Vectra A turboksi?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Vectra A turboksi?
Miten onnistuu A Vectra saada turbona muutoskatsastettua? Mikä on vertailumalli? Kartoitan tässä Vectra A, Astra F/G, turbottamista. kun sopiva auto on vielä etsinnässä niin olisi hyvä tietää mihin aihioihin olisi helpoin saada leima. Mitähän A Vectra vaatisi ja miten osia saatavilla? X20XEV tulisi koneaihioksi kun siihen hilppeitä löytyy..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra A turboksi?
No tässä alkua mihin saa muut jatkaa ja täydentää
Xev vaatii F16/18/20/ laatikon ja vetarit eli 1,6 vectraan tai astraan ei mene samalla lootalla
Vectra a 204hv x1,2=
Calibra samoin mutta pienempi ilmanvastus ja koreja löytyy kun saatanan rallimiehet niitä koneiden takia raiskanneet. Levyt edessä jtn 280mm ja takana levyt myöskin.
Jarrut eteen ja taakse sekä abs ainakin
Astra F 150hvx1,2=
Diiseli farkussa esiintyy paksumpaa vakaajaa
Astra G 2,0turbo
Corsa B 109x1,2 eli omavalmistetta vaatis xel kannella teetetyt vetarit ja kaikkee muutakin ja abs jarrut ja vakaajat jotka onneksi sa diiselistä.
Xev vaatii F16/18/20/ laatikon ja vetarit eli 1,6 vectraan tai astraan ei mene samalla lootalla
Vectra a 204hv x1,2=
Calibra samoin mutta pienempi ilmanvastus ja koreja löytyy kun saatanan rallimiehet niitä koneiden takia raiskanneet. Levyt edessä jtn 280mm ja takana levyt myöskin.
Jarrut eteen ja taakse sekä abs ainakin
Astra F 150hvx1,2=
Diiseli farkussa esiintyy paksumpaa vakaajaa
Astra G 2,0turbo
Corsa B 109x1,2 eli omavalmistetta vaatis xel kannella teetetyt vetarit ja kaikkee muutakin ja abs jarrut ja vakaajat jotka onneksi sa diiselistä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra A turboksi?
Nelikossa vertailumalli on tuo c20let eli 204 heppaa ja etuvedossa V6 eli 170.1,2sorsa kirjoitti: Vectra a 204hv x1,2=
Calibra samoin mutta pienempi ilmanvastus ja koreja löytyy kun saatanan rallimiehet niitä koneiden takia raiskanneet. Levyt edessä jtn 280mm ja takana
Etuveto Calibran saa aika pienillä muutoksilla vastaamaan V6 mallia. Eteen 284mm levyt ja niille käypöset satulat ja isompi jarru pääsylinteri. Omalla kohdalla ei tarvinnut alkaa napoja vaihtamaan jos nuo pitää vaihtaa niin sitten taakse myös uudet laikat
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Onkohan V6 mallissa nelipulttiset navat(onko A-Vectrassa missään viisipulttisia)?DEAD kirjoitti:Nelikossa vertailumalli on tuo c20let eli 204 heppaa ja etuvedossa V6 eli 170.1,2sorsa kirjoitti: Vectra a 204hv x1,2=
Calibra samoin mutta pienempi ilmanvastus ja koreja löytyy kun saatanan rallimiehet niitä koneiden takia raiskanneet. Levyt edessä jtn 280mm ja takana
Etuveto Calibran saa aika pienillä muutoksilla vastaamaan V6 mallia. Eteen 284mm levyt ja niille käypöset satulat ja isompi jarru pääsylinteri. Omalla kohdalla ei tarvinnut alkaa napoja vaihtamaan jos nuo pitää vaihtaa niin sitten taakse myös uudet laikat
Astra G olisi ehkä helpoin kun aihiona olisi X20xev malli. Vetoluistonesto(TC) ei liene pakollinen varuste vaikka sellainen on alun perin xev ja let astrojen varuste?
Re: Vectra A turboksi?
V6 ja Turbo -malleissa on 5x110 navat.lauantaijokeri kirjoitti: Onkohan V6 mallissa nelipulttiset navat(onko A-Vectrassa missään viisipulttisia)?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Eli jos helpolla haluaa päästä niin xev kone turbotettuna pitäisi saada 150hv papereilla muutoskatsastukseen. Itsellä on kyllä C20XE koneinen vectra a josta saisi tarvittavat osat muutokseen alustan ja jarrujen osalta mikäli ne poikkeavat xev Vectrasta. Meneeköhän omavalmistemoottorina läpi, verrataanko jotenkin alkuperäiseen moottoriin?Enochian kirjoitti:V6 ja Turbo -malleissa on 5x110 navat.lauantaijokeri kirjoitti: Onkohan V6 mallissa nelipulttiset navat(onko A-Vectrassa missään viisipulttisia)?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra A turboksi?
Omavalmisteena rinnastetaan moottorinvaihtoon ja tarvit tehonmittaustodistuksen sekä osoituksen osien alkuperästä. Eli penkität sen nippa vaijerissa tai lauta polkimen allalauantaijokeri kirjoitti:Eli jos helpolla haluaa päästä niin xev kone turbotettuna pitäisi saada 150hv papereilla muutoskatsastukseen. Itsellä on kyllä C20XE koneinen vectra a josta saisi tarvittavat osat muutokseen alustan ja jarrujen osalta mikäli ne poikkeavat xev Vectrasta. Meneeköhän omavalmistemoottorina läpi, verrataanko jotenkin alkuperäiseen moottoriin?Enochian kirjoitti:V6 ja Turbo -malleissa on 5x110 navat.lauantaijokeri kirjoitti: Onkohan V6 mallissa nelipulttiset navat(onko A-Vectrassa missään viisipulttisia)?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Täytyy vain katsella sopiva aihio mihin koneen värkkää.. A vekku x20xev:llä tiedossa lähinnä koneen takia, saa nähdä missä kunnossa kori on kun pääsen auton näkemään. Alun perin ajatuksena oli G-Astra.. riippuu millaisia aihioita on kohtuu hinnalla saatavilla.
