Takavetoisten tekniikanvaihdot
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Multa kattoneet vaan moottori tyypin lohkosta
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Kohde: -98 Omega B MV6 automaatti.
Ajatus: Vaihtaa X30XE:n tilalle joko X20SE tai X20XEV, ettei tarvitse hyväkorista ja hyvin varusteltua autoa romuttaa.
Onko X30XE:n automaattivaihdelaatikko yhteensopiva noiden moottoreiden kanssa?
Vai onko vaihdelaatikko myös otettava noista 2-litrasista?
Ajatus: Vaihtaa X30XE:n tilalle joko X20SE tai X20XEV, ettei tarvitse hyväkorista ja hyvin varusteltua autoa romuttaa.
Onko X30XE:n automaattivaihdelaatikko yhteensopiva noiden moottoreiden kanssa?
Vai onko vaihdelaatikko myös otettava noista 2-litrasista?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Kyllähä se paikalleen sopii ja varmaan toimiiki iha ok
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Elikkäs tarkoitus olis tiputtaa c kasetin keulalle Volvo 2.3 vinokone turbolla. Takana on jo isolohkon akseli ja eteen todennäköisesti tulee recordin levyt ja 240 Volvon satulat. Mitä muuta tarvitsee vaihtaa? Ja mitäs kaikkia lippuja ja lappuja leimasetä kaipaa? Kaikki vinkit on enemmän ku tervetulleita koska itellä ei näistä vielä niin hirveesti tietotaitoo ole.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Niin ja varmaan pitää viedä näytille omavalmistemoottorina penkkilappujen kanssa että on edes jotenkin uskottavasti tehorajojen sisäpuolella, vai?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Kannattaa tämän ketjun eka viesti lukea ajatuksen kanssa.
Kopan puolesta paprut viskasin tuonne ketjuun
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... 7#p2399477
Moottorista tarvihet omat dokumentit ja dynolaput sen mukaan paljoko se vakiona tuottaa.
Konsultoi konttoria missä meinaat leimata.
Sulta uupuu ainakin isolohkon etuakseli ja jarrutehostin/sylkkä.
Kopan puolesta paprut viskasin tuonne ketjuun
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... 7#p2399477
Moottorista tarvihet omat dokumentit ja dynolaput sen mukaan paljoko se vakiona tuottaa.
Konsultoi konttoria missä meinaat leimata.
Sulta uupuu ainakin isolohkon etuakseli ja jarrutehostin/sylkkä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Onkos tuo GM:män lappu pätevä turbon muutoskatsastukseen kun siinähän puhutaan vaan 1.2 OHV --> 1.9 cih muutoksesta?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Ei opel kirjoita todistusta Volvon moottorille...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Niin minä vähän ajattelinki... Elikkäs siis tuolle Volvon koneelle leimaamiseen pitää olla samat muutokset kun esimerkiksi tuolle 1.2->1.9? Eli isolohkon palikat? Ja sitten dynolaput?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Pitää vastata gte mallia eli 1,9. Ja et tarvi mitään penkkilappuja jos leimaat sen koneen B230FK mallina. Se on 2,3 turbo ja heposia huimat 135hp. Eli menee rajojen sisään
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Eipäs vaan tarvit laput GTE 2.0EH moottorisesta. Siinä on 115hv ja sillä saat 138hv asti tehorajan.
GTE 1.9E on 105hv ja riittää vain 126hv asti.
GTE 1.9E on 105hv ja riittää vain 126hv asti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
No niin. Eihä niissä käytännössä muuta eroa kuin ilmeisesti palkin vahvistus erilainen vai oliko sekään kaikissa ja teho tietenki
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
No sama se. Todistus vaaditaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Tuota tuota entäs kun tämä koppa on jo muutoskatsastettu joskus 2.0 cihille niin eikös siinä sillon oo jo kaikki tarvittavat tähän uuteen muutokseen? Etu- ja taka-akseli on merkitty otteeseen.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Ajat vaan konttorille. Ei siihen enää tarvi mitään vaihdella. Tietenki jos konttorilla ei ole tietoa siitä mallisarjan tehokkaimman tehosta eli 115hp niin sillon tarvit lapun
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.