Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
kölbertti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 334
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: vieremä

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

jooh sitä minäkin ajttelin et homma on noin :lol: Tota onkos täällä ketään niitä viisaita jotka osais muutella tosta pikkuseesta akselista ison ku ainakin joskus muistelin et joku kerto et muuttelee sen sopivaksi?? Ps: jos semmonen löytyy nii vois laitella yv:tä nii voitas jutustella enemmän :love:
Elämä ilman opelia voisi olla joskus jopa taivaallista!
Avatar
Lärtsä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Heinä 2009, 02:56
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Lärtsä »

Juuri vaihdettiin mulle c kadettiin 2.0 ohc kone ja voi kuulkaa mikä tappelu oli parkanon katsalla kun vein tuon GM:n vuonna 93 allekirjoitetun tekniikan vaihdos lapun, jossa sanottiin että vaihdos 2.0 litraiseen CIH koneeseen sallittu, mutta joku vippas konsti oli että sai myös ohc:hen.. Mutta kun kadettiin lyötiin tuo a omegan tekniikka, ake ja katsastus mies oli sitä mieltä että kun kone ei ole saman mallisarjan eli siis kadetin 2.0 litranen, sitä ei voi hyväksyä, pitäisi olla samasta mallisarjasta ja mallisarjasta..! No minä sitten kilautin metro autoon tampestereelle ja kysäsin että mitäs tämä on kun paperissa lukee että tekniikan vaihdos sallittu 2.0 litraseksi ja kun kaikki akselit, jarrut yms on vaihdettu 2.0 litrasta vastaavaks. kun on b ascon perä ja omegan ja ascon jarruja yms. Sitte ne metroautosta soittanu vielä GM:lle asti ja kolmestaan jutellu metro autosta, katsastusasemalta ja GM:ltä :D ja katsastus mies kuuli olevansa tyhmä kun ei osaa lukea :D oli hyvin nöyränä kirjottamassa mulle lappuja kun menin hakemaan.. ei puhunu mitään.. ja punnitessa otti parikytä kiloa pois ettei tarvi istumapaikkoja vähentää :) notta semmosta vaikeeta seki oli.. Muilla ollut samankaltaisia ongelmia?
Opel Kadett C Sedan 2.0i vm -79
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kyllä sitä on välillä tullut itsekkin ihmeteltyä että millasilla papereilla jotkut katsastusinsseiksi oikein pääsee?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Lärtsä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Heinä 2009, 02:56
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Lärtsä »

näinpä.. Turbon asennuksen jälkeen en ole menossa dyno lapun kans ainakaan tuonne :D
Opel Kadett C Sedan 2.0i vm -79
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Mä oon kyllä huomannut, että perehtymällä itse asioihin hieman enemmän onnistuu konttorillakin asiointi paremmin.
Eli kun on tarpeeksi dokumenttejä mukana, niin eivät pääse purnaamaan asioista.
Sitten voi soittaa jo itsekkin suuta, kun tietää ja pystyy todistavansa olevansa oikeassa. :lol:

...Ja noista katsureiksi pääsyistä on järkyttäviä tosielämän esimerkkejä: esim. erään nykyisen katsastusmiehen autosta ei saanut mutteria auki, koska se oli 8.8mm eikä avainta löytynyt volvomiehen työkalupakista...puhumattakaan tähtimoottoreista audeissa...ja monista muista 1000bar:in imusarjanpaine jutuista...ei ollu ihan kaikki muumit laaksossa sielläkään.
Kuva
Avatar
Lärtsä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Heinä 2009, 02:56
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Lärtsä »

Mulla oli yks kansiollinen kaiken maaliman papereita ja koneen luovuttajan kaikki tiedot ja mikä tärkeintä, GM:n paperi missä kerrottiin että tuohon koppiin saa 2.0 litrasen laittaa :D maaliman sankari oikein se katsa.. prkl..
Opel Kadett C Sedan 2.0i vm -79
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Spikey kirjoitti:
Lakkatinneri kirjoitti:Jaahas minkäslaisella kombinaatiolla vectran c20xe ja omegan r25 naitetaan yhteen (ja istutetaan c kadettiin :thumbsup: ) eli tarviiko olla vauhtipyörä ja kytkin omegasta vai meneekö vectran v-pyörällä, asetelmalla ja omegan levyllä esim.??
Laitetaan LET:in kytkin riippuen tietysti XE:n vuosimallista.tämän jälkeen rakennetaan tällainen
Kuva Kuva Kuva Kuva

Viimeisessä kuvassa äärimmäisen tarkka tekninenpiirrustus :lol: mitat saattavat vaihdella kytkin haarukasta ja asetelman valmistajasta riippuen. Mutta periaatteen varmastikkin ymmärtää.
8V vauhtipyörät eivät sovi XE koneen perään...ja kytkin on pienempi 8v koneessa.
Jaahas ja kukas tekis mulle tällasen härpäkkeen kohtuuhintaan, laittakaa yv:tä niin otan hiukan noita mittoja siihen jos ei suoraan noilla mene?? Mahdollisimman pian kun se on nyt aikalailla viimeisiä puuttuvia osia tästä mun operaatiosta
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Nyt tilaus ISOILLE kallistuksen vakaajille päällänsä!!
Halukkaat ilmottautuvat! tuonne--> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 7&t=182163
Kuva
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Ylläoleva tilaus menossa umpeen...halukkaiden kannattaa ilmoittautua nyt eikä ensiviikolla.
Kuva
mark_s
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 13:45

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja mark_s »

onko jollakin tuon ensinmäisen viestin kuvia? kun eivät toimi enää
mark_s
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 13:45

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja mark_s »

oliko jollain noista jarrujen päivityksistä niin parempaa osa listaa ja tuon takajarrukilven piirrustuksia?
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Spikey kirjoitti:
Lakkatinneri kirjoitti:Jaahas minkäslaisella kombinaatiolla vectran c20xe ja omegan r25 naitetaan yhteen (ja istutetaan c kadettiin :thumbsup: ) eli tarviiko olla vauhtipyörä ja kytkin omegasta vai meneekö vectran v-pyörällä, asetelmalla ja omegan levyllä esim.??
Laitetaan LET:in kytkin riippuen tietysti XE:n vuosimallista.tämän jälkeen rakennetaan tällainen
Kuva Kuva Kuva Kuva

Viimeisessä kuvassa äärimmäisen tarkka tekninenpiirrustus :lol: mitat saattavat vaihdella kytkin haarukasta ja asetelman valmistajasta riippuen. Mutta periaatteen varmastikkin ymmärtää.
8V vauhtipyörät eivät sovi XE koneen perään...ja kytkin on pienempi 8v koneessa.

Tuosta äärimmäisen teknisestä piirrustuksesta puuttuu ainaski toi reiän koko ja ton uran molemmin puolin ton kappaleen pituus?
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
CableGuy
OCF Member 2020
Viestit: 3348
Liittynyt: 26 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja CableGuy »

^--- Niin puuttuu. Huomasin kun olin tuosta mallia tekemässä kun harjottelin ton mallinnussoftan käyttöö...
Zafira Cosmo Z18XER -07
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Perskele, kuten sanottua toi on suuntaa antava piirros. :D
Keskireikä on tietysti painelaakerin reikä, joku voi sen mitata ja laittaa tähän topicciin,
Sitten ala urasta pohjaan voisi olla vaikka 3,5mm tai oma valintainen matka.
Ei tää osa tarvitse olla ihan 1:1, vaijerissa kun sitä säätöä on ihan riittävästi.
Kuva
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Jaahas ja olis pikku kardaanikysymys, mistäs kannattaa nyt sit lähtee rakenteleen kun on omegan r25 ja a mantan taka akseli, 1.2 kadetin kardaanista ei kannata varmaan suotta säästää mitään?? Omegan kardaani on käytettävissä ja varmaan kannataa käyttää? Ja taka-akselista puuttuu laippa, saako omegasta sopivan vai täytyykö olla kadett/manta/ascona/rekord linjalta
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Vastaa Viestiin