kadett c 1.2s -> 1.3s
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
kadett c 1.2s -> 1.3s
Eli onkos tuollainen projekti ihan mahdoton suorittaa jos koneena käytettäisiin etuvetoisen 1.3s ohc konetta??
Vaihteisto ja kardaani täytyisi ainakin sovitella jostain ja koneen korvat uusiksi mutta onko muuta huomioitavaa?
Jos näin ei tehdä niin mahtaisiko yksi vaakatupla ja peltisarja saada mitään eloa vakio 1.2 koneeseen?
Vaihteisto ja kardaani täytyisi ainakin sovitella jostain ja koneen korvat uusiksi mutta onko muuta huomioitavaa?
Jos näin ei tehdä niin mahtaisiko yksi vaakatupla ja peltisarja saada mitään eloa vakio 1.2 koneeseen?
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Osta suoraan takavetoisesta kone Telwin:iltä 1.3 OHCLakkatinneri kirjoitti:Eli onkos tuollainen projekti ihan mahdoton suorittaa jos koneena käytettäisiin etuvetoisen 1.3s ohc konetta??
Vaihteisto ja kardaani täytyisi ainakin sovitella jostain ja koneen korvat uusiksi mutta onko muuta huomioitavaa?
Jos näin ei tehdä niin mahtaisiko yksi vaakatupla ja peltisarja saada mitään eloa vakio 1.2 koneeseen?
sillä voi olla myös muita tarvitsemasi osia.
Omasta mielestäni 1.2 ohv koneeseen ei kyllä vaakakaasarilla ja peltisatsilla saada kuin komeen imuäänet jos et muuten viritä niin ei maksa vaivaa kyllä. Tuolla vakio 1.3 saa jos Kadettiinkin potkua.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Taitaapi olla vaan vähän välimatkaa, ja kun etuvetoisen kone kuitenkin olisi jo itsellä
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Hommaa jostakin se asconan 1.3 laatikko, siis laatikkohan sama kuin cihhin, mutta 1.3 on eri kytkin koppa. Voihan sinne laittaa vaikka omegan 5v r25 laatikon tai sitten oikean ohc getragin, mutta hinta ja saatavuus on vähän eri asia. Välilaipalla saa minkä laatikon haluaa
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
no ompun 5v olis kyllä tossa lojumassa myös, mutta mites se sopii kadetin orkkis kepin läpeen eli onko pidempi hirveesti?
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Niin ja eikös tuolla r25 laatikolla pidä kytkin haarukkaa muuttaa. Tietenkin kampuran päähän silmä laakeri. Cihhin laakerin pitäisi käydä, ainakin 20xe koneeseen sopi
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Jos etuvedon koneen meinaat laittaa niin lämmityslaitten joudut rakentamaan kokonaan uusiksi,tulee se virranjakaja nimittäin tupaan kurkistamaan.
Jos olisin tuollaista muutosta tekemässä laittaisin varmaankin tuon omegan R25 laatikon ja kardaanin rakentaisin volvon ja opelin osista.
Ja se CIH:in silmälaakeri on ihan sama mikä on OHC omegassakin.
Jos olisin tuollaista muutosta tekemässä laittaisin varmaankin tuon omegan R25 laatikon ja kardaanin rakentaisin volvon ja opelin osista.
Ja se CIH:in silmälaakeri on ihan sama mikä on OHC omegassakin.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Eli sitä ohc konetta ei saa laitettua eteenpäin sen vertaa että lämppäri sais olla? mutta mites se omegan laatikko, onko se kuinka paljon vakiota pidempi että saako takapenkkiläinen vaihtaa pykäliä vai meneekö samaan läpeen kun alkuperäinenkin
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Saahan sen laitettua niin eteen, että jakaja mahtuu, kun siirtää syylärin eteenpäin. Ei ole vaan mitään järkeä.Lakkatinneri kirjoitti:Eli sitä ohc konetta ei saa laitettua eteenpäin sen vertaa että lämppäri sais olla? mutta mites se omegan laatikko, onko se kuinka paljon vakiota pidempi että saako takapenkkiläinen vaihtaa pykäliä vai meneekö samaan läpeen kun alkuperäinenkin
Omegan laatikosta ei ole omakohtasia kokemuksia, mutta ei sitä tarvii takapenkiltä hämmentää kuitenkaan. Vähintään kepin reijän joutuu siirtämään
joka tapauksessa, tekee melkeen millä laatikolla vaan.
