Sivu 1/2

A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 14 Syys 2015, 08:28
Kirjoittaja opel-kardaani
Pari kysymystä olis aiheeseen liittyen käykö f10 corsan vakio laatikon vetarit f13cr lootaa onko niillä eroja?
Sitten Irmscherin ruiskuja on kahdella kassuläpällä ja yhdellä kumpi on parempi vai onko mitää merkitystä tehojen/virtausten suhteen
Eli 1.6se tulee corsa nokalle pienillä piristyksillä vähän isommat suuttimet irmelin ruutalla peltisarja läpivirtaavilla pöntöillä 2" putkisto,( ehkä vauhtipyörän kevennys) penkitys laput tulee aikanaan tänne kun projekti valmistuu :lol:

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 14 Syys 2015, 09:00
Kirjoittaja Juho M-P
VAuhtipyörää ei kannata keventää, et saavuta yhtään mitään paitsi huonomman liikkeellelähdön. On jo muutenki niin kevyt.
Irmscherin ruiskussa on aina kaksoiskaasuläppä, yksiläppäinen on 16SE:stä ja huomaa kannen ja imusarjan kanavien muoto!

Mulla on B-Asconassa 16SV lohko, C16SE kansi 0,8mm laskettuna ja nokkana uusi 1.3S keppi. Ruiskuna oli 1.3 Irmscher, tosin se veti rajusti laihalle ja ilmamassamittari alkoi rajoittaa. Nyt on oikeestaan täysin 18E ruiskusarja suuttimia lukuunottamatta, mutta nekin tulee vaihtumaan isommiksi.

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 14 Syys 2015, 09:45
Kirjoittaja opel-kardaani
Kiitos tästä tiedosta eli ei kevennetä vauhtipyörää mut eikös kun yks ruisku on se on 1.6vekkulista nii ei pitäs olla kanavien kanssa ongelmia 1.3 jos olis niin tarvis kohdistaa?
Eka projekti nii kaikki vinkit on enemmän kun terve tullutta!

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 14 Syys 2015, 10:29
Kirjoittaja Juho M-P
Jos sulla on 16SE kansikin niin todellakin sulla on ongelmia tiedossa. Siinä ei Irmscherin imusarja auta. Katoppas sitä kantta ja sen imukanavia ja vertaa siihen irmelin imusarjaan

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 14 Syys 2015, 11:37
Kirjoittaja opel-kardaani
Ilmeisesti 1.6se kannessa oli kantikkaat kanavat ja irmelin ruutassa pyöreät vai toisin päin. Eli kansikin sit ilmeisesti hankittava.

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 14 Syys 2015, 15:22
Kirjoittaja Juho M-P
1.2 ja 1.3 kansissa on D:n muotoiset kanavat, niihin on oma imusarja irmelillä
1.4 ja 1.6SV kansissa on neliönmuotoiset kanavat, niihin löytyy myös irmelin imusarja

1.6SE kannessa on pyöreät kanavat ja siihen ei sovi muu kuin oma imusarjansa.

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 15 Syys 2015, 08:59
Kirjoittaja opel-kardaani
Näillä näkymin pistän 1.6se lohkon päälle 1.4 kannen ja siihen kylkeen irmelin ruutan
Siksi en pistä 1.6se ruiskua koska sitä ei ole,oli myyty aijemmin ennekö pääsin ostamaan moottorin..

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 15 Syys 2015, 15:22
Kirjoittaja Juho M-P
No onko sulla imusarjaa siihe 16SE kanteen? Se kansi kun on paaljon virtaavampi ja 1.4 kannella tulee aika rajut puristukset.

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 16 Syys 2015, 06:57
Kirjoittaja opel-kardaani
Ei ole ruisku hiluja 1.6se moottoriin siksi irmelin ruuttaa kylkeen eipä ne älyttömäks nouse puristukset samalla tulee lisä ruutia kansi toki käy ammatilaisella laitettavana/mitattavana ja tehdää virtauksiltaan vastaamaan 1.6se kantta..

