b omega tekniikan vaihto
Re: b omega tekniikan vaihto
perissä ei ole eroa kuin välityksissä ja gardaanin laipassa.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: b omega tekniikan vaihto
ja vetoakseleiden laipoissa...Ari-S kirjoitti:perissä ei ole eroa kuin välityksissä ja gardaanin laipassa.
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: b omega tekniikan vaihto
Mites vetarin boorit? Käykö isot vetarit pikkuperään ja päinvastoin?timok kirjoitti:ja vetoakseleiden laipoissa...Ari-S kirjoitti:perissä ei ole eroa kuin välityksissä ja gardaanin laipassa.
Re: b omega tekniikan vaihto
Moi!
Onko näihin B omegoihin vaihdettu paljon eri valmistajien moottoreita? itselläni hyvä koppa ja ajatuksena täälläkin mainitut nissanin moottorit.
- Tarvitsin paperin mikä kertoo 2.0l:n ja mv6:n erot. missä kerrotaan mitä tarvitsee vaihtaa. (luulis että ooppelilt sais tälläsen?)
Lisäksi vaatviat tuolla konttorilla VTT:n testejä.(vaihdan konttoria) En ymmärrä miksi kun kyseessä on kumminkin saman päästöluokan moottorit, eihän 94 ole vielä autokohtaisesti tyyppihyväksytty? vai olenko aivan väärässä.
B omegoihin on kumminkin vaihdettu ainakin a omegan 3.0l 24v suoraakutosta niin luulisi että sais muitakin laittaa..
jos saisin hieman apuja!
Onko näihin B omegoihin vaihdettu paljon eri valmistajien moottoreita? itselläni hyvä koppa ja ajatuksena täälläkin mainitut nissanin moottorit.
- Tarvitsin paperin mikä kertoo 2.0l:n ja mv6:n erot. missä kerrotaan mitä tarvitsee vaihtaa. (luulis että ooppelilt sais tälläsen?)
Lisäksi vaatviat tuolla konttorilla VTT:n testejä.(vaihdan konttoria) En ymmärrä miksi kun kyseessä on kumminkin saman päästöluokan moottorit, eihän 94 ole vielä autokohtaisesti tyyppihyväksytty? vai olenko aivan väärässä.
B omegoihin on kumminkin vaihdettu ainakin a omegan 3.0l 24v suoraakutosta niin luulisi että sais muitakin laittaa..
jos saisin hieman apuja!
Re: b omega tekniikan vaihto
Tuo aiemmin mainittu Saabin b234 kone olisi vissiin ihan järkevä kone omegaan. Kuinka pahoja on kiertokangen laakeri ongelmat joita tuossa koneessa on esiintynyt? Vai tuleeko esiin vasta isommilla tehoilla?
Re: b omega tekniikan vaihto
Nuo kk laakeri viat yleensä johtunee öljynkiertohäiriösta kun pumpun imusihti tukkeutuu joka taas johtuu yleensä liian pitkistä öljynvaihtoväleistä.jariz kirjoitti:Tuo aiemmin mainittu Saabin b234 kone olisi vissiin ihan järkevä kone omegaan. Kuinka pahoja on kiertokangen laakeri ongelmat joita tuossa koneessa on esiintynyt? Vai tuleeko esiin vasta isommilla tehoilla?
Tuoreimmissa(oisko ollut -98->) T7 mallin moteissa tuota vaivaa enempi sekä on heikommilla männillä,T5 motit on vahvenpia ja muutenkin helpompia jos meinaa käyttää orggis mottiohjausta.
Kannattaa tutustua saabbiclubiin,ja jos meinasit jollain ei vakiolla mottiohjauksella niin ehkä järkevin tilata Ruattista motti,ei ole kalliita.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: b omega tekniikan vaihto
Kone kannattaisi ilmeisesti olla joko ng900 tai 9-3 mallista apulaitteiden sijainnin takia? Varmaan helpoin ostaa koko auto niin saa kaiken tarvittavan. Löytyykö nykyään tuolle trionic 5:lle säätäjiä suomesta?
Re: b omega tekniikan vaihto
+ öljypohjan (jota joutuu kyllä muokkaamana) + öljytikun sekä öljyntäyttöputken + imusarjan + pakosarjan + Omegan ohjaustehostimen letkut natsaa pikku vääntelyllä Saabin pumppuun. ng900/alkupään 9-3 kone on selvästi parempi aihio kuin 9000. Ainakin näin pikaisesti ynnäiltynä ja vaikka rojekti on vielä vaiheessa.jariz kirjoitti:Kone kannattaisi ilmeisesti olla joko ng900 tai 9-3 mallista apulaitteiden sijainnin takia?