Täytyy tällätä tiiliskivi kaasupolkimen alle tehon mittaukseen. Penkissä täytyisi käyttää joka tapauksessa kun ohjelmoitavan moottorinohjaimen säätää.
Täytyy tällätä tiiliskivi kaasupolkimen alle tehon mittaukseen. Penkissä täytyisi käyttää joka tapauksessa kun ohjelmoitavan moottorinohjaimen säätää.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Tutkin tuossa Järviseltä saamia tietoja ja siitä kävi ilmi että jos Astra G vertailumallina jos käyttää X20xer(118kw) konetta, ei tarvitse jarruja muuttaa mitenkään, kaikki on näissä samat kuin x20xev malleissa. Oliko turbon asentamiselle jokin minimi laskennallinen tehonkasvun prosenttiluku vai kelpaako pelkkä penkitystodistus? Nythän teho kasvaisi 100kw->118kw, pitäisi olla uskottavan rajoissa? Vectra A;n kohdalla teho saisi nousta 100kw->110kw jotta ei tarvitsi etujarrusylintereitä, jarrulevyjä, jarrutehostinta, napoja, vanteita ym ruveta etsimään ja vaihtamaan.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Jarrutehostinta ei tarvitsisi vaihtaa Vectraan vaan pääsylinteri isommaksi..
Re: Vectra A turboksi?
Pyydä eroavaisuuslappu gmltä niin näkee suoraan mitä tarvii vaihtaa tuo ei ainakaan 3v sitten maksanut mitään. Kippos valmistenumeron annat ja pyydät samaan lappuun v6sen ja punaraita eroavaisuudet nykyiseen.
Täällä ovat vaatineet 0.5barin ahtoja omavalmiste turbokoneeseen ja viimeksi kun kysyin niin ei osannut ahtojen määrää sanoa mutta piti kumminkin olla jonkun verran ja näkyvillä siinä penkkilapussa. Ja 2l alakerta ja kirjaa että 1.8kansi niin voi vapari tehot uskoa matalimmiksi kuin tuo 136.
Täällä ovat vaatineet 0.5barin ahtoja omavalmiste turbokoneeseen ja viimeksi kun kysyin niin ei osannut ahtojen määrää sanoa mutta piti kumminkin olla jonkun verran ja näkyvillä siinä penkkilapussa. Ja 2l alakerta ja kirjaa että 1.8kansi niin voi vapari tehot uskoa matalimmiksi kuin tuo 136.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Vectra A turboksi?
Tätä ei kyllä oikein ymmärrä mitä ollaan hakemasa...? Turbo pitää saada ja tehoa lisää siten ettei tarvis jarruihin koskea?
Minusta vaan paljo tehoa + paskat jarrut on aika huono yhistelmä...
Minusta vaan paljo tehoa + paskat jarrut on aika huono yhistelmä...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Ei kait katukäytössä yleensä peräkkäisiä jarrutuksia kovasta vauhdista paljoa tule? Kyllä X20XEV mallin jarrut riittää katukäytössä eivätkä mitkään paskat ole vakiona jos ovat kunnossa. Autosta ei ole tulossa kilpa-autoa mihinkään sarjaan. Pikkupiristystä vain vakioon nähden, vakio turbo joka maksimissaan riittää 250hv asti! Osia tuli sopivasti käsille ja rakentamisen iloa lähinnä, ylinopeussakkoja olen yhden saanut ja sekin oli 92km/h alamäessä 80km/h alueella. Vanhoja autoja laitellessa tulee raja myös työmäärän ja hinnan kanssa mitä kannattaa tehdä.|777| kirjoitti:Tätä ei kyllä oikein ymmärrä mitä ollaan hakemasa...? Turbo pitää saada ja tehoa lisää siten ettei tarvis jarruihin koskea?
Minusta vaan paljo tehoa + paskat jarrut on aika huono yhistelmä...
Re: Vectra A turboksi?
Missä kohdin?lauantaijokeri kirjoitti:Vanhoja autoja laitellessa tulee raja myös työmäärän ja hinnan kanssa mitä kannattaa tehdä.
JEEEEEEEEEEEEE!
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Siinä vaiheessa kun tehokkaamman, paremman ja uudemman saa halvemmalla(ilman oman työn kustannuksia), tämä koskee vain itseäni, jokainen tekee tietysti niin kuin itse haluaa.Keme kirjoitti:Missä kohdin?lauantaijokeri kirjoitti:Vanhoja autoja laitellessa tulee raja myös työmäärän ja hinnan kanssa mitä kannattaa tehdä.
X20XEV G-Astrassa on samat jarrut kuin X20XER(160hv) joten ei niitä tehdaskaan ole ihan paskoina pitänyt, siihen ajatukseni liittyi. Englannista saa kyllä isompia jarruosia mutta samalla on päivitettävä rengaskooksi 16" jotta jarrulaikat sopivat sisälle. Kohta homma menee siihen että halvemmalla saa valmiita turbo H-Astroja..