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 16 Syys 2015, 16:10
Kirjoittaja hukkis
Noissa ylempänä olevissa alakerta/kansi/imusarja kombinaatioissa törmäät sovitusvaikeuksiin,kuten tuossa on jo pariin kertaan todettu. Jos haluut homman tehdä helpolla ja toimivasti,osta c16se moottorinen romuauto(saanee n.200-300e). Siitä saa tekniikan ruiskuineen,joka on helppo kytkeä,eikä ole mekaanisia ilmamäärämittareita sun muita ylimääräsiä liikkuvia osia. Tuo ruisku on todettu jo monessa koneessa joustavaksi ja toimivaksi paketiksi.
Samasta autosta saat luultavasti otettua isommat jarrukamat.
Itellä on tällä hetkellä käytössä pari c16se ruiskulla olevaa pikkulohko-autoa,tytön peltoauto a-corsa:
-c16se alakerta
-kairattu 1,3 kansi,4mm isommat imu ja 2mm isommat pakoventtiilit,palotilaa avarrettu.
-n.12,5 puristussuhde
-catcams mieto virinokka
-1,3 irmscher imusarja
-xe sarjasta muokattu peltisarja
-xev suuttimet
Toimii kuin kello ja mukavasti tehoa pikkipyörilläkin.

Oma käyttis 5-ov. b-corsa:
-1,6 lohkoon jumpattu x18xe1 sisuskalut
-1,6se kairattu kansi ja imusarja
-n.13,5 puristussuhde
-xev kaasuläppä ja suuttimet
-280 nokka
-xe sarjasta muokattu peltisarja
-säädettävä pa-paine
-polttoaineena etanoli(talvella vähän bensaa sekaan)
Ruisku pelaa tuossakin suht hyvin,vaikka tyhjäkäynnillä alipaine onkin heikohko.
akokaasuarvot menee hyvin läpi ja koneen veto on "aika" vahvaa :lol: :lol:

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 16 Syys 2015, 18:17
Kirjoittaja Juho M-P
Mulla on se C16SE oma imusarja jossa Omegan 20SE kaasuläppä. Ruiskuna on ns. Irmscher setti 1.3:sta, mutta ilmamäärämittari ja suuttimet on 18E:stä(tai suuttimet on C20NE) eli ruisku on siis käytännössä jo täysi 18E.

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 16 Syys 2015, 18:28
Kirjoittaja opel-kardaani
Ei taho netistä ainakaan itse ole löytäny 1.6se moottorisia autoja mitä olis voinu miettiä varaosa autoks tuon moottorin ostin yheltä tutulta mikä alko rakentamaan kilpa-autoa a corsasta muita moottorin osia ei ollut kuin pelkkä moottori kaikki muut oli myyty edellisen omistajan toimesta myös laatikko, eli on tuhon tuomittu yritys irmelin ruuttaa lähtee tarjoomaan tuoho moottorii jos ei saa vastaavaa kantta mihkä tuo irmelin ruutta käy suoraan? Opel corsia löytyy taloudesta 5kpl joten osia löytyy niihinnkun vaan oisi sopivia/mitä pystyy hyödyntää projektissa..

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 16 Syys 2015, 18:30
Kirjoittaja Juho M-P
Eiku hommaat Astran C16SE imusarjan johon rakennat sen LE-Jetronicin. Kuten minäkin tein.

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 18 Syys 2015, 07:07
Kirjoittaja opel-kardaani
Joo kaikista järkevin/halvin vaihtoehto hommata tuo C16SE ruisku jostain, osto ilmoitusta laitettu meneen foorumin puolelle :)

Re: A corsan tekniikan päivitys 1.2--> 1.6se

Lähetetty: 29 Loka 2015, 12:42
Kirjoittaja opel-kardaani
Projekti edistynyt osia löytynyt hyvästi c16 astran ruisku löyty siitä lähetää työstää passelia, lootasta f13cr kaupat sovittu ja gsi jarruista myöskin, vielä kun löytäs jonkun halvan peltisepän tekemää peltisarjan tuntuu olevan kovin kiven alla ei tehdas valmisteisia ainakaa suomessa ole ollut saatavilla ei kehtois ruveta itse värkkää ku siitä tulee sit tekijänsä näkönen :D päivitän sitä mukaa tänne kun projekti edistyy/kysymyksiä ilmaantuu asian tiimoilta! :)