Oheisessa kuvassa on ng900 laitehiluillla oleva kone B Omegan keulilla. Johtosarja puuttuu kuvasta, mutta se ny sotkeentuu pääasiassa tonne imusarjan päälle. Muutoin pata on starttivalmis ts. konehuone on kokolailla valmis.
Saabbiklubilta useampikin. Vaasassa on ainakin JCarsloni mikä on noiden kanssa puljannut ilmeisen helvetisti ja homma on pirun hyvin hanskassa.jariz kirjoitti:Löytyykö nykyään tuolle trionic 5:lle säätäjiä suomesta?
Edittiä. korjattu kuollut kuvalinkki.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: b omega tekniikan vaihto
Onkos kukaan laittanut b2 omegaan b1 x30xe moottoria?
Kiinnostaisi laittaa y26se moottorin tilalle kun y-moottorista taisi mennä kannentiiviste ja öljyvuotoja on useita.
x-Kone on vielä kiinni vm-98 mv6:dessa niin siitä saisi johtosarjan ja boksin. Käyköhän tuon y-moottorin vauhtipyörä ja kytkin paketti x-moottorin perään?
Kiinnostaisi laittaa y26se moottorin tilalle kun y-moottorista taisi mennä kannentiiviste ja öljyvuotoja on useita.
x-Kone on vielä kiinni vm-98 mv6:dessa niin siitä saisi johtosarjan ja boksin. Käyköhän tuon y-moottorin vauhtipyörä ja kytkin paketti x-moottorin perään?
Re: b omega tekniikan vaihto
Y26SE on paljon paremmin tehty moottori mitä tuo vanhempi X30XE veikkei niissä suuria eroja olekkaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: b omega tekniikan vaihto
Kyllä mä pitäisin tuon y26se:n, niinkun juhokin sano että paljon parempi kone. Korjaay vaan vuodot ja kovaa ajoa.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: b omega tekniikan vaihto
Osaatko keme sanoa onko kuitenkin peruslohko ja kansi samat lyhyt lohko 9000 ja ng900 ja og9-3 välilläKeme kirjoitti:+ öljypohjan + öljytikun sekä öljyntäyttöputken + imusarjan + pakosarjan. ng900/alkupään 9-3 kone on selvästi parempi aihio kuin 9000. Ainakin näin pikaisesti ynnäiltynä ja vaikka rojekti on vielä vaiheessa.jariz kirjoitti:Kone kannattaisi ilmeisesti olla joko ng900 tai 9-3 mallista apulaitteiden sijainnin takia?
Saabbiklubilta useampikin. Vaasassa on ainakin JCarsloni mikä on noiden kanssa puljannut ilmeisen helvetisti ja homma on pirun hyvin hanskassa.jariz kirjoitti:Löytyykö nykyään tuolle trionic 5:lle säätäjiä suomesta?
Re: b omega tekniikan vaihto
Kaikissa T5 koneissa on samanlainen lohko ja kansi. Seuraavin poikkeuksin:ohc205 kirjoitti:onko kuitenkin peruslohko ja kansi samat lyhyt lohko 9000 ja ng900 ja og9-3 välillä
- b204i (eli 2.0 vapari) lohkossa ei ole öljyruiskuja (valussa todenäköisesti on paikat niille).
- b206i lohkossa ei ole öljyruiskuja eikä tasapainoakseleita.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: b omega tekniikan vaihto
Elikkä jos otan 2,3t 9000 perusmoottorin, niin siihen sopii suoraan ng900 imusarja, pakosarja ja kaikki muut apulaitteet?
Re: b omega tekniikan vaihto
9000 apulaitehihnan kiristys on erilainen kuin ng900. Eli ehkä tarvii myös jakopäänkopan ng900 koneesta. Pitäs tallilla vertailla noita 9000 ja ng900 jakopäänkoppia jakkahan muistaisi.ohc205 kirjoitti:Elikkä jos otan 2,3t 9000 perusmoottorin, niin siihen sopii suoraan ng900 imusarja, pakosarja ja kaikki muut apulaitteet?
JEEEEEEEEEEEEE!