kadett c 1.2s -> 1.3s

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Eli onkos tuollainen projekti ihan mahdoton suorittaa jos koneena käytettäisiin etuvetoisen 1.3s ohc konetta??
Vaihteisto ja kardaani täytyisi ainakin sovitella jostain ja koneen korvat uusiksi mutta onko muuta huomioitavaa?

Jos näin ei tehdä niin mahtaisiko yksi vaakatupla ja peltisarja saada mitään eloa vakio 1.2 koneeseen?
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
Eryo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 26 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Lakkatinneri kirjoitti:Eli onkos tuollainen projekti ihan mahdoton suorittaa jos koneena käytettäisiin etuvetoisen 1.3s ohc konetta??
Vaihteisto ja kardaani täytyisi ainakin sovitella jostain ja koneen korvat uusiksi mutta onko muuta huomioitavaa?

Jos näin ei tehdä niin mahtaisiko yksi vaakatupla ja peltisarja saada mitään eloa vakio 1.2 koneeseen?
Osta suoraan takavetoisesta kone Telwin:iltä 1.3 OHC
sillä voi olla myös muita tarvitsemasi osia.

Omasta mielestäni 1.2 ohv koneeseen ei kyllä vaakakaasarilla ja peltisatsilla saada kuin komeen imuäänet jos et muuten viritä niin ei maksa vaivaa kyllä. Tuolla vakio 1.3 saa jos Kadettiinkin potkua.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Taitaapi olla vaan vähän välimatkaa, ja kun etuvetoisen kone kuitenkin olisi jo itsellä
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Hommaa jostakin se asconan 1.3 laatikko, siis laatikkohan sama kuin cihhin, mutta 1.3 on eri kytkin koppa. Voihan sinne laittaa vaikka omegan 5v r25 laatikon tai sitten oikean ohc getragin, mutta hinta ja saatavuus on vähän eri asia. Välilaipalla saa minkä laatikon haluaa :lol:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

no ompun 5v olis kyllä tossa lojumassa myös, mutta mites se sopii kadetin orkkis kepin läpeen eli onko pidempi hirveesti?
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Niin ja eikös tuolla r25 laatikolla pidä kytkin haarukkaa muuttaa. Tietenkin kampuran päähän silmä laakeri. Cihhin laakerin pitäisi käydä, ainakin 20xe koneeseen sopi 8)
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja telwin »

Jos etuvedon koneen meinaat laittaa niin lämmityslaitten joudut rakentamaan kokonaan uusiksi,tulee se virranjakaja nimittäin tupaan kurkistamaan.
Jos olisin tuollaista muutosta tekemässä laittaisin varmaankin tuon omegan R25 laatikon ja kardaanin rakentaisin volvon ja opelin osista.
Ja se CIH:in silmälaakeri on ihan sama mikä on OHC omegassakin.
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Eli sitä ohc konetta ei saa laitettua eteenpäin sen vertaa että lämppäri sais olla? mutta mites se omegan laatikko, onko se kuinka paljon vakiota pidempi että saako takapenkkiläinen vaihtaa pykäliä vai meneekö samaan läpeen kun alkuperäinenkin
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja CTi »

Lakkatinneri kirjoitti:Eli sitä ohc konetta ei saa laitettua eteenpäin sen vertaa että lämppäri sais olla? mutta mites se omegan laatikko, onko se kuinka paljon vakiota pidempi että saako takapenkkiläinen vaihtaa pykäliä vai meneekö samaan läpeen kun alkuperäinenkin
Saahan sen laitettua niin eteen, että jakaja mahtuu, kun siirtää syylärin eteenpäin. Ei ole vaan mitään järkeä.

Omegan laatikosta ei ole omakohtasia kokemuksia, mutta ei sitä tarvii takapenkiltä hämmentää kuitenkaan. Vähintään kepin reijän joutuu siirtämään
joka tapauksessa, tekee melkeen millä laatikolla vaan.
Muistelisin väitetyn, että omegan laatikko on isompi, kuin 240 getrag, jolle ite ainakin levensin hiukan tunnelia, ei tosin välttämätöntä, jos tykkää liiasta ahtaudesta.


Onko suunnitelmissa kadulle vai muuten vaan ?
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Mutta eikös tiukka aina hyvä oo :D
Ihan katuautoo ollaan tekemässä mutta saa jäädä kyllä ajatuksen asteelle heti jos vaihdekepin reikää tarvii siirtää koska en halua kuitenkaan pilkkoa koppaa, syyläriä saattaisin just vielä raaskia hiukan siirtää jotenkin siististi
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja CTi »

Tottakai tiukka aina hyvä on, tietyissa asioissa :D

Katuautoon lisäks tulis sitte pykälien mukaan mentäessä myös akseleitten vaihdot yms, eli ihan ison tekniikan mukaan.
Noita muutoksia 1.3:lle on kyllä tehty myös pikkuakseleilla, mutta se ei pykäliä tarkkaan lukiessa ole mahdollista.
Tietty 1.2 ohc:n lohkoa hyödyntäen taas pienillä menee...
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Edellisessä kadetissa mulla oli jarrut 1.9 a asconasta ja ne oli ihan saman kokoiset kun kadetin omatkin, joten ei kai nyt ihan älyttömiä suurennuksia luulisi vaativan 1.3 koneella
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja telwin »

Juu 1.2 kadetin ja 1.9 A-Asconan etujarrut on samankokoiset mutta 1.6-2.0 C-kadettien jarrut on taas isommat eli samat kuin isokoneisessa B-Asconassa/Mantassa ja ne sinne joutuu vaihtamaan.
Vaihdekepin paikkaa joutuu melkein lootalla kuin lootalla vaihtamaan.
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Mutta minkäs takia niitä jarruja sitten täytyy suurentaa jos kerran pikkukoneiden parissa pysytään ja kun tehonlisäyskin pysyy sallituissa prosenteissa?? 1.3 konetta kuitenkin olen edelleenkin laittamassa enkä 2.0
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
pecu_83
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 241
Liittynyt: 13 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Re: kadett c 1.2s -> 1.3s

Viesti Kirjoittaja pecu_83 »

Ylitysprosentit lasketaan vain suurimmasta/tehokkaimmasta. Jos 1,2 tilalle meinaa laittaa 1,3 niin auto pitää periaatteessa päivittää siten että sinne saisi asentaa vaikka 2,4 cihhin :D Itellä rupee toi OHV kone veteleen viimesiään niin tarkotuksena olis jossain vaiheessa laittaa tilalle Corsasta ylimääräseks jäänyt 1,2 OHC, joka on jopa tehottomampi kuin alkuperäinen. Sitähän voi sitten vähän vaikka tekohengittää että pääsee 1,2 OHV teholukemiin :wink:
Vastaa Viestiin