Vectra A turboksi?
Re: Vectra A turboksi?
Halvin helpoin ja järkevin juttu turbottaa A Vectra on ottaa 185 HV Saab 900 josta ottaa moottorin, voimansiirron, tolpat ja taka-akselin Vectraan, onnistuu bolt on koska ovat samalle pohjalevylle tehtyjä...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Joo, se on yksi vaihtoehto. Mietityttänyt tässä on vain se että kuinkahan painava se Saab kone on verrattuna X20XEV:hen nähden?telwin kirjoitti:Halvin helpoin ja järkevin juttu turbottaa A Vectra on ottaa 185 HV Saab 900 josta ottaa moottorin, voimansiirron, tolpat ja taka-akselin Vectraan, onnistuu bolt on koska ovat samalle pohjalevylle tehtyjä...
Ja oma projekti perustuu siihen että minulla on jo Z20LET koneen turbo, suuttimet, ahtoputket, cooleri, männät kiertokankineen(vakio osat, ei mitään HiPo osia).. sekä nyt A-Vectra X20XEV, peltisellä yksiosaisella öljypohjalla..
Näillä osilla pitäisi saada pirteä katuauto, ei mitään tykkiä. Kone on tarkoitus tehdä tuosta Vectran koneesta mutta mihin koriin sen laitan on vielä mietinnässä, siksi pohdin mitä muutoksia mihinkin koppaan tarvitsee tehdä.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Miten sait isommat jarrut 4-pulttisille vanteille? laikkoihin uudet reiät pyöränpulteille? Vai saako jostain isompia(284mm)etulevyjä jotka passaa alkuperäisiin 4-pulttisiin napoihin? Takajarrulevyt ja muut jarruhilppeet ovat samat x20xev ja V6 etuvetomallissa(260mm, v6 neliveto ja 204hvturbo 270mm takalevyt)DEAD kirjoitti:Nelikossa vertailumalli on tuo c20let eli 204 heppaa ja etuvedossa V6 eli 170.1,2sorsa kirjoitti: Vectra a 204hv x1,2=
Calibra samoin mutta pienempi ilmanvastus ja koreja löytyy kun saatanan rallimiehet niitä koneiden takia raiskanneet. Levyt edessä jtn 280mm ja takana
Etuveto Calibran saa aika pienillä muutoksilla vastaamaan V6 mallia. Eteen 284mm levyt ja niille käypöset satulat ja isompi jarru pääsylinteri. Omalla kohdalla ei tarvinnut alkaa napoja vaihtamaan jos nuo pitää vaihtaa niin sitten taakse myös uudet laikat
Eli jos penkittää Vectra A x20xev(turbolla) max 170hv niin riittää etujarrut 284mm ja 52mm etusylinterit 54mm etusylintereiksi ja isompi pääsylinteri, näin tulkitsin.. menikö näin?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
4-pulttisille navoille.. alkaa illasta näemmä väsy painamaan..
Re: Vectra A turboksi?
Tilasin 4x100 jaolla olevat 284mm levyt mtechiltä ja laitoin turbon satulat ihan Plug and play. Ja 204 heppaa saa ottaa pihalle. Toki jotkut saaneet semmoset eroavaisuuslaput joissa mainitaan myös 5-pulttiset navat joten sitten menee enemmän vaihtoon.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra A turboksi?
5-pulttisia napoja saa käyteetynä eteen suht helposti kun sama napa ja sama laakerikin sille on calibra, vectra a,
5x110 V6 ja turbo malleissa. Taakse kannattanee ostaa uudet jos tarvii about 100e kpl jonain vähän kunnollisempana osana.
Ja se m-tech levy on ihan kilpailu kykyinen vaihtoehto.
Ilmeisesti opc merivan 4x100 kun 284mm ?
Minusta calibra turbo 5x110 oli 288mm ?
5x110 V6 ja turbo malleissa. Taakse kannattanee ostaa uudet jos tarvii about 100e kpl jonain vähän kunnollisempana osana.
Ja se m-tech levy on ihan kilpailu kykyinen vaihtoehto.
Ilmeisesti opc merivan 4x100 kun 284mm ?
Minusta calibra turbo 5x110 oli 288mm ?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra A turboksi?
Riippuu vuosimallista onko 284 vai 288 samoin v6sen kohalla. Volskissa ois kansa 282 laikka 4x100 jaolla mutta 57.1mm keskiöllä ja joka suunnilleen ois käypänen ja sitten toki nuo merivan levyt. Tiedä mitkä lie alkujaan nuo mtechin laikat mutta niissä tulee keskiöön sovite olkohan levyn oma reikä jotain 60mm
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra A turboksi?
Samalla kun jarrut muuttuu 284 -> 288 muuttuu napakin samaksi kun B-Vectrassa. 288 levy ei mahdu vanhaan napaan.
Jostain Fiatistakin löytyy 284 levy 4x98 jaolla.
Jostain Fiatistakin löytyy 284 levy 4x98 jaolla.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Ilmeisesti myös B-Vectran V6(ja turbo? motonetin luettelo) samat jarrut kuin A-Vectrassakin?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Mistä niitä mtech jarrulevyjä saa?
Re: Vectra A turboksi?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra A turboksi?
Multa löytyy vähän ajetut 284mm etulevyt joihin on porattu 4x100 jako. Pitäisi löytyä myös keskiöihin sorvatut rinkulat jotka keskittää levyn. Laita privaa jos kiinnostaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Täytyy ensin varmistaa pitääkö olla 5-pulttiset navat muutoskatsastukseen. Takanavat kävisi Astra-G ja Vectra-B 5-pulttisista motonetin luettelon mukaan. Etujarrut kävis ehkä myös Vectran 5-pultti malleista(4mm isompi halkaisija, 288mm), etupyöränlaakeri on eri kuin 4-pultti A-Vectrassa eli ei ehkä ei käy A-Vectran x20xev:n tolppaan, oisko ulkokehä isompi?vectraTBO kirjoitti:Multa löytyy vähän ajetut 284mm etulevyt joihin on porattu 4x100 jako. Pitäisi löytyä myös keskiöihin sorvatut rinkulat jotka keskittää levyn. Laita privaa jos kiinnostaa.
Re: Vectra A turboksi?
Ok. Mä sain aikoinaan menemään leimasta 4 pulttinavoilla mutta jälkeenpäin vaihdoin 5 pulttisiin jotta vannevalikoima olis laajempi. Aluksi mulla oli siis noi 4 pulttisiksi poratut levyt jotka käy kyllä edelleen 5 pulttiseenkin. Vaihdoin zimmermanit tilalle niin noi jäi ylimääräisiksi.lauantaijokeri kirjoitti:Täytyy ensin varmistaa pitääkö olla 5-pulttiset navat muutoskatsastukseen. Takanavat kävisi Astra-G ja Vectra-B 5-pulttisista motonetin luettelon mukaan. Etujarrut kävis ehkä myös Vectran 5-pultti malleista(4mm isompi halkaisija, 288mm), etupyöränlaakeri on eri kuin 4-pultti A-Vectrassa eli ei ehkä ei käy A-Vectran x20xev:n tolppaan, oisko ulkokehä isompi?vectraTBO kirjoitti:Multa löytyy vähän ajetut 284mm etulevyt joihin on porattu 4x100 jako. Pitäisi löytyä myös keskiöihin sorvatut rinkulat jotka keskittää levyn. Laita privaa jos kiinnostaa.
Jos sun tarvii navat vaihtaa niin V6 A Vectran navat sopii suoraan taakse ja on 5 pulttiset.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Vectra A turboksi?
Alustassa ei liene muita eroja kuin jarrut? Mitenkä kriittisiä mahtavat olla rengaskoon suhteen?