto
No nii eikun turbo omegaa ettimään
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: A omega moottorinvaihto
Toi on totta ja tehotavoite määrittelee loput. Aski ja kytkin näissä Ei-BMW koneissa on osittainen ongelma, kun ton Omegan oman askin kesto on kuitenkin rajallinen. Nykyään on hitsareita ympäri Suomen jotka hitsailee uusia kytkinkoppia noihin BMW vaihteistoihin, joten ei sekään nyt sitten loppuviimein ole varsinainen ongelma kun siitä selviää ihan kohtuullisella rahalla.
Vähän tekis mieli tiputtaa tommonen Saban kone taas B Omegan keulille, mutta ei se ~220hp ny suoranaisesti sit tönää kuitenkaan erityisen raivokkaasti Sitten taasen 400hp nostaa kustannuksia kytkimen, vaihteiston, kardaanin, ahtimen, pakosarjan, suuttimien, bensapumpun ja säädön verran. Noiden lisäksi se kone on ihan fiksua käyttää auki, planata pinnat sekä vaihdella tiivisteet, männänrenkaat ja laakerit. Kokonaisuudessaan noista muodostuu jonkinlainen rahakasa.
Se lienee taasen kiinni omista mieltymyksistä, että riittääkö ~220hp vai haluaako enemmän. Saban kone vakioraudalla kestää ton tehosena about ikuisesti ja lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä sekä on myös halpa. Sen jälkeen kustannukset nousee enemmän tai vähemmän. Ahdettu 220hp x20xev kestää E85 ajoa kanssa varmaan tosi hyvin, mutta siihen tarvitsee hommata noi ahtamishilut. Todennäköisesti ne saanee samalla rahalla kuin mädän turbo NG900.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: A omega moottorinvaihto
näinpä, kaverin asconalla kävin kesällä ajaan missä pikku mitsulla 2.3t mosa, 2500 kiekassa oli jo 300nm missä joutu jo rajottaan vääntöjä, olikohan jotai 540nm vääntöä ja ahdin tukkoon, omegan aski ei kovin kauaa jaksanu tuossakaan korissa
samaten aeron asetelma ja sintteri alko luistaan... sen vaan ku tietää ku pääsee ahtamisen makuun nii aina sitä vois voimaa enempi olla
samaten aeron asetelma ja sintteri alko luistaan... sen vaan ku tietää ku pääsee ahtamisen makuun nii aina sitä vois voimaa enempi olla
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: A omega moottorinvaihto
Siksi olisikin hyvä miettiä etukäteen mitä haluaa ja mitä se vaatii.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: A omega moottorinvaihto
300hp riittää hyvin. Oli joku 280-290hp 150kg painavamassa kopassa kuin omena on ja kyseinen auto liikkui hyvin. Jos päättää. käyttää opelin konetta eikös siinä oo sitten melkeen sama määrä sähkötöitä jos siihen vaihtaa ecu boxin vs saabin mosa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A omega moottorinvaihto
Saabin motissa nimenomaan valmiina TURBO ja helposti säädettävissä oleva moottorin ohjaus joka riittää pitkälle.
Miinuksena rajatumpi kierrosalue.
Eli jonkin ooppelin vapari motin ahtamiseen verraten huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu jossa pitäisi rakentaa ja laittaa ohjaus.
Miinuksena rajatumpi kierrosalue.
Eli jonkin ooppelin vapari motin ahtamiseen verraten huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu jossa pitäisi rakentaa ja laittaa ohjaus.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A omega moottorinvaihto
Kyllä se ompun oma loota sen 300hp kestää järkevällä käytöllä ja liukkailla renkailla enemmänkin. Pitikös tästä tehdä kilpi peli?
Re: A omega moottorinvaihto
C20Let sisään vaan On turbo valmiina, kestää enempi kuin xev, helppo upgradeta tarpeen vaatiessa, nakkaa sisään h-profiilit jos jännittää vakiokanget, mutta mukisematta ne tuon 300hv ottaa jos ei aleta alaväännöllä hulluttelee
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A omega moottorinvaihto
Kokonaisesta siviili let +300tkm padasta joutuu yli tonnin maksaman
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.