Muistelisin väitetyn, että omegan laatikko on isompi, kuin 240 getrag, jolle ite ainakin levensin hiukan tunnelia, ei tosin välttämätöntä, jos tykkää liiasta ahtaudesta.
Onko suunnitelmissa kadulle vai muuten vaan ?
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Mutta eikös tiukka aina hyvä oo
Ihan katuautoo ollaan tekemässä mutta saa jäädä kyllä ajatuksen asteelle heti jos vaihdekepin reikää tarvii siirtää koska en halua kuitenkaan pilkkoa koppaa, syyläriä saattaisin just vielä raaskia hiukan siirtää jotenkin siististi
Ihan katuautoo ollaan tekemässä mutta saa jäädä kyllä ajatuksen asteelle heti jos vaihdekepin reikää tarvii siirtää koska en halua kuitenkaan pilkkoa koppaa, syyläriä saattaisin just vielä raaskia hiukan siirtää jotenkin siististi
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Tottakai tiukka aina hyvä on, tietyissa asioissa
Katuautoon lisäks tulis sitte pykälien mukaan mentäessä myös akseleitten vaihdot yms, eli ihan ison tekniikan mukaan.
Noita muutoksia 1.3:lle on kyllä tehty myös pikkuakseleilla, mutta se ei pykäliä tarkkaan lukiessa ole mahdollista.
Tietty 1.2 ohc:n lohkoa hyödyntäen taas pienillä menee...
Katuautoon lisäks tulis sitte pykälien mukaan mentäessä myös akseleitten vaihdot yms, eli ihan ison tekniikan mukaan.
Noita muutoksia 1.3:lle on kyllä tehty myös pikkuakseleilla, mutta se ei pykäliä tarkkaan lukiessa ole mahdollista.
Tietty 1.2 ohc:n lohkoa hyödyntäen taas pienillä menee...
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Edellisessä kadetissa mulla oli jarrut 1.9 a asconasta ja ne oli ihan saman kokoiset kun kadetin omatkin, joten ei kai nyt ihan älyttömiä suurennuksia luulisi vaativan 1.3 koneella
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Juu 1.2 kadetin ja 1.9 A-Asconan etujarrut on samankokoiset mutta 1.6-2.0 C-kadettien jarrut on taas isommat eli samat kuin isokoneisessa B-Asconassa/Mantassa ja ne sinne joutuu vaihtamaan.
Vaihdekepin paikkaa joutuu melkein lootalla kuin lootalla vaihtamaan.
Vaihdekepin paikkaa joutuu melkein lootalla kuin lootalla vaihtamaan.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Mutta minkäs takia niitä jarruja sitten täytyy suurentaa jos kerran pikkukoneiden parissa pysytään ja kun tehonlisäyskin pysyy sallituissa prosenteissa?? 1.3 konetta kuitenkin olen edelleenkin laittamassa enkä 2.0
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: kadett c 1.2s -> 1.3s
Ylitysprosentit lasketaan vain suurimmasta/tehokkaimmasta. Jos 1,2 tilalle meinaa laittaa 1,3 niin auto pitää periaatteessa päivittää siten että sinne saisi asentaa vaikka 2,4 cihhin Itellä rupee toi OHV kone veteleen viimesiään niin tarkotuksena olis jossain vaiheessa laittaa tilalle Corsasta ylimääräseks jäänyt 1,2 OHC, joka on jopa tehottomampi kuin alkuperäinen. Sitähän voi sitten vähän vaikka tekohengittää että pääsee 1,2 OHV teholukemiin