Takavetoisten tekniikanvaihdot
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Ei sovi ei. Eikä kardaanikaan. Sopivan(voi joutua lyhentään) saa myöskin B-Asconasta. Ja nimenomaa 1.3N moottorisesta. Tai katkasee sen kadetin kardaanin ja vaihtaa siihen etupään b-asconan kardaanista.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Juho M-P kirjoitti:Ei sovi ei. Eikä kardaanikaan. Sopivan(voi joutua lyhentään) saa myöskin B-Asconasta. Ja nimenomaa 1.3N moottorisesta. Tai katkasee sen kadetin kardaanin ja vaihtaa siihen etupään b-asconan kardaanista.
Kiitos paljon
1979 El Camino 350, MB Actros 2551, 1976 Kadett 4dr
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Muistaakos joku kelpasiko 1900 H/HL moottori vertailukohteeksi Kadett B:hen? Vai täytyykö tyytyä tuohon 1900 S tehoihin.
Eli siis onko raja tuo 90hv vai 106hv +20%
Eli siis onko raja tuo 90hv vai 106hv +20%
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Ihmettelen suuresti miksi ei kelpaisi. Eikös sitä sellaisena tehtaalta työnnetty Kadett Rallye 1900Sprint mallina. Mutta mistäs totistukset.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Saako noita todistuksia esim. opelilta jos kauniisti pyytäs?
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Täytynee mennä kauniisti pyytelemään jos sais ees numeron jollekulle joka vois tehdä..
Edit: Tuommoisen löysin tosesta keskustelusta, pitänee koittaa kysellä
Edit: Tuommoisen löysin tosesta keskustelusta, pitänee koittaa kysellä
tuosta ketjusta http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 8&t=246649DEAD kirjoitti:Juhani järvinen kirjotti minulle tuon lapun ja huuskonen on kait siirtynyt muihin tehtäviin. Tämmönen numero löyty puhelimen muistista 09-61588236 muistelen että tämä meni suoraan järviselle tai ainakin tuon kautta itse sain ukkelin kiinni.^baxxter^ kirjoitti:Terve!
Tarvis kans astraan hommailla kyseisiä lappuja, mistä nykyään saa? Joskus sai opelilta hemmolta nimeltään huuskonen tms. Joku puhu että lopettanut?
DEAD kirjoitti:Minusta nämä erovaisuustodistukset tehdään nykyään auto kohtaisesti eli ei välttämättä käy kaverin lappu. ainakin omaani tuli runkonumerosta lähtien kaikki mahdollinen kun lapun hommasin. Ei maksanut mitään ja tuli n. Viikossa
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Noiden lappujen saanti onnistuu myös niin, että soittelee GM:n vaihteeseen.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Opel6070club foorumilla saattaa jollain olla. Käystä kyseleen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Mitkäs laatikot tuohon x20xev koneeseen käyvät helposti kiinni, kuin nuo Omegasta tutut laatikot? Lähinnä millä laatikolla tuon koneen saisi helpoiten tuonne Kadetin keulalle laitettua. On alkanut mielessä pyörimään jos tuohon caravaniin laittas vähän isompaa konettatakavetoturbo kirjoitti:onkos porukka käyttäneet c-kadetissa tota x20xev moottoria? tai onko ylipäätään järkevä valinta?
tehothan jäis alle tuon tehorajan ja ei painakkaan liikaa.. Tämäkin idea ihan ajatuksen tasolla vaan päässä pyörii, kun tuttu ilmoitti että hänellä ois tommonen moottori hänen omegassaan ja ylimääräinen
Kadett C caravan 1.2 -77
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Ascona B 13 OHC 4v laatikko avarretulla kytkinkopalla
Manta/Rekord 18 ohc 4v loota
Manta/Rekord 18 ohc getrak 5v(ääriharvinainen)
Ja tietenki Omega R25 & R28 & R30
Manta/Rekord 18 ohc 4v loota
Manta/Rekord 18 ohc getrak 5v(ääriharvinainen)
Ja tietenki Omega R25 & R28 & R30
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Cadillac CTS 3.2 V6 Getrag, vähintään yhtä hankala hankkia kuin tuo OHC GetragJuho M-P kirjoitti:Ascona B 13 OHC 4v laatikko avarretulla kytkinkopalla
Manta/Rekord 18 ohc 4v loota
Manta/Rekord 18 ohc getrak 5v(ääriharvinainen)
Ja tietenki Omega R25 & R28 & R30
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Borg-Warner T5/Tremec SBD Motorsportin kytkinkopalla
Ford Sierra T75 em. kopalla
Ford Taunus 4v em. kopalla
Ford Sierra T75 em. kopalla
Ford Taunus 4v em. kopalla
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Omaan Kadettiin meinasin ohc getragin tilalle bmw zf 6-vaiht.lootaa.Kohtuu hintaisia ja välitykset ihan jtn.muuta kuin noissa ooppelin askeissa.
Toki pikku budjetilla Omegan aski on ylivoimaisesti paras! Kestää kohtuullisesti ja maksaa pari kymppiä.
Toki pikku budjetilla Omegan aski on ylivoimaisesti paras! Kestää kohtuullisesti ja maksaa pari kymppiä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
mistähän noita parinkympin askeja sais? ainakaan meilläpäin ei enää ihan jokanurkalta tipahtele.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Jos r25-28 nestekytkin loodasta kyse niin oman ehjän taisin myydä 40€ riisselin perästä eteenpäin. Ja muutama alle satkun loota tullu vastaan, ihan 20€ lootaan en oo törmänny mut voinee löytää senki hintasen mut vaatii jo etsintää.