Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Toi on helpoin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Rebell
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Kesä 2013, 22:27

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Rebell »

Saakos b-kadett ls 1500:seen laittaa c20xe:n... valaiskaa tyhmää :roll:
takavetoturbo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 269
Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
Paikkakunta: Salo

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja takavetoturbo »

Rebell kirjoitti:Saakos b-kadett ls 1500:seen laittaa c20xe:n... valaiskaa tyhmää :roll:
teho menee yli rajan. jos kerran mallisarjan tehokkain on 106heppanen ja siihen lisää 20% =127.2hv<----- tehoraja, ja c20xe:ssä tais olla 150heppaa vakiona?
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
Rebell
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Kesä 2013, 22:27

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Rebell »

Niin aattelinki.. mutta jos samaiseen kadettiin laittais ton 2.0 cihhin joka tehty 2.4l joko 2.2 tai 2.4 kannella 45 tuplilla ja peltisarjalla..
Haluukohan inssi penkkilappuja tällä kokoonpanolla? :-?
takavetoturbo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 269
Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
Paikkakunta: Salo

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja takavetoturbo »

Joo ilmeisesti se harri heijari haluaa nähdä paljon siinä omavalmiste moottorissa on tehoa. Ja kuutiotilavuuskin on rajoitettu. Kato 1. Sivulta laskukaavat, jotain 2300cc se oli
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
banaani-racing
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Maalis 2014, 23:02

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja banaani-racing »

Iltoja, tässäpä on aikoinaan autoihin hurahtanut lukiolainen hankkinut E Rekordin. Löylyä pitäisi saada näin alkuun "helposti" ja "halvalla".
Moottorin vaihtoa olen harkinnut ja kiinnostaisi tietää nimenomaan suurin mylly minkä E reksaan saa survoa.
Olen nähnyt 3.0 litraisen vajaa pari sataa heppasen E reksan nettiautossa. Ja jotkut väittää siinä olleen 2.5L kutosen jne.
Eli voiko C Commodorea käyttää vertailussa. Prosentit koneen painon, tehon ja tilavuuden maksimeista tiedän, mutta mistä ne voi laskea.
Jos 2.2i olisi suurin niin mitään toivoa ei varmaan ole toteuttaa märkää untani mikä on 3.0 24v turbo reksa.
takavetoturbo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 269
Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
Paikkakunta: Salo

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja takavetoturbo »

Lyhyen googletuksen jälkeen näyttäisi että 2.2 moottori on suurin tuohon e reksaan.eli 2.5 on mahdollista laittaa. Tehoraja on sama kuin c kadetissa eli ~138heppaa
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja motorsport »

25E on suurin mitä voi laillisesti laittaa E-rekordiin. Moottorin painoa verrataan dieseliin ja tehoa 22E moottoriin. Helpoin on lähteä 22E mallista liikkeelle. 12v CIHistä saa 1000hv jos oikein haluaa, että ei sen puoleen tarvitse lisää venttiileitä. Järkevyys voi olla eri juttu :lol:
Avatar
juha3105
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1093
Liittynyt: 12 Helmi 2008, 08:44
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja juha3105 »

Olisko kellään mitään lappua mistä näkis 1.2N/S c kadetin moottorin painon? Esim. jostain korjaus oppaasta skannattua sivua?
Ja samoten sellasta missä olis c14nz paino?
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Ei varsinaisesi viritykseen liittyvää mutta tekniikanvaihtoa kumminkin: Omegaan pitäis vanhan väsyneen pannun tilalle nostaa uusi kakspuolikas. Mitä kaikkea täytyy huomioida erityisesti tossa? Vesiletkut, ilmastoinnin putket yms pois toki, miten ylettyy noihin vaihteiston ja moottorin yhdistäviin pultteihin, saako kaikki suht helposti auki vai askin kanssa ulos? Erityinen ihmettelyn aihe on pakosarjojen irroitus; onko helpointa nostaa mylly pois irroittamalla sarjat dp:istä vai sarjat irti kansista ja työntää sivuun kun nostaa koneen ulos? Saako tuon tehtyä viikonlopun aikana jos laskee käytössä oleviksi työtunneiksi n. 20h? Turun alueella kenelläkään lainata/vuokrata moottorinorsua? :D

Edittiä vielä sen verran että jos vaihtaa x25xe->x30xe niin eikös noissa oo sama alusta ja jarrut täysin?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
TPL
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 210
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 22:55
Paikkakunta: Parainen

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja TPL »

Mä voin lainata moottorinorsua, jos vielä on tarvetta.
Corsa A, Corsa B
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

TPL kirjoitti:Mä voin lainata moottorinorsua, jos vielä on tarvetta.
Ei oo vielä korvaavaa tekniikkaa saatu hommattua jotem aivan akuutti tarve ei ole :D Saako yv:llä kiinni tarvittaessa?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
TPL
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 210
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 22:55
Paikkakunta: Parainen

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja TPL »

Pistä vaikka tähän ketjuun viestiä kun tulee tarve.
Corsa A, Corsa B
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Selvä, palaillaan :)
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Noniin nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan luovuttajan tekniikka nostovalmis, mitä kaikkia muita letkuja tai johtoja ohjaamosta tulee mitkä ovat moottorissa kiinni kuin tuolle by-pass venttiilille ilmeisesti alipaine?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Vastaa Viestiin