Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ESKRacing kirjoitti:eikö kukaan osaa kertoa?
Tuolla lapulla pitäis pärjätä kunhan et jarruta siitä omavalmisteesta penkissä enempää tehoa kuin sen 132hv. Tuon lisäksi täytyy olla jotain dokumenttia joista selviää ettei se xe/omavalmiste ylitä cihhin painoa enempää kuin mitä säännöksissä on ne ylittävät rajat määrätty.
Jokos sait motin muuten pelaamaan kunnolla?
Todennäköisesti väärässä.
ESKRacing
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 27 Maalis 2006, 08:34
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

kyllä se muuten kivasti peuhaa mut kardaania tarttee vielä vähän mulkata..täytyy jättää se rättinivel kokonaan poijes sieltä kun pääsee ravistamaan..
Ascona -79
Omega -89
S.Tiensuu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 704
Liittynyt: 07 Tammi 2009, 08:01
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa Töysä
Viesti:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja S.Tiensuu »

Ooksä laittanu uutta rättiniveltä sinne?
Kuva
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä.
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

varmaankin ns.Hardyn kiekko, josta puhe.
Eli rättinivel.
Kuva
-silveri
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Loka 2008, 00:05

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja -silveri »

Semmonen kysymys että käykö -89 a omegan 2.l motti suoraan -91 astraan jossa on nyt 1.8l motti
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Jarno »

-silveri kirjoitti:Semmonen kysymys että käykö -89 a omegan 2.l motti suoraan -91 astraan jossa on nyt 1.8l motti
Ei käy. Pitää vaihtaa öljypohja, öljypumpun imuputki, vauhtipyörä ja kytkin sekä huohottimen putki.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
CableGuy
OCF Member 2020
Viestit: 3348
Liittynyt: 26 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja CableGuy »

On muuten kadonnut nuo alkuperäisen viestin kuvat, oisko kellään tallessa?
Zafira Cosmo Z18XER -07
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89
Jape105
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 11:11
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Jape105 »

Ostin tuossa omegan menneellä viikolla 2.0 ohc
Ideana ottaa 5v.loota 1.3 perään.
Ja c-kadetissani on nyt täysin rempattu 1.3ohc Irmscher ruiskulla,kansi avatterru, puristusta vajaa 11, tehty ite pakosarja, järjetön sytytys, jne. Koneella on ajettu 5tkm rempan jälkeen,nyt se on seissyt n.2v. ajamattomana ku loppu fiilis tehon puutteen takia,arviolta 90hp??.
Toinen vaihtoehto olisi kun sattuu löytyymään pikkulohko 1.6.
Mitä te suosittelisitte että kun olis kaikki valmiit systeemit sille pikkulohko 1.6 että vaihtais vaan 1.3 koneesta öljypumpun,kannen.
Kaverilla on 2.0 vectra että ei se öölipohjakaan olis ongelma 2.0 sovittamisessa.

Mitä tommosesta 1.6 ruisku kompinaatiosta sais potkua?

Auto on ollut minulla n.9v. ja ohc kone on asennettu '06.
Ford Sierra Xr4i '83 - Ford Scorpio Cosworth '91 - Ford Cortina '66
Chevrolet Lumina LE '97 - Opel Kadett C Coupe '75 - Zündapp M50 '66 - Solifer SM '80 - Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
seppis
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 01:13

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja seppis »

Terve! oisko kellää tietoa onko 1.6ja 2.0 A asconan perissä mitä eroja????? koko yms.?
Opel Kadett C
Opel commodore GS 2.8
teg
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 27 Elo 2002, 03:00

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja teg »

1.6:sta on saanut sekä isolla- että pikkuperällä - N ja S mallit. Isoperä on sama kuin 2 litraisessa.
(!)
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Syys 2009, 22:01
Paikkakunta: on

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja (!) »

löytyykö tuommosta lappua missä on kaikki tieto mitä täytyy tehä c kadetille kun laitta 1.2 tilalle 2.0. koitin jo katsella mut eipä sattunu silmään.
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja CTi »

Tuolahan se on topicin ekan viestin loppupuolella.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tässä :
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
(!)
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Syys 2009, 22:01
Paikkakunta: on

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja (!) »

hyvä kiitos. :worship:
Bulletproof
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Loka 2009, 19:21

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Bulletproof »

itellä ois semmonen pulma että passaako 1,6 etuveto kadetin mylly 1,2 c-mallin laatikkoon ilman mittään sovitepalaa??
Vastaa Viestiin