b omega tekniikan vaihto

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ja jos lettiä haaveilette, ni semmonen löytys nurkista, saa osat mukaan millä saa takavetoon passeliksi :peukku: Hintaa saa yv:llä.
Ile__
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 251
Liittynyt: 24 Elo 2006, 18:07
Paikkakunta: Ylivieska

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ile__ »

Jarno kirjoitti:Toyotan 1UZ-FE vois olla myös hyvä vaihtoehto Omegan keulille.
http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_UZ_-moottori
Ei voi laittaa kun on liian iso ja tehojakin muutama hevonen liikaa.
Opel Omega MV6 -97
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ile__ kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Toyotan 1UZ-FE vois olla myös hyvä vaihtoehto Omegan keulille.
http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_UZ_-moottori
Ei voi laittaa kun on liian iso ja tehojakin muutama hevonen liikaa.
3175cm3+25%=3968,5cm3 (1UZ-FE on 3968cm3)
160kw+20%=192kw (1UZ-FE on 191kw)
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Ile__
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 251
Liittynyt: 24 Elo 2006, 18:07
Paikkakunta: Ylivieska

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ile__ »

Niin tosiaan jos laittaa B2 Omegaan, sitä en hoksannutkaan. B1:sessä jää vähän vajaaksi molemmat lukemat vai voiko B2:sen konetta käyttää vertailupohjana B1:seenkin?
Opel Omega MV6 -97
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kyllä muissakin malleissa voi faceliftin arvoja käyttää, miksei siis B-Omegassa voisi?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Timo.S
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Timo.S »

Katsastin B1 neljälitraiseksi niin vertailumallina oli B2 3,2
Omega B i4000
Manta B R6
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja jariz »

Minkä takia tuo opelin 4.0 kone hyväksytään omegaan mutta jotain toista yli 261 hevosvoimasta konetta ei? Minkälainen projekti tollanen c40se on saada kilpiin?
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Ei kai tuo 4.0 oikein minkään pykälien mukaan menekkään, siinähän menee kaikki yli. varsinkin kun se ei edes opelin moottori vaan Irmscherin tai manzelin. Nekin on vaan niin ylihintaisija ja harvinaista on jos niistä edes se 260hv löytyy todellisuudessa, toki toimiessaan yksi hienoimmista vapareista mitä on ikinä tullut ajettua.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja jariz »

Onko kellään hajua noista japanin moottoreiden (RB25DET) päästöluokista? Käsittääkseni sellanen pitäisi olla mahdollista asentaa autoon joka on valmistettu ennen 10/1996. Eikös noi japanin moottorit mene Euro 1 luokkaan niinkuin Opelin C-päästöluokan moottorit joita omegaan on asenneltu?
PJR
OCF Member 2015
Viestit: 1279
Liittynyt: 10 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja PJR »

w4hlman kirjoitti:Itteä on alkanut todella himottamaan saabin joko b204 tai b234 koneen laittaminen b omppuun sen helppouden takia: laatikko sopii suoraan, mutta onko kellään tiedossa yhtään tapausta, jossa tämä spekuloitu asia on toteutettu? Olis mielenkiintoista lukea jonkun projektista ennen kuin alkaa itse värkkäämään. Ainakaan täällä ei ole mun silmään osunut vielä yhtään tällaista.. tai sitten oon sokee :lol:
Tuollanen tapaus tuli vastaan nettiä selatessa:
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... oject.html

Itseä kiinnostas miten AR35(4l30e) naittaminen Trionic 5 tai tuoreemman kylkeen onnistuisi. Luulis, ettei nuo laatikkojen sähköset ohjaukset ole ihan älyttömän erilaisia kuitenkaan. Onko jollain tietoa näistä laatikkopuolen sähköhommista?

Omega B b234, tomaatti & ilmastointi ois aika pähee keksintö käyttöbiiliks :)

Ja mistä veriosta asti nuo Saabin keksinnöt tuki etanolia?
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja telwin »

7 Trionic pelaa täydellisesti etanolilla, pelaa se vitonenkin mutta ei niin hyvin, kylmäkäynnistyksessä voi olla ongelmia.
Tuon Ar askin ja 7 Trionicin naittaminen ei pitäisi olla ongelma.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Menin jo hölmö tuonne uuden topicin pistämään mut kysynpäs täälläkin.

Eli 2.0 ja 2.5 B Ompun alustojen erot ja onko jotain lappuja olemassa jotka edistäis muutosleimaa ja saako koneen irti miten nätisti ilman laatikon irrotusta?

Ja mikäs loota ois halpa ja helppo naittaa ton baasin padan jatkeeksi jos r25-28 ei lasketa? Bemmin lodjuja kait käytetty mut vaatii välilaippaa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

menin jo idiootti vastaamaan siihen toiseen ja siirtämään tänne :D

etujouset, etujarrut (ehkä, tais riippua vuosmallista), etuapurunko eri nyt ainankin. muuta niissä nyt ei äkkiseltään tainnu eroa olla

moottori on suht simppeli ottaa pois lootan kanssa. jos laatikon jättää autoon niin osa kehäpulteista on ehkä vähän hankalassa paikassa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Tartteeko apurunko aina vaihtaa muutosleiman takia vai pelkästään sen takia että saa sen v6 kiinni?
Niin ja onkos näissä ns. pikkuperää ja isoperää? Ymmärsin että erot lähinnä välityksissä ja lukoissa?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Ile__
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 251
Liittynyt: 24 Elo 2006, 18:07
Paikkakunta: Ylivieska

Re: b omega tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ile__ »

Apurunko on erilainen.
Perää ei ole pakko vaihtaa, jos ei sitten halua välitysten takia vaihtaa.
Opel Omega MV6 -97
Vastaa Viestiin