E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Keskustelua tekniikan vaihdoista
jani_moi
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Kesä 2015, 16:37

E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja jani_moi »

Eli tarkoituksena olisi laittaa 1.2 e kadettiin astran X16XEL Ecotec tekniikka.

Mitä lappuja tarvitsen muutoskatsastusta varten ja mikä e kadettin malli käy verrokiksi?

Projekti kiinnostaa lähinnä koska noita astroja näkyy nykyään olevan nettiautossa myynnissä jo ihan parilla sadalla ja pitäisi kadetti pelastaa mätänemästä pellon reunalta.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Vertailumallissa pitäisi olla 100 hv tai enemmän, lussuin yli sataheppainen kone taitaa olla 18SE 112 hevosellaan.

Tuosta seuraa semmoisia idiotismeja että mm. voimansiirto ja etutolpat pitäisi olla sitten isolohkomallista koska auto pitäisi muuttaa vastaamaan vertailumallia. Kannattaa etukäteen käydä konttorilla neuvottelemassa että hyväksyvätkö F15-laatikon, pienet vetarit ja pienet tolpat, kun mitään teknistä perustetta niiden ottamiseen isolohkomallista ei ole.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
jani_moi
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Kesä 2015, 16:37

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja jani_moi »

Tuomas kirjoitti:Vertailumallissa pitäisi olla 100 hv tai enemmän, lussuin yli sataheppainen kone taitaa olla 18SE 112 hevosellaan.

Tuosta seuraa semmoisia idiotismeja että mm. voimansiirto ja etutolpat pitäisi olla sitten isolohkomallista koska auto pitäisi muuttaa vastaamaan vertailumallia. Kannattaa etukäteen käydä konttorilla neuvottelemassa että hyväksyvätkö F15-laatikon, pienet vetarit ja pienet tolpat, kun mitään teknistä perustetta niiden ottamiseen isolohkomallista ei ole.
Mistähän tuohon kannattaisi kysellä sitä vertailulappua?

Onko ne astran etutolpat ja muut lähellekkään samanlaiset kuin isolohko kadettin? Jos käyttäisi törkeästi niitä hyväksi.
Mitä tarkoitat tuolla "ei ole teknisiä perusteita", jos kuitenkin pitää verrokiksi ottaa se 1.8 kadetti?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

jani_moi kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla "ei ole teknisiä perusteita", jos kuitenkin pitää verrokiksi ottaa se 1.8 kadetti?
Sitä, että esimerkiksi jos otat tekniikan Astrasta, niin siinä vaihteisto on F15 eli ns. "pieni" vaihteisto, samoin siinä on pienet vetarit ja pienet tolpat. 1,8-litraisessa Kadettissa on F16-vaihteisto eli "iso", samoin isot vetarit ja isot tolpat. Sikäli ei ole teknistä perustetta vaatia niitä isoja osia, kun ne pienet piisaavat sen uuden moottorin kanssa hienosti painavammassa Astrassa niin kyllä ne piisaisi myös kevyemmässä Kadettissa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mäkikärry
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Maalis 2019, 20:06

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja mäkikärry »

Morjens.

Itseltäni löytyy nykyään myös otsikon mukainen munakadetti.
Kiinnostusta olis tekniikanvaihdolle, mutta kun vähän ooppeleista tiedän, niin en tiedä mistä aloittaa.
Tavoitteena mukava tehon lisäys kesäautoon, mutta ei mitään mahdottomia.
2 litrainen 8 venttiilinen kone olis varmaan ihan järkevä vaihtoehto? Ilmeisesti 16 venasessa pitäis laittaa jo tuplavakaajaa ja levyjarruja taakse?
Millaisia autoja kannattais metsästää, joista toi vaihto hilppeineen onnistuis mahdollisimman helposti ja kustannustehokkaasti?
Tietty samanlaisia 2 litraisia kadetteja kannattais katella josta sais tarvittavat jarrut ym., mutta niitä tuntuu olevan vähänlaisesti tarjolla.

Helpoimmalla mahdollisella tavalla haluasin selvitä, kun aikaa on kumminkin rajallisesti auton laittoon, enkä mitään ratavehjettä ole rakentamassa.
Ja jos jollain on tarjota hyvää settiä, niin saa tarjota. :thumbsup:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ostamalla 2,0 8v f astran tai a vectran ja siirtämällä siittä kaikki jarrut, etujouset, etupyörännavat, vetarit, vaihteiston.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
japa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: PORI

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja japa »

https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Ope ... ?ca=18&w=3 Tänä on kanssa hyvä! Hakisin itse mutta nyt on ja pari Kadettia...
Kadett GSI Cabrio 2,0-87 (kesä-auto 8) )
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
mäkikärry
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Maalis 2019, 20:06

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja mäkikärry »

Kiitti. Onko f astroissa tai a vectroissa sähköinen bensapumppu? Ja miten noissa kadettien koneissa? Kun tuossa mun kadetissa ei ole.
Meneekö pakoputki heittämällä noista, vai täytyykö modailla?
Vähän ollut harkinnassa toi gsi.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

On sähköinen ja tankin sisällä.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: E Kadett -85 1.2 tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

A vectrassa on ulkoinen pumppu vatapyöräkotelon oikealla puolella jos c20ne 1990
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin