A Omega C20LET
A Omega C20LET
Ajatuksena olisi tehdä nelisylinterinen sleeper pappalookilla. Moottori vuodelta -91 sekä BMW:n M3 ZF löytyvät jo, mutta koria ei ole vielä hankittu. Millaisella tekniikalla oleva auto kannattaisi hankkia aihioksi, jotta selviäisi mahdollisimman vähäisillä muutoksilla? Vuosimalli saisi olla päästöjen puolesta -90 tai vanhempi ja auto saisi olla perusmallin ulkonäöllä. Kaksilitrainen olisi siinä mielessä hyvä, mutta mitä kaikkea siihen tarvitsee vaihtaa? Ainakin etujarrut, mutta mitä muuta? Tarvitseeko autossa olla ABS, että voi käyttää esimerkiksi 3000 24v vertailumallina?
Re: A Omega C20LET
WeskuJ kirjoitti:Ajatuksena olisi tehdä nelisylinterinen sleeper pappalookilla. Moottori vuodelta -91 sekä BMW:n M3 ZF löytyvät jo, mutta koria ei ole vielä hankittu. Millaisella tekniikalla oleva auto kannattaisi hankkia aihioksi, jotta selviäisi mahdollisimman vähäisillä muutoksilla? Vuosimalli saisi olla päästöjen puolesta -90 tai vanhempi ja auto saisi olla perusmallin ulkonäöllä. Kaksilitrainen olisi siinä mielessä hyvä, mutta mitä kaikkea siihen tarvitsee vaihtaa? Ainakin etujarrut, mutta mitä muuta? Tarvitseeko autossa olla ABS, että voi käyttää esimerkiksi 3000 24v vertailumallina?
Abs oli 90 vai oliko se 91 vuosmallista alkaen vasta vakiovaruste omegassa 4 sylinterisillä moottoreilla varustetuissa malleissa (tämä tieto opelilta) . Ite kävin vähän samankaltaista asiaa konttorilla pari viikkoa sitten selvittelemässä kun itsellä on tekeillä A-omega x25xe koneella ja kahdella ahtimella. Mulla on vm. -89 koppa ilman abs jarruja ja olin jo abs kamat kyllä hommannut kunnes kävin vielä konttorilta varmistamassa asiaa. Tämä seuraava sitten riippuu ihan konttorista/katsurista: Eli inssi oli sitä mieltä että ei tarvitse olla abs jarruja tuon ikäisessä kopassa koska se on ollut valinnaisvaruste, Muilta osin vaaditaan isommat jarrut, mahdollisesti pääsylinterikin. Kannattaa käydä itse konttorilla selvittelemässä asiat niin kaikki sujuu helpommin eikä tule yllätyksiä.
Re: A Omega C20LET
mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
omega mv6 caravan ´94
calibra 4x4 turbo ´94
astra f v6 ´95
calibra 4x4 turbo ´94
astra f v6 ´95
Re: A Omega C20LET
Varmasti kyllä, mutta kuten sanoin, konttoreita on niin erilaisia Sen takia kannattaa ensin käydä selvittämässä konttorilla ettei ala turhaa työtä tekemään. Se abs jarrujen jälkiasennuskaan kun ei ole mikään pikku homma.OMEGA kirjoitti:mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
Tossa oli muuten juuri taannoin nettiautossa myynnissä 3000 omega ja ilman abs jarruja. Tekniikanvaihto peli mut kuitenkin, ja leima oli siihenkin saatu ilman abs jarruja.
Re: A Omega C20LET
Ja kun TraFi päättää pyytää auton tarkastukseen niin sitten laitellaan jälkikäteen niitä ABS:eja...Wasu kirjoitti:Varmasti kyllä, mutta kuten sanoin, konttoreita on niin erilaisia Sen takia kannattaa ensin käydä selvittämässä konttorilla ettei ala turhaa työtä tekemään. Se abs jarrujen jälkiasennuskaan kun ei ole mikään pikku homma.OMEGA kirjoitti:mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
Tossa oli muuten juuri taannoin nettiautossa myynnissä 3000 omega ja ilman abs jarruja. Tekniikanvaihto peli mut kuitenkin, ja leima oli siihenkin saatu ilman abs jarruja.
Re: A Omega C20LET
En minä ainakaan, en sitte kiusaksikaantelwin kirjoitti:Ja kun TraFi päättää pyytää auton tarkastukseen niin sitten laitellaan jälkikäteen niitä ABS:eja...Wasu kirjoitti:Varmasti kyllä, mutta kuten sanoin, konttoreita on niin erilaisia Sen takia kannattaa ensin käydä selvittämässä konttorilla ettei ala turhaa työtä tekemään. Se abs jarrujen jälkiasennuskaan kun ei ole mikään pikku homma.OMEGA kirjoitti:mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
Tossa oli muuten juuri taannoin nettiautossa myynnissä 3000 omega ja ilman abs jarruja. Tekniikanvaihto peli mut kuitenkin, ja leima oli siihenkin saatu ilman abs jarruja.
Re: A Omega C20LET
Yhtälailla trafi voi pyytää tarkistukseen semmosia vekottimia missä on esim. isompi moottori pellin alla ja ei oo muutoksia siitä otteessa.
Mitä nettiautoa välillä seuraillu ni paljon tuntuu olevan tollasia tapauksia, että on esim. jollain 1.9 papereilla ja pellin alla onkin oikeesti esim. 2.2 kone jota ei ole muutoskatsastettu.
Mitä nettiautoa välillä seuraillu ni paljon tuntuu olevan tollasia tapauksia, että on esim. jollain 1.9 papereilla ja pellin alla onkin oikeesti esim. 2.2 kone jota ei ole muutoskatsastettu.
Re: A Omega C20LET
Mietin vain mistä se trafi tietää että kone on vaihdettu jos sitä ei ole muutoskatsastettu?jarkkis kirjoitti:Yhtälailla trafi voi pyytää tarkistukseen semmosia vekottimia missä on esim. isompi moottori pellin alla ja ei oo muutoksia siitä otteessa.
Mitä nettiautoa välillä seuraillu ni paljon tuntuu olevan tollasia tapauksia, että on esim. jollain 1.9 papereilla ja pellin alla onkin oikeesti esim. 2.2 kone jota ei ole muutoskatsastettu.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: A Omega C20LET
DEAD kirjoitti:Mietin vain mistä se trafi tietää että kone on vaihdettu jos sitä ei ole muutoskatsastettu?jarkkis kirjoitti:Yhtälailla trafi voi pyytää tarkistukseen semmosia vekottimia missä on esim. isompi moottori pellin alla ja ei oo muutoksia siitä otteessa.
Mitä nettiautoa välillä seuraillu ni paljon tuntuu olevan tollasia tapauksia, että on esim. jollain 1.9 papereilla ja pellin alla onkin oikeesti esim. 2.2 kone jota ei ole muutoskatsastettu.
Saattaahan noita jotkut trafille ilmiantaa ja sitä myötä niitä syynätäänki suurennuslasin alla.
Mut se siitä leimailusta, leimailkaa miten leimaatte
Ja mun pointti lähinnä oli se, että noita enemmän ja vähemmän laittomia vekottimia on suomen maa pullollaan ni eipä varmaan yks sielä seas haittaa.
Re: A Omega C20LET
Sivuan hieman aihetta. en ole oikein löytänyt ohjetta C20LET moottorin virranjakajan siirtoon moottorin etupuolelle. osaako joku neuvoa asiassa tai onko jotain viestiketjua tai sivustoa jossa asiaa käsitellään?
Re: A Omega C20LET
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 8&start=90L.ossi kirjoitti:Sivuan hieman aihetta. en ole oikein löytänyt ohjetta C20LET moottorin virranjakajan siirtoon moottorin etupuolelle. osaako joku neuvoa asiassa tai onko jotain viestiketjua tai sivustoa jossa asiaa käsitellään